Skip to main content

اهمیت به مشتری در مشاوره ی بازاریابی

اهمیت به مشتری در مشاوره ی بازاریابی

ادوارد دمینگ، معلم بزرگ کیفیت می گوید: مشتری، مهمترین عنصر در زنجیره ی فعالیت های تولید و بازرگانی است. اگر شخصی به نام مشتری محصول ما را خریداری نکند، به احتمال بسیار زیاد مجبور به تعطیل کسب و کار خود خواهیم شد.( مشتری مداری و تکنیک های رفتار با مشتری، دکتر محمد بلوریان تهرانی )

یکی از مهمترین اولویت های هر شرکت و سازمانی که در مشاوره ی بازاریابی تاکید زیادی بر آن می شود، مشتری است. می توان به جرات گفت مشتری مهمترین دارایی هر شرکت و سازمان است که بدون وجود آن هیچ کسب و کاری وجود نخواهد داشت. در مبحث های مشاوره ی بازاریابی مشتری یکی از مهمترین هدف های بازار است که شرکت یا سازمان باید بتواند نیاز ها و خواسته های او را برآورده کند و او را راضی نگه دارد. زمانی که کارشناسان بازاریابی در مشاوره های بازاریابی تاکید بر مشتری مداری دارند به این معناست که: صاحبان هر تجارتی باید در ابتدا بتوانند نیاز امروز خریدار ها را تامین کنند و این توانایی را نیز داشته باشند که نیاز های متغیر مشتری در آینده را نیز پوشش دهند.

چگونه مشتری را وفادار نگاه داریم؟

مشاوره ی بازاریابی به عنوان یکی از زیر شاخه های بازاریابی تاکید دارد که اگر نتوان مشتری را راضی نگاه داشت نباید انتظار وفاداری نیز داشت اما، برای عملی شدن چنین دیدگاهی باید بتوان در مشاوره ی بازاریابی به چند مورد توجه خاص داشت از جمله:

  • اعتماد به مشتری
  • رعایت حق مشتری
  • احترام به مشتری
  • و ارتباطی مداوم با مشتری

اگر شما به عنوان یک مشاوره ی بازاریابی قصد دارید توجه بیشتر صاحبان کسب و کار را به مشتری جلب کنید می توانید بر این نکته تاکید کنید که یک بنگاه اقتصادی برای فعالیت به دارایی های مختلفی نیاز دارد اما، مهمترین داراییِ هر بنگاهی که بدون وجود آن فعالیت های تجاری فلج می شود، مشتری است.

به همین علت توجه به مشتری در مشاوره های بازاریابی و اهمیت دادن به خواسته های مشتری در زمان حال و همچنین خواسته هایی که در آینده شکل می گیرد منجر شده است که مشتری یکی از سر فصل های قابل توجه در برنامه های مشاوره های بازاریابی هر سازمانی باشد که می تواند موفقیت آن سازمان را تامین کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!