یک ویزیتور بی هدف نباشید!

در نوشته قبلی به ضرورت و اهمیت علاقه مند بودن به کار اشاره شد اما برای موفق شدن در هر کسب و کاری، علاقه تنها کافی نیست بلکه فرد باید برای انجام کارهای خود یک برنامه یا Plan داشته باشد بنابراین در تمام جنبه های زندگی تان هدف گذاری نمایید و به سه دلیل در زندگی خود هدف داشته باشید:

  1. جهت دادن به مصرف انرژی و وقت خود
  2. ایجاد انگیزه جهت انجام اقدامات مناسب
  3. احساس خوشنودی و مفید بودن

اهداف شما همواره باید اسمارت (SMART) باشد، یعنی:

  • مشخص و تعریف شده(Specific)
  • قابل اندازه گیری (Measurable)
  • دست یافتنی (Achievable)
  • مرتبط با ارزش ها (Relevant)
  • زمان بندی شده (Timed)

بین هدف گرایی و موفقیت ارتباط مستقیم وجود دارد. فروشنده های برتر، هدف گرا هستند. تحقیقات زیادی ارتباط بین گرایش به هدف را با سطح موفقیت بالا و پیشرفت نشان داده است. فروشنده های با درآمد بالا می دانند در هفته، ماه و سال چقدر درآمد خواهند داشت و با چند تماس می توانند به سطح معینی از فروش برسند و با در آمد خود چه کاری می توانند انجام دهند. شما به هدفی واقع گرایانه نیاز دارید و این هدف باید شما را به چالش بیندازد. بدانید که اهداف غیر واقعی در شما انگیزه ای ایجاد نمی کند و بیشتر باعث بی انگیزگی می گردد؛ زیرا قلباً باور دارید که به آن نخواهید رسید و نهایتاً با اولین مشکل آن کار را رها می کنید.

یک ویزیتور بی هدف نباشید!

اهداف خود را مکتوب کنید. تحقیقات نشان داده است کم تر از ۳% مردم اهداف خود را روی کاغذ می نویسند. با نوشتن اهداف خود، امکان دستیابی به آن ها را چندین برابر افزایش می دهید معمولاً سریع تر از آن چه فکر می کنید، به آن می رسید. حتی اگر در زمان تعیین شده به هدف تان نرسید، نوشتن اهداف بهتر از ننوشتن آن است. وقتی که اهداف خود را می نویسید و بر اساس آن فعالیت می کنید، این اهداف در ذهن (ناخودآگاه) شما ثبت می گردد و وقتی برنامه ریزی شما به صورت ناخودآگاه در می آید، قدرت روانی خاصی در شما ایجاد می کند. ذهن ناخودآگاه شما به صورت ۲۴ ساعته، در خواب و بیداری فعال است و شما را به سمت دستیابی به اهدافتان راهنمایی می کند.

فرمول هفت مرحله ای هدف:

۱ـ دقیقاً تصمیم بگیرید چه می خواهید، اگر می خواهید درآمد شما افزایش یابد، دقیقاً مشخص کنید که می خواهید چه میزان درآمد کسب نمایید.         

۲ـ اهداف خود را بنویسید؛ هدفی که نوشته نباشد، همانند یک رؤیاست و انرژی ایجاد نمی کند.

۳ـ برای دستیابی به اهداف خود زمانی را تعیین کنید. ذهن ناخودآگاه عاشق تعیین زمان است و تمام نیرو های خود را برای رسیدن به هدف فعال می کند.

۴ـ تمام چیزهایی را که فکر می کنید برای رسیدن به هدف لازم است فهرست کنید و اگر به فعالیت جدیدی برخورد کردید، آن را به لیست خود اضافه نمایید. آنقدر این کار را انجام دهید تا فهرست شما کامل شود.

۵ـ فهرست خود را به ترتیب اهمیت اولویت بندی کنید. زمانی که این کار را انجام دادید، می توانید تصمیم بگیرید کدام یک را اول انجام دهید و کدام یک را دوم و الی آخر.

۶ـ برای رسیدن به اهداف تان فعال باشید؛ علت اصلی موفقیت اشخاص، عملکرد و فعالیت آن هاست و علت اصلی شکست نیز عدم فعالیت و رکود آنها است. برای موفق شدن نباید فرد خارق العاده ای بود.

۷ـ هر روز، کاری را انجام دهید که شما را به سمت اهداف مهم هدایت نماید. در طی ۳۶۵ روز سال این کنترل را توسعه دهید تا شما را به سمت موفقیت حرکت دهد.

آموزش بازاریابی در کلینیک مشاوره بازاریابی ایده

ما در کلینیک مشاوره بازاریابی ایده با بیش از ۷ سال فعالیت در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و توزیعی در سراسر کشور به تجارب خوبی دست پیدا کرده ایم. بدون شک تلفیق علم و تجربه می تواند همچون دو بالِ پرواز برای ایده های نو و بدیع باشد. در این راستا بخش مشاوره بازاریابی صنعتی و همچنین بازاریابی صادراتی موسسه ایده توسط اینجانب مدیریت می شود. در طول این سال ها در حکم مدیر بازرگانی بین الملل، مدیر فروش، مدیر بازاریابی و همچنین مشاور بازاریابی در واحدهای صنعتی مختلف سراسر کشور فعالیت کرده ام. به لطف خدا و همچنین اعتماد صاحبین صنایع به تجارب عملیاتی خوبی دست پیدا کردم که امیدوارم برای علاقه مندان عرصه تولید و کارآفرینی جذاب و عملیاتی باشد.

ما به دنبال شومن بازی نیستیم؛ سعی می کنیم به شما یک برنامه عملیاتی برای بخش های تحقیقات بازاریابی، بازاریابی بین الملل، برندینگ، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی میدانی، پلن فروش و در نهایت طرح ریزی برنامه جامع امور مشتریان بدهیم. بدون شک اگر یک واحد صنعتی، خدماتی و یا توزیعی به این برنامه طراحی شده عمل کند به جواب های جالبی خواهد رسید. تیم مشاوره ما به حدی از کار خود مطمئن است که بعد از جلسه مشاوره در صورتی که شما یک بیزنس پلن قوی داشته باشید حاضر خواهد بود در برنامه بازاریابی شما مشارکت کند و از مقام طرح ریزی به مرحله نظارت و اجرا نیز گام بردارد.

فرم در خواست مشاوره بازاریابی صنعتی رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی مشاور(روی عکس کلیک کنید)





شما می توانید به جای فرم بالا پیام صوتی خود را از طریق شماره زیر برای ما ارسال کنید؛ دوستان ما با شما تماس خواهند گرفت (:

۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده

رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی:  سید حجت بزاززاده  | فرم درخواست مشاوره بازاریابی صنعتی

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

3 دیدگاه روشن یک ویزیتور بی هدف نباشید!

  • Avatar
    ابراهیم طباطبائی نیا

    سلام این مقاله که در باه یک ویزیتور بی هدف نباشید!!! بسیار خوب و حاوی نکات پر مغزی بود از نویسنده بسیار ممنون

  • Avatar
    روح اله جوادی

    باتشکر ازمطالب مفیدتان-پشتکار ومداومت درکنارمطالب بالا میتواند دررسیدن به هدف یاری دهد.

  • Avatar

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!