Skip to main content

افزایش سریع فروش با استراتژی فروش هوشمند

در عصر بازاریابی نوین افزایش فروش محصول و خدمات مقداری سخت شده است و نیازمند استفاده از استراتژی های متفاوت است.متغیرهای گوناگونی در فرآیند فروش محصولات کسب و کارها تاثیرگذارند. از این رو پیش‌بینی میزان فروش محصولات کاری دشوار و گاهی غیرممکن است.از سوی دیگر نیز صاحبان کسب و کار و مدیران شرکت‌ها همواره به دنبال یافتن راه‌هایی برای افزایش فروش محصولات خود هستند. همین امر باعث می‌شود که حساسیت زیادی در تدوین استراتژی فروش خود به خرج دهند.جالب است بدانید که رعایت برخی از نکات در تنظیم استراتژی فروش می‌تواند هوشمندی آن را افزایش داده و سبب تسریع چرخه‌ی فروش شود.. به همین دلیل در این مطلب سعی کرده‌ایم چند مورد مهم استراتژی فروش هوشمند را که سبب تسریع چرخه فروش می‌شود بررسی کنیم.

مراحل فروش هوشمند

۱. استفاده از اتوماسیون برای انجام کارهای تکراری

در هر زمینه‌ای که فعالیت کنید مطمئنا انجام یک سری از کارهای روتین و تکراری زمان زیادی از تیم شما می‌گیرد. در حالی که همین زمان می‌تواند صرف انجام فعالیت‌های دیگری شود. بنابراین طراحی یک اتوماسیون مشخص برای انجام کارهای تکراری می‌تواند با صرفه‌جویی در زمان چرخه‌ی فروش را تسریع می‌کند. بنابراین در سازمان‌ها و شرکت‌های امروزی که به سمت مدرنیته شدن و هوشمندی میل می‌کنند طراحی یک اتوماسیون و سیستم خودکار عملیات ساده بخش مهمی از استراتژی فروش را تشکیل می‌دهد.

۲. تعیین هدف قبل از تماس با مشتریان

بهتر است قبل از هر گونه تماسی که از طرف شرکت با مشتریان گرفته می‌شود هدفمند باشد. زیرا امروزه که در عصربازاریابی دیجیتال قرار داریم باید قبل از تدوین استراتژی فروش، چشم‌اندازی برای اهداف شرکت در نظر گرفته شود.تعیین هدف قبل از تماس با مشتری سبب می‌شود که به راحتی بتوانید چشم‌انداز مورد انتظار خود را با مشتریان در میان بگذارید. ارائه چشم‌انداز می‌تواند مذاکرات تلفنی شما را تا حد زیادی موفق کند.

تعیین هدف قبل از تماس با

 مشتری سبب می‌شود که به راحتی بتوانید چشم‌انداز مورد انتظار خود را با مشتریان در میان بگذارید.

۳. قیمت‌گذاری شفاف و دقیق

معمولا مشتریان حساسیت زیادی بر روی قیمت محصولات خریداری شده دارند. از این رو انتخاب یک استراتژی قیمت‌گذاری مناسب می‌تواند تاثیر به سزایی در بر روی استراتژی فروش هوشمند محصولات شما داشته باشد. به یاد داشته باشید که مشتریان همواره به دنبال دریافت محصولات و خدمات باکیفیت با مناسب‌ترین هزینه هستند. بنابراین در صورت بالا بودن قیمت لازم است محصولات و خدماتی منحصر به فرد ارائه کنید تا قیمت‌گذاری شما عادلانه باشد.

۴. تمرکز بر کانال‌هایی با بالاترین عملکرد

مطمئنا به عنوان یک متخصص فروش می‌دانید که هر کانالی برای فعالیت‌های شما مناسب نیست. بنابراین باید بر اساس محصولات خود کانال‌های ارتباط با مشتری مختلفی را بررسی کرده و بهترین آن‌ها را در استراتژی فروش خود درج کنید. برای بررسی میزان اثربخشی کانال‌های مختلف خود می‌توانید از یک فرد متخصص مشاوره بگیرید. در صورتی هم که در ابتدای کار خود هستید می‌توانید به کمک سعی و خطا بهترین کانال را برای فعالیت کسب و کار خود انتخاب کنید.

به عنوان یک متخصص فروش موفق باید بر اساس محصولات خود کانال‌های ارتباط با مشتری مختلفی را بررسی کرده و بهترین آن‌ها را در استراتژی فروش خود درج کنید.

۵. مذاکرات موثر

مهمترین مسئله‌ای که در پیشبرد استراتژی فروش کسب و کارها مورد توجه قرار می‌گیرد بحث مذاکرات موثر است. از این رو فردی که به عنوان مدیر فروش تعیین می‌شود باید مهارت برقراری ارتباط فوق‌العاده‌ای داشته باشد. زیرا نحوه‌ی برقراری ارتباط و زبان فرد مذاکره کننده تاثیر چشم‌گیری بر اعتمادسازی در مشتریان دارد. توانایی ارائه چشم‌انداز و اهداف کسب و کار، ویژگی‌های منحصر به فرد محصول و ارزش افزوده‌ای که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد از جمله مهمترین ویژگی‌های فرد مذاکره کننده است.

۶. داشتن برنامه‌ریزی دقیق

محصولی که توسط کسب و کار شما عرضه می‌شود ممکن است هزاران مشتری داشته باشد. بنابراین قبل از اجرایاستراتژی بازاریابی و تبلیغات باید برنامه‌ریزی دقیقی برای عرضه‌ی محصولات خود داشته باشید. داشتن یک برنامه‌ی دقیق مهمترین بخش استراتژی فروش کسب و کارها است. توجه داشته باشید که در صورت نداشتن یک برنامه‌ریزی دقیق برای عرضه محصولات خود، مشتریان شما ناراضی خواهند بود. همین موضوع نیز ممکن است به وجهه برند شما آسیب برساند.

داشتن یک برنامه‌ی دقیق مهمترین بخش استراتژی فروش کسب و کارها است.

۷. اثبات اجتماعی

اثبات اجتماعی تنها یک تکنیک بازاریابی نیست بلکه یک نیروی روانشناسی عمیق و قوی است که انسان را وادار به انجام کارهای مختلف می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی تعداد دنبال‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی و مشتریان خود را در وب‌سایت خود درج می‌کنند. زیرا به طور طبیعی مردم تمایل دارند از سایت‌هایی خرید کنند که تعداد مشتریان و دنبال‌کنندگان زیادی دارند. توجه داشته باشید که بدون اثبات اجتماعی مردم محصولات شما را فاقد ارزش خواهند دانست. اما با بهره‌گیری از اثبات اجتماعی مردم فرض می‌کنند که محصول و خدمات شما ارزش زیادی دارد. بنابراین شما بدون بهره‌گیری از قدرت اثبات اجتماعی نمی‌توانید بازار را تحت تاثیر قرار دهید. از این رو اثبات اجتماعی یکی از مهمترین نکاتی است که در استراتژی فروش باید مورد توجه قرار گیرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!