Skip to main content

بازاریابی محتوا چیزی فراتر از مرز های کشور

در چند سال اخیر واژه هایی مانند بازاریابی محتوا زیاد به گوش شما خورده است. اما اگر قصد دارید بیشتر با این موضوع آشنا شوید خواندن این مطلب را از دست ندهید. اگر بپذیریم هر شخصی در این دنیا چیزی برای عرضه کردن دارد می توانیم بپذیریم بازاریابی محتوا چه تاثیر شگرفی را بر کسب و کار و حتی زندگی روزانه خواهد داشت. از این جهت می گویم که اگر کسی چیزی برای عرضه کردن داشته باشد می تواند درگیر فرآیند بازاریابی محتوا شود چون، حوزه بازاریایی محتوا چیزی بیش از فروش است مثلا اگر شما عضو کمپینی با عنوان حفاظت از محیط زیست باشید باز هم برای اشاعه طرز فکر و روند کمپین خود بدون شک نیاز به این نوع بازاریابی دارید البته در دنیای امروزی این نوع از بازاریابی بیشتر با فعالیت های فروش عجین شده است اما، همان طور که ملاحظه کردید حتی اگر در بخش خدمات خیریه و عام المنفعه نیز فعالید به نوعی می توانید با بازاریابی به شیوه ی محتوایی سر و کار داشته باشید.

نکته بعدی این است که بتوانید بین بازاریابی محتوا و بازاریابی دیجیتالی تمیز قائل شوید. اگر چه بازاریابی دیجیتالی هم می تواند بخشی از بازاریابی محتوایی را به خود اختصاص دهید اما اگر شما نویسنده ستون سهام یا بورس روزنامه هم باشید باز به محتوا و بازاریابی محتوا گذرتان خواهد افتاد! پس می توان به جرات گفت بازاریابی محتوا زیر مجموعه بازاریابی است نه تنها زیر بخش دیجیتال مارکتینگ…

این نوع بازاریابی مرز و مذهب خاصی نمی شناسند مثلا با شروع ماه رمضان شرکت های اروپایی و امریکایی محتوای خود را مطابق نظر مردم مسلمان تغییر می دهند تا مشتری جذب کنند. در واقع فراتر از مذهب خود حرکت می کنند و با محتوا های ارائه شده ایی که کاملا جهت دهی شده مشتری جذب می کنند.

مشتریان امروزی با مشتریان قدیمی فرسنگ ها فاصله دارند اگر در گذشته فروش یک بطری آبمیوه با بازاریابی سنتی کار راحتی بود باید بگویم آن دوران دیگر تمام شده است! مشتریان امروزی آن چنان در معرض انبوه اطلاعات از محصولات هستند که فرضا با یک تبلیغ ساده در کنار اتوبان صدر محال است که جذب کسب و کار شما شوند و در اینجاست که می توان فهمید بازاریابی محتوا یعنی فروش بهتر و تمرکز بر تفکرات مشتری و جهت دهی آن به طوری که به خرید منجر شود…

این دلایل می تواند به خوبی شما را متوجه این نکته کند که اگر در بازاریابی محتوایی خود سرمایه گذاری نکنید مطمئن باشید نمی توانید با رقیبان خود رقابت کنید!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  


 

شماره تماس جهت مشاوره!