Skip to main content

بازاریابی هدفمند با موتور های جستجو

بازاریابی هدفمند با موتور های جستجو

امروزه به دلیل اهمیت فراوان بازاریابی با موتورهای جستجو  و اینترنتی به عنوان رکن اصلی هر تجارت موفق، مدیران ارشد و صاحبان موسسات و شرکت ها توجه خاصی به جذب مدیران بازار یابی خوب و کارآمد دارند. در بازار یابی هدفمند، گروه خاصی از مصرف کننده ها به عنوان مصرف کننده مورد نظر انتخاب و نیاز های آن ها به طور دقیق و کامل بررسی می گردد. پس از آن اقدامات بازار یابی و جذب برای این گروه از مصرف کننده ها انجام می گیرد.

نکات کلیدی در بازاریابی موتورهای جستجو:

  • در دنیای دیجیتال و بازار یابی الکترونیکی از استراتژی های مختلفی نظیر:  بنرهای اینترنتی و سایر تبلیغات در سایت های دیگر استفاده می شود.
  • هنگام استفاده از بنر برای تبلیغات خود ابتدا باید بازدید کنندگان هدف را شناسایی کرده و در مرحله بعد متن و تبلیغات خود را برایشان استفاده کنید.
  • آشنایی با رفتار شناسی، شناخت بازار و… از فنونی است که برای انتخاب بازدید کننده اهمیت دارد.
  • بعد از انتخاب بازدید کننده هدف باید محل مورد نظر را برایشان فراهم کنید. یعنی سایت شما باید صفحه یا صفحاتی مفید داشته باشد که بستگی به نوع فعالیت سایت دارد.
  • نوع نوشته متن باید باعث ایجاد احساس تعلق در بازدید کننده شود.
  • نوشته متن باید به دور از متن های کاذب و با حقیقت همراه باشد تا بتواند اعتماد بازدید کنندگان را جلب کند.
  • بازاریابی هدفمند برخلاف بازار یابی عمومی هرچه دقیق تر انجام گیرد بازدهی بیشتری دارد. در این نوع بازار یابی تمرکز شما روی افراد خاص، صنعت خاص یا یک نوع محصول خاص می باشد.
  • اعمال کردن تکنیک های بهینه سازی موتورهای جستجو:
    • کلماتی که می خواهید به ازای آن ها سایت را بهینه کنید بیابید.
    • آن کلمات را در تیتر سایت به کار برید.
    • آن کلمات را در متون خود نیز استفاده کنید.

این مراحل تقریبا جهانی هستند و در همه جای دنیا اعمال می شوند. البته تغییراتی به همراه جزئیات بیشتر کار ها نیز به آن ها اضافه یا کم می شود به ویژه زمانی که با سایت ها و موتور های جستجوی مختلف رو به رو می شویم. یک راه برای اطمینان از تکنیک های خود این است که برای هر موتور جستجوی خاص، صفحات خاصی در نظر بگیریم در حالی که محتویات سایت شما بر روی رتبه سایت تاثیر گذار است موتورهای جستجوی مختلف همچون: گوگل، آلتا وستا و یا اینکتامی هنگام ایندکس کردن سایت شما الگوریتم های مختلفی را در این راستا به کار می گیرند. با دانستن، بهینه سازی و به کار گیری این فاکتور ها می توانید در عملکرد موتور های جستجو رتبه های بالایی را به دست آورید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!