Skip to main content

بازاریابی جهانی یا استاندارد…؟ اولویت با کدام است؟؟؟

بر اساس مفاهیم بازاریابی باید بدانیم که نیاز مصرف کنندگان در مناطق مختلف دنیا متفاوت و متغیر است. اگر شما رییس یک شرکت یا سازمان هستید باید بدانید که هنگامی برنامه بازاریابی شما می تواند مفید و اثر بخش باشد که متناسب با نیاز مصرف کنندگان شما تهیه و تنظیم شده باشد. این که  این برنامه متناسب با نیاز مصرف کننده ی محصول یا خدمت ما باشد هم در بازار داخلی کشورتان و هم در صورت داشتن تجارت بین المللی در بازار های جهانی مهم و مفید تلقی می شود. در این بین اولویت ها می تواند در بازار داخلی و بین المللی متغیر باشد به عنوان مثال:

گرچه این مهم است که شما باید تلاش کنید تا مطابق با سلیقه مشتریان خود فعالیت کنید اما این مسئله در بازار های بین المللی بیشتر خودنمایی می کند زیرا شما با قومیت هایی روبرور می شوید که ممکن است تا ۳۶۰ درجه با مردم کشورتان متفاوت باشند و در نتیجه نیاز های متفاوت تر و یا ایده آل های متفاوت تری را نسبت به هموطنان شما دارند بنابر این بازاریابی شما باید به صورت کاملا دقیق مطابق با خواسته های آن ها شکل گیرد.

طی یک تحقیق مشخص شده است که شرکت ها در ارتباط با محصولات و یا خدماتی که به خارج از کشور مطبوع خود ارائه می دهند، حدود ۸۰ درصد در برنامه بازاریابی خود تعدیل ایجاد می کنند.

گاهی مواقع قوانین کشور میزبان هم بر روند فعالیت های خارجی شما اثر می گذارد به عنوان نمونه، کشور فرانسه از جمله کشور هایی است که به هیچ وجه اجازه استفاده از کودکان را در برنامه تبلیغاتی نمی دهد. در کشور آلمان استفاده ی واژه ی بهترین برای تبلیغ محصول ممنوع است. بنابر این شما برای بازاریابی در این کشور ها علاوه بر خواسته مشتریانتان باید مطابق با سلیقه دولت های میزبان نیز حرکت کنید.

به همین علت فرآیند بازاریابی نمی تواند قطعا حالت استانداردی داشته باشد و می توان گفت که بازاریابی جهانی امکان پذیر است و بازاریابی مطابق یک استاندارد خاص خیر…!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  


 

شماره تماس جهت مشاوره!