Skip to main content

اهمیت بازاریابی الکترونیکی در جهان امروز

درست در زمانی که بازاریابی الکترونیکی اوج گرفت، بسیاری از شرکت ها تلاش کردند از این نوع بازاریابی استفاده کنند. به مرور زمان شرکت ها متوجه ی نکته ایی شده بودند که در جهان امروز داشتن بازاریابانی که قابلیت های فنیِ خوبی دارند به تنهایی برای موفقیت کفایت نمی کند.

اهمیت بازاریابی الکترونیکی در جهان امروز

مدیران شرکت ها متوجه این مسئله شده بودند که اگر قرار است شرکت از بازاریابی الکترونیکی بهره ببرد، بازاریابان شرکت هم باید با فرآیند تکنولوژی های جدید آشنا شوند در غیر اینصورت شرکت نمی تواند به رقابت خوبی با رقیبانشان بپردازد.کارکنان و بازاریابان شرکت ها نیز دریافتند که برای اینکه بتوانند در بازاریابی الکترونیکی موفق شوند باید با اینترنت و کانال های مستقیم بیشتر آشنا شوند. به همین دلیل استفاده از اینترنت برای بازاریابانی که تمایل داشتند در حوزه ی بازاریابی الکترونیکی فعالیت کنند به یک ضرورت تبدیل شد.

تبلیغات

به مرور بازاریابی الکترونیکی به سمت، آگهی ها تبلیغی آنلاین نیز تمایل پیدا کرد. زیرا در این نوع بازاریابی همان طور که از نامش مشخص است؛ حدود ۹۰ درصد فعالیت ها به صورت آنلاین انجام می شود و بحث تبلیغات نیز از این قاعده مستثنی نبود. تبلیغ های آنلاین بخش مهمی در بازاریابی الکترونیکی محسوب می شوند.

پست الکترونیک

یکی دیگر از بخش های مهم در بازاریابی الکترونیکی استفاده از پست الکترونیک است. این بخش در این نوع بازاریابی به این معناست که؛ مشتریان پرسش ها یا نظرات و انتقادات خود را از طریق پست الکترونیک به اطلاع بازاریابان شرکت برسانند. بعلاوه می توان از طریق پست الکترونیک با مشتریان ارتباط بهتری برقرار کرد و آن ها را از حراجی ها و تخفیفات مطلع کرد یا بر مبنای مناسبت های مختلف در تقویم؛ برای آن ها پیام های مختلفی ارسال کرد. نکته مهم در استفاده از پست الکترونیک این است؛ که بازاریابان باید به مشتری سریع پاسخ دهند و اینگونه نباشد که مثلا پس از گذشت سه هفته به پست الکترونیک مشتری پاسخ داده شود.

آن چه که در بازاریابی الکترونیکی مهم است آنلاین بودن و سرعت به همراه دقت است.


ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!