کتاب بازاریابی محتوا

به این اعداد توجه کنید! در هر ثانیه بیش از ۶۳۰۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا دنبال محتوای مورد علاقه خود در گوگل می گردند! مردم جهان در هر دقیقه حدود ۸/۳ میلیون کلمه را گوگل جستجو می کنند! و اما مردم کشور عزیزمان ایران! یا بهتر بگوییم از میزان سرچ کلمات فارسی چه خبر؟

از حدود ۶ میلیارد جستجوی روزانه کلمات در گوگل فقط حدود ۲۸۰ میلیون کلمه سهم واژگان فارسی است که البته با یک حساب سر انگشتی می شود حدود ۳٫۵ برابر جمعیت کشور عزیزمان! خوب این همه آدم دنبال چه هستند که این قدر جستجو می کند؟ و چطور محتوای مورد علاقه خود را پیدا می کنند؟ شاخص آنها برای یک محتوای خوب چیست؟ جواب این سوالات و ده ها سوال دیگر می شود فلسفه ذاتی کتاب بازاریابی محتوا دید!

کتاب بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا به قول فرنگی ها Content Marketing که به تازگی جایگاه و اهمیتش بیشتر درک شده و در بین صاحب نظران علم بازاریابی بیشتر مورد توجه قرار گرفته به این مفهوم می پردازد که چه بکنیم تا از بین انبوهی از صفحات مقالات در بستر اینترنت و یا شبکه های مجازی و یا هر بستر غیر وبی زودتر و بیشتر دیده شویم.

جمعیت کشور ایران به بیش از ۸۰ میلیون نفر رسیده است؛ ۵۷ میلیون نفر ایرانی از خدمات فضای مجازی(وب سایت ها و ….) استفاده می کنند و  ۴۵ میلیون نفر در بستر فضای مجازی عضو هستند و بیش از ۵۸۷ هزار کانال مجازی فارسی زبان در کشور فعال هستند که روزانه بیش از ۳ میلیون محتوا برای مخاطبین خود تولید می کنند و جالب است بدانید که به طور متوسط فارسی زبان ها روزانه فقط از طریق این شبکه های مجازی بیش از ۵/۱ میلیارد پیام بین خود رد و بدل می کنند؛ از محتوای طنز گرفته تا مطالب داغ سیاسی و محتواهای آموزشی و غیره.

ضریب نفوذ اینترنت در ایران در پایان سال ۱۳۹۷ به بیش از ۹۰ درصد رسید؛ یعنی بیش از ۷۴ میلیون ایرانی اگر اراده کنند به اینترنت دسترسی پیدا می کنند و این جهش باعث شد ما در بین ۲۰ کشور اول دنیا از لحاظ ظریب نفوذ اینترنت قرار بگیریم. خلاصه سفره پهن است و فقط می ماند سفره آرایی و گردآوری محتوایی جذاب برای جذب مشتری از بین این خیل کثیر مشتریان بالقوه.

کتاب-بازاریابی-محتوایی

آنچه که مسلم است در دنیای امروز همچو گذشته دیگر تبلیغات و بازاریابی به روش سنتی، منجر به افزایش میزان فروش شرکت ها و سازمان ها نخواهد شد و چه بسا مصرف کنندگان مانند سابق توجهی به این روش های کلیشه ای و از مد افتاده نمی کنند.

و چه زیبا گفت جلال‌الدین محمد بلخی(مولوی) در مثنوی معنویش که “ده مرو، ده مرد را ابله کند” و این حکایت امروز ماست که با روش های منسوخ بازاریابی سنتی از ویزیتوری گرفته تا بازاریابی تلفنی تیری در تاریکی بیاندازیم. اینکه در عالم تجارت باشیم و هنوز با تولید محتوای فاخر آشنا نیستیم؛ یعنی همچو فردی هستیم که هنوز به شهر نیامده و تمام تمرکزش بر روی ده و ولایت خودش هست، پس بنابراین نهایتا می تواند به تعداد هم ولایتی هایش بازاریابی کند و محصولش را بفروشد.

البته می توان طور دیگری نیز به موضوع نگاه کرد؛ با توجه به ضریب نفوذ بالای اینترنت در ایران و امکانات خوبی شهری و روستایی شعر جلال‌الدین بزرگوار را تغییر داد و اینگونه سرود ” ده برو، ده مرد را عاقل کند      عقل را پر نور و پر رونق کند” یعنی بستر برای کار فراهم است و نمی خواهد از ده به شهر بیایی فقط آستین را بالا بزن و محتوای خوب تولید کن و از همان جا بفروش و کیفش را ببر!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media