Skip to main content

آموزش ویزیتوری ؛ مشتریان خود را بشناسید

در آموزش ویزیتوری آن چه که مهم است شناخت مشتریان است. این بدان معناست که شما به عنوان یک بازاریاب باید بدانید که مشتریان مختلفی خواهید داشت و بنابر این باید با روش های مختلفی با آن ها رفتار کنید.

شناخت انواع مشتریان در آموزش ویزیتوری…

در آموزش ویزیتوری شما باید با مشتریان بی علاقه آشنا شوید. مشتریان بی علاقه مشتریانی هستند که، آن چیزی که شما برای مشتری فراهم کرده اید را نمی خواهند یا به زبان بهتر علاقه ایی به محصول شما ندارند. در این حالت وظیفه ی شما به عنوان بازاریاب چیست؟ در آموزش ویزیتوری در این حالت بیان می شود که به جای اصرار به مشتری صریحا از او بپرسید که او چه چیزی را می خواهد؟ و به چه نوع محصولی علاقه دارد؟

مبحث دیگری هم، در ارتباط با انواع مشتریان در آموزش ویزیتوری مطرح است. در واقع شما با نوع دیگری از مشتریان هم احتمال دارد روبرو شوید که جدا افتاده تلقی می شوند! مشتری جدا افتاده مشتری است که نسبت به شما به هیچ وجه وفاداری ندارند. از نظر آن ها شما ممکن است گاهی احتیاجات آن ها را برآورده کنید و گاهی هم نمی توانید. در این شرایط شما باید چه کاری انجام دهید؟ راه حل مطمئن در آموزش ویزیتوری این است که،  ابتدا ریشه یابی کنید که چرا مشتری احساس می کند شما فقط گاهی می توانید نیاز او را برآورده کنید؟ پس از مشخص شدن علت، تلاش کنید آن دلایل را رفع کنید. اگر هم مشتری با وجود این که شما می توانید نیازش را برآورده کنید اما آنچنان وفاداری ندارد برنامه هایی ترتیب دهید تا مشتری نسبت به کار شما علاقمندی پیدا کند و ارتباط بهتری با او برقرار کنید. مثلا؛ خدمات اضافی به او دهید و او را راضی تر کنید در چنین حالتی در آموزش ویزیتوری شما توانسته اید با مشتری خودتان ارتباط رضایت مندتری را برقرار کنید که در نهایت به وفاداری منجر می گردد.

مشتری سرخورده نیز مفهوم دیگری در ارتباط با آموزش ویزیتوری است. مشتریانی که سرخورده هستند، مشتریانی می باشند که مورد توجه شما قرار نگرفته اند و به همین دلیل آزرده خاطر هستند. تاکید ما بر این است که هیچ زمان نگذارید مشتری سرخورده داشته باشید. علت آن هم مشخص است زیرا او تجربه ی ناخوشایند خود را با دیگران در میان می گذارد و این اصلا به نفع کسب و کارتان نیست! پس به او توجه کنید و سریعا خواسته هایش را مرتفع نمایید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!