Skip to main content

بازاریابی راهی برای فروش است؛ نترسید!

فعالیت های بازاریابی وقتی می توانند موفق شوند که راهی برای فروش باز کنند. در غیر اینصورت نمی توان امیدوار بود که فعالیتی مفید انجام شده است.در بازاریابی، شما به عنوان یک بازاریاب ابتدا باید پیامی را برای محصول یا خدمتی که قرار است بفروشید خلق کنید. این پیام باید به شکلی باشد که مخاطب را جذب کند زیرا پیام بدون روح و بدون جذابیت هیچ گاه نمی تواند برای شما موفقیت به ارمغان آورد.

وقتی چنین پیامی را خلق کردید باید بتوانید آن پیام را منتشر کنید. چنین پیامی باید بتواند مشتریان شما را برای خرید های بیشتر متقاعد کند و آن ها را تشویق به خرید های مکرر از شما نمایند.

در هر کسب و کاری، بیشتر مدیران بالادستی فقط یک نتیجه را از فعالیت بازاریابی می خواهند و آن افزایش فروش است خیلی از آن ها اصلا به نحوه فعالیت بازاریابان توجه نمی کنند یا اصلا برای آنان روش هایی که در بازاریابی انجام می شود مهم نیست؛ آن ها به دنبال این هستند که تیم بازاریابی باعث شود فروش محصول یا خدمات ارائه شده ارتقا یابد.

در چنین شرایطی بازاریاب باید بسیار خلاق باشد. گاهی ممکن است ایده ایی در ذهنتان جرقه زند، یا شرایطی پیش آید که فکر های نو و بدیع به ذهنتان خطور کند. هیچ وقت از پرورش چنین ایده هایی نترسید زیرا در بازاریابی ترس جایی ندارد یا هیچ وقت فکر نکنید که شاید ایده من مسخره باشد. زیرا یک ایده مسخره که قابلیت رشد دارد به مراتب بهتر از نبودِ ایده است!

یکی دیگر از مواردی که در بازاریابی مهم است این است که گزارش دهی داشته باشید. گرچه مدیران ارشد به دنبال نتیجه کار و کسب سود از فعالیت های شما هستند ولی بدون گزارش دهی نیز آن ها فکر می کنند شما کاری نمی کنید! برای گزارش دهی به مدیران ارشد تلاش کنید گزارشی تنظیم کنید که برای آنان قابل درک باشد. مثلا اصطلاحات تخصصی زیاد به کار نبرید، زیرا ممکن است آن ها مانند شما دانش تخصصی بازاریابی نداشته باشند. گزارش های خلاصه ارائه دهید تا وقت مدیران بالا دستی گرفته نشود. خلاصه، مختصر و مفید!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  


 

شماره تماس جهت مشاوره!