Skip to main content

آموزش زبان بدن و بررسی خطاهای آن

همان طور که می دانید امروزه آموزش زبان بدن به بخش لاینفک مباحث آموزشی سازمان ها تبدیل شده است. در واقع آموزش زبان بدن یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید بتوان با کمک آن ارتباط بهتری با شرکای خود برقرار کرد. مبحث آموزش زبان بدن در بیشتر شرکت های داخلی و خارجی به پرسنل آموزش داده می شود تا بتوانند فرآیند کاری خود را بهبود بخشند. به غیر از پرسنل بخش مدیریتی هر سازمان هم امروزه به آموزش زبان بدن بیشتر علاقمند شده است زیرا، مدیریت هر سازمان یا شرکتی با دانستن مفاهبم مورد نیاز در دوره های آموزش زبان بدن ارتباط بهتری با مدیران بالادستی و کارمندان خود برقرار می کند.

آموزش زبان بدن در شرکت هایی که تجارت خارجی را تجربه می کنند نیز بسیار مهم است زیرا در فرهنگ های مختلف تعابیر متفاوتی از زبان بدن را دارند که با آموزش این مفاهیم بهتر می توان به تجارت خارجی اقدام کرد.با این وجود یکی از مباحث مهم در آموزش زبان بدن توجه به خطاهای رخ داده شده در زبان بدن است. این خطاها گاها در ارتباطات رخ می دهد که می توانند بر کیفیت ارتباطات اثرگذار باشد.

آیا زبان بدن نیز خطا می کند؟

هر انسانی در زندگی روزانه خود مرتکب خطاهای زبان بدن می شود. این خطا ها هنگامی اهمیت بیشتری می یابد که صاحبان مشاغلی چون بازرگان ها در مراسمی چون جلسه های عمومی و یا مصاحبه ها ناخودآگاه به این خطا ها مبتلا می گردند.

زبان بدن می تواند باعث افزایش موفقیت فرد شود اما در گاهی مواقع آن دسته از پیام های غیرکلامی منفی که ما از روی عادت به دیگران عرضه می کنیم، نتایجی برخلاف آنچه انتظار داریم را ایجاد می کند: برخی از خطا های زبان بدن را در ادامه مورد بررسی قرارمی دهیم:

خطای اول: ورود طغیانی

هیچگاه به عنوان یک بازاریاب و بازرگان به شکل افتان و خیزان و یا بیمناک وارد اتاق جلسه و مذاکره و یا حتی مصاحبه نشوید. در کمال اعتماد به نفس و مستقیم حرکت کنید، این جمله را با خود تکرار کنیدکه؛ ” هدف من در این اتاق است”.

خطای دوم: چشم های افسرده و غمگین

از نگاه کردن به دیگران با چشم های افسرده بپرهیزید. سخن گفتن را با چشم های خود آغاز کنید و تلاش کنید چشم های شما از شادی بدرخشد.

خطای سوم: افراط در پایین انداختن سر

اگر چه پایین انداختن سر در فرهنگ ایران و از نظر مذهبی امری پسندیده است اما افراط در این عمل نه تنها مانع از تأثیرگذاری چشم های شما می شود. بلکه شما را در وضعیت دفاعی قرار خواهد داد. تلاش کنید تا هم حدود فرهنگی و مذهبی را رعایت کنید و هم حالت دفاعی را القا ننمایید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  


 

 

شماره تماس جهت مشاوره!