Skip to main content

بازاریابی عصر چهارم؛ گذری از عصر سنتی به دیجیتال

بازاریابی؛ علمی پویا و در حال تغییر است. بدون شک اگر به این علم علاقمند باشید با عنوان بازاریابی عصر چهارم نیز روبرو شده اید. در این شیوه تلاش می شود تا گذاری از حالت سنتی به حالت مدرن مورد واکاوی قرار گیرد.

  •   market+ing / marketing

اگر واژه marketing را اینگونه در نظر بگیریم می توانیم بگوییم در حالت صحیح تر، این واژه باید به صورت زیر نوشته می شد یعنی market+ing تا نشان دهنده یک پروسه ی در حال تغییر باشد.

هر بازاری همواره در حال تکامل است. در این راستا شرایط بازار تغییر می کند و به طبعِ آن مشتریان بازار نیز تغییر می کنند. این بدان معناست که گاه مشتریان محصول شما قشر جوان است و گاه ممکن است نوجوانان نیز به جرگه ی مشتریان شما بپیوندند. گاه طبقه ی متوسط جامعه و گاه طبقه ی اعیان و اشراف جامعه مخاطب شما می شوند. در همه این تحولات شما به ناچار باید شیوه بازاریابی خود را تغییر دهید.

در همه ی این موارد گرچه نیاز است شیوه بازاریابی تغییر کند و متناسب با شرایط بازار و مشتری شود اما، همه ی مشتریان شما یک وجه مشترک دارند و آن این است که هر چیزی را که می خواهند باید سریعا آماده تحویل شود. برای همه ی آن ها صرفه جویی در زمان نسبت به آن چه که می خواهند یک ضرورت است. این شرایط، بازاریابی سنتی را به سمت بازاریابی آنلاین حرکت می دهد. زیرا در بازاریابی آنلاین می توان صرفه جویی های مهمی در زمان انجام داد؛ چیزی که در بازاریابی سنتی وجود ندارد!

به عنوان نمونه مشتری شما از هر گروه سنی یا از هر طبقه اجتماعی که باشد محصولی را در تلویزیون یا اینترنت می بیند و به شدت تمایل دارد در کمترین زمان آن را به دست آورد و نسبت به آن اطلاعات کسب کند. تمایل به رفع یک نیاز در کوتاهترین زمان نشان می دهد که بازاریابان باید از شیوه های بازاریابی آنلاین استفاده نمایند تا بتوانند خواسته مشتری را برآورده کنند.

شیوه های آنلاین گسترده است و می تواند به خوبی انعطاف داشته باشد و تنها کافیست بازاریاب بداند در شرایط کنونی از چه شیوه ایی بهره ببرد…

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقا ی بازاریاب   |    پیچ اینستاگر ام بزاززاده

شماره تماس جهت مشاوره!