گردشگری پزشکی (توریسم درمانی), بزاززاده

گردشگری پزشکی (توریسم درمانی)

توریسم پزشکی شاخه ای از گردشگری سلامت است که در آن شخص از کشور عمدتا پیشرفته به سایر نقاط دنیا سفر می‌کند تا از خدمات پزشکی کشور مقصد در مراکز درمانی بهره‌مند شود. تاریخچه توریسم پزشکی به هزاران سال قبل و به یونان قدیم بر می‌گردد، زمانی که زائرین از نقاط گوناگون با گذر از دریای مدیترانه خود را به منطقه‌ای در خلیج «سرونیک» به نام «اپیدوریا» می‌رساندند. باورها بر این بود که مهراب خدای شفابخش یونانی‌ها در آنجا قرار دارد. در حال حاضر “اپیدوریا” قدیمی‌ترین خاستگاه گردشگری پزشکی در جهان شناخته می‌شود.

در بعضی کشورهاخدمات درمانی عمومی متداول است ولی معمولاً زمان زيادی بـرای پاسخگويی به نياز شهروندان صرف می شود و بيمـاران ناگزيرنـد مـدت طـولانی در انتظـار رسيدگی به وضعيتشان باشند، نظير پيوند مفصل ران كه در انگلستان و كانادا يك سال و يـا بيشتر بايد در نوبت منتظر شد. ليكن در سنگاپور، تايلند و فيليپين بيمـار مي تواند يك روز پس از ورود تحت مراقبت و درمان قرار گيرد.  از دلايلي كه موجب مي شود افراد با هدف درمان مـسافرت كننـد مـی تـوان، هزينـه پـايين مراقبت هاي پزشكي، جستجو براي يافتن يك پزشك متخصص و با تجربـه، كيفـت مناسـب خدمات درماني، ايمني و كوتاه تر بودن زمان انتظار برای درمـان اسـت .

توريسم درمانی، صرفاً ارائه خدمات پزشكي نيست بلكـه بـر ايـن منطـق اسـتوار اسـت كـه معالجات پزشكی در كنار استراحت و فراغت و سياحت ناشی از يك مـسافرت خـارجی مـی تواند به تسريع بهبود و سلامت افراد کمک نمايد. توانمندی پزشکان ایرانی در ارائه خدمات پیشرفته پزشکی ، هزینه های نسبتا مناسب درمقایسه با کشورهای پیشرفته، سطح سرویس دهی مناسب در ارائه خدمات درمانی، پتانسيل موجود در ايـن زمينـه، خـصوصاً تجربه ای قوی در درمان و معالجات سخت از يك سو و برخورداری سرزمين ايران از جاذبه هاي طبيعي و سياحتي می تواند ایران را به عنوان یک قطب توانمند توریسم درمانی معرفی نماید.

در اغلب موارد، هدف از توریسم پزشکی بهره‌مندی از قیمت پایین خدمات پزشکی است. مهم ترین مزیت ایران در گردشگری پزشکی نیز، ارزان بودن خدمات به نسبت دیگر کشورها می باشد. اخیرا در ایران اقدامات مثبتی در جهت توسعه توریسم درمانی با شعار”امکانات جهان اول، قیمتهای جهان سوم ” صورت گرفته است، این اقدامات باعث رشد این صنعت در کشور عزیزمان گردد.

[vc_row][vc_column width=”1/6″][vc_googleplus annotation=”bubble”][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید