امروزه مصرفکنندگان همگی دارای تلفن همراه هستند. آنها در حین حرکت، انواع پیامکها را دریافت و ارسال میکنند. شما نیز میتوانید از این رسانه برای بالا بردن فروش خود استفاده کرده یا ارتباط خود با مشتریان را بهبود بخشیده و شخصیتر کنید. به این ترتیب، پیامک به شما کمک میکند که انتظارات کاربران خود را به وسیلۀ تلفن همراه برآورده نمائید.
در این مقاله، مجموعهای از بهترین راهکارهای پیامکی را ارائه میدهیم تا بتوانید بیشترین بازدهی را از بازاریابی پیامکی خود بدست آورید. این اصول اولیه به شما کمک میکند تا یک برنامۀ تبلیغاتی مناسب داشته باشید و به راحتی با مشتریان موبایل خود یک ارتباط درست و پایدار داشته باشید.
پیامک، اگر به طرز صحیح استفاده شود و محتویات آن مرتبط و با ارزش باشند، میتواند به شما کمک کند تا:
- مشتریان جدیدی را از طریق تلفن همراه بدست آورید.
- میزان فروش را با ارائه پیشنهادات متنوع افزایش دهید.
- با یک مکالمۀ پیامکی، وفاداری مشتری را کسب کنید.
- به مشتریان جدید خود، پیامک خوشامدگوئی بفرستید.
- و …
در بازاریابی پیامکی، تمام پیامکهای شما میبایست حاوی اطلاعات مفید یا پیشنهادات سودبخشی برای مشتری باشند – نه اینکه فقط برای او ایجاد مزاحمت کنند. در اینجا چندین نکته را میآوریم که در رسیدن به اهداف بازاریابی پیامکیبه شما کمک میکنند:
پیامک شما باید ارزشمند باشد
سعی کنید به مشتریان پیامکی خود اطلاعات مفید و پیشنهادات انحصاری ارائه دهید. اگر مطلب یا پیشنهادی را در جای دیگری ذکر کردهاید، ترجیحاً از عنوان آن در متن پیامک خود پرهیز کنید. مشتری همیشه تلفن همراه را با خود حمل میکند و در نتیجه پیامک برای او یک ابزار بسیار شخصی است. اگر میخواهید وارد دایرۀ پیامکی او شوید، باید چیز ارزشمندی را ارائه دهید.
نوع تعامل خود را بررسی کنید
شما مطمئنا میدانید به عنوان بازاریاب به دنبال چه هستید. اما باید یک قدم به عقب بردارید و این را هم در نظر بگیرید که خواستۀ مشتریان از برند شما چیست. آنها دوست دارند چگونه پیامکهائی را دریافت نمایند؟ چه اطلاعات مفیدی میتوانید در اختیار آنها قرار دهید؟ چگونه میتوانید راحتترین راه ممکن را پیش روی آنها قرار دهید؟ آیا پیامک شما برای مشتری اهمیتی دارد و در زمان مشتریان صرفهجوئی میشود؟ آیا مشتری به این ترتیب بیشتر درگیر میشود؟ با بازاریابی پیامکی در هزینههای شما صرفهجوئی میشود؟ آگاهی و علاقه به محصول شما افزایش مییابد؟
برای مشتری مزاحمت ایجاد نکنید
پیامکهای تبلیغاتی را بعد از ساعت ۹ شب، یا قبل از ساعت ۱۰ صبح ارسال نکنید. به این ترتیب برای کسانی که زود میخوابند یا دیر از خواب بیدار میشوند هیچ مزاحمتی ایجاد نخواهید کرد. پیامک را در زمانی ارسال کنید که مطمئن باشید بیشترین بازدهی را خواهد داشت و یک تعامل مناسب با مشتری ایجاد میشود.
مشترکان پیامکی خود را بدست آورید
بهتر است تبلیغات پیامکی خود را به صورت اشتراکی پیاده کنید. این یعنی یک لیست از شمارۀ مشترکانی را جمعآوری کنید. افرادی که خود داوطلبانه به برنامۀ تبلیغاتی شما پیوستهاند و به شما اجازۀ ارسال پیامک را دادهاند. به این ترتیب همواره اطمینان خواهید داشت که مخاطبان به دریافت پیامکهای شما علاقه داشته و از محتویات آنها استفاده خواهند کرد.
ارزیابی پیامک
بعد از ارسال، نتایج را ارزیابی کرده و بازدهی پیامک خود را بسنجید. به این ترتیب میتوانید بازاریابی پیامکی خود را به مرور زمان بهبود بخشیده و مشخص کنید که چگونه بهترین نتیجه را میگیرید. سعی کنید بهترین زمان ارسال، مناسبترین متنها و پیشنهادات، بهترین فاصلۀ بین ارسالها و … را با ارزیابی نتایج تعیین کنید.
نتیجهگیری
بازاریابی پیامکی، برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و جدید، کارائی بیشتری نسبت به سایر روشهای ارتباطی دارد. کاربران هر روز بیشتر و بیشتر از موبایل خود انتظار دارند و از شما نیز میخواهند متناسب با فضای موبایل به آنها خدمترسانی کنید. روش طبیعی و مطمئن برای رفع نیاز این مشتریان پیامک است. پیامک تنها فناوری استاندارد، دقیق و مطمئن موبایل است که برای هر کاربر و هر نوع گوشی همراه کاربرد دارد.
- آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی
- موسسه تحقیقاتی ایده = تحقیقات بازار
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده