Skip to main content

آموزش ویزیتوری، مدیریت ارتباط با مشتری

By فروردین ۲۹, ۱۳۹۷مقالات تخصصی بازاریابی

در دوره های  آموزش ویزیتوری، مدیریت ارتباط با مشتری همواره یکی از مسائل جالب توجه برای افرادی است که در حوزه فروش فعال هستند.به عنوان یکی از زیر بخش های آموزش ویزیتوری، یکی از نکته های مهم در مدیریت ارتباط با مشتری این است که از تقاضا و خواسته او مطلع شوید و تلاش کنید به نوعی آن را برآورده کنید. به این منظور باید متوجه باشید که برای مطلع شدن از خواسته مشتری نباید او را کلافه کنید بلکه با سوال های معقول می توانید به نتیجه دلخواهتان دست یابید. گاهی بعضی از فروشندگان برای پی بردن به آن چه که مشتری می خواهد دائم او را سوال پیچ می کنند این شیوه تنها مشتری را کلافه می کند و مدیریت ارتباط با مشتری را به نابودی می کشد.

آموزش ویزیتوری و پرسیدن سوال های مناسب…

آن چه در آموزش ویزیتوری مهم است پرسیدن سوال های به جا از مشتری است بنابر این آموزش ویزیتوری به ما یاد می دهد که چگونه سوال بپرسیم تا مشتری احساس راحتی نماید و سردرگم نشود. ما نمی گوییم سوال نکنید بلکه در حین سوال پرسیدن از مشتریان خود به منظور پی بردن به تقاضای او، مجال فکر کردن به مشتری را هم بدهید در واقع او را با سوال های پشت سر خود بمباران نکنید چون با این روش فقط او را کلافه می کنید و او به نوعی احساس می کند شما قصد فضولی در کار او را دارید نه کمک به او! اگر در فرایند فروش محصول یا خدمتی کار به این مرحله برسد باید به صراحت به شما بگوییم که در مدیریت ارتباط با مشتری و کسب رضایت او، شکست خورده اید.

بهترین راه در آموزش ویزیتوری؛ برای مدیریت ارتباط با مشتری در مرحله فروش کالا یا خدمات این است؛ که شما ابتدا توضیحی از کالا یا خدمات خود به صورت جذاب اما مختصر ارائه کنید و با سوالاتی نظیر این که؛

  • تمایل دارید کمی فکر کنید من در خدمتم….
  • به غیر از این ویژگی ها که من از محصول بیان کردم، شما چه نوع ویژگی خاصی مد نظرتان است، احتمالن می تونم به شما کمک کنم.
  • می توانید محصولات دیگر را با توضیحات من از محصول مقایسه کنید.با مشتری ارتباط بهتری برقرار کنید.

به طور قطع این سوالات می تواند مدیریت ارتباط با مشتری را به طرز فزاینده ایی بهبود بخشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

شماره تماس جهت مشاوره!