Skip to main content

کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی و افزایش فروش

باپیشرفت هوش مصنوعی صنعت بازاریابی به چه سمتی خواهد رفت؟

در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید احتمالا در مورد پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی و تاثیر آن بر روی فرآیند فروش و بازاریابی چیزهایی شنیده‌اید. یادگیری ماشین و سایر فناوری‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها و پیش‌بینی بازار رهبران و نوآوران بازار و به تبع آن فرآیند فروش در کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است. از این‌رو امروزه به جای استفاده از شهود انسانی و اطلاعات تجربی از هوش مصنوعی و دیگر تکنیک‌های علم اطلاعات برای پیش‌بینی بازار، تجزیه و تحلیل ترافیک سایت‌ها و کمک به فرآیند فروش استفاده می‌شود. اگر شما هم مایل هستید که با روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین که برای تجزیه و تحلیل ترافیک سایت و کمک به فرآیند فروش استفاده می‌شوند آشنا شوید. در این مطلب با ما همراه باشید تا چند تکنیک مهم در این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم.

تجزیه و تحلیل داده‌ها و جمع‌آوری اطلاعات برای پیگیری فرآیند فروش

اگر در زمینه‌ی تجارت الکترونیکی فعالیت کرده باشید مطمئنا می‌دانید که در کنار خریدهای اینترنتی که در هر ماه انجام می‌شود. تعدادی از خریدهای مشتریان نیز به دلایل مختلف نیمه کاره متوقف می‌شود.توقف یا نیمه کاره رها شدن سفارش می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از سایت‌ها توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات دقیقی در مورد دلایل توقف این سفارش‌ها در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهد. پیگیری این اطلاعات و رفع نواقص می‌تواند با تسهیل فرآیند خرید مشتری میزان فروش کسب و کارها را افزایش دهد. در حقیقت می‌توان گفت تحلیل این داده‌ها برای بهبود فرآیند فروش نوعی سرمایه گذاری بلند مدت برای کسب و کارها است.

رتبه‌بندی شهرها بر اساس میزان ورود از موتور جستجو و تکمیل خرید

اگر قصد دارید به عنوان یک کسب و کار موفق فعالیت خود را توسعه دهید بهتر است میزان ورودی سایت خود را همواره مورد بررسی قرار دهید. هر چند در کسب و کارهای اینترنتی مسئله‌ی ناحیه‌ی جغرافیایی رنگ می‌بازد. اما گاهی برای توسعه کسب و کار خود لازم است که با بررسی دقیق میزان ورودی از موتورهای جستجو، مشتریان خود را بر اساس شهر و کشورشان دسته‌بندی کنید. این کار باعث می‌شود ناحیه‌ای که امکان گسترش حیطه شغلی شما در آن بیشتر است را شناسایی کنید. توجه داشته باشید که معمولا شهرهای بزرگ میزان تقاضای بیشتری از محصولات متنوع را دارند. اما اگر قصد دارید خارج از مرزهای جغرافیایی فکر کنید بنابراین نیاز چندانی به دسته‌بندی شهرها و استان‌ها نخواهید داشت. بلکه لازم است اطلاعاتی در مورد علایق و سلایق مردم این کشورها به دست آورید.

استفاده از هوش مصنوعی برای گسترش بازار و ورود به بازارهای جدید

تجزیه و تحلیل داده‌های سایت‌ها فرصت مناسبی برای گسترش بازار و فراهم کردن امکانات برای ورود به بازارهای جدید است. فراموش نکنید که مدل‌سازی کسب و کار و پیش‌بینی نیازها و سلایق مشتریان مهمترین گام برای رشد و توسعه کسب و کار شما خواهد بود. البته توجه داشته باشید که امروزه گسترش استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی امکان تحلیل اطلاعات و داده‌های سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را تا میزان زیادی تسهیل کرده است. همین الگوریتم‌ها می‌توانند امکان گسترش بازار و ورود به بازارهای جدید را برای کسب و کارهای نوپا فراهم کنند. البته لازم به ذکر است که پیش‌بینی بازار برای ورود به بازارهای جدید و ایجاد نیاز در مخاطب نیازمند استفاده از روش‌ها و ابزارهای دیگری است.

بالا بردن سطح آگاهی با شناسایی مخاطبان هدف و تسهیل فرآیند فروش

می‌توان گفت تیم بازاریابی هر کسب و کاری مهمترین بخش از فعالیت‌های فرآیند فروش را پیش می‌برد. بنابراین برای تسهیل فرآیند فروش کسب و کارها لازم است که تیم فروش به کمک تیم بازاریابی به شناسایی مخاطبان هدف بپردازد. افزایش آگاهی و اطلاعات در مورد مخاطبان هدف و تحلیل اطلاعات آن‌ها به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند گام موثری در جهت پیشبرد اهداف برندها و کسب و کارها باشد. بنابراین برای تبدیل شدن به یک کسب و کار موفق لازم است با شناسایی مخاطبان هدف و تحلیل اطلاعات آن‌ها سعی کنید با پیشنهاد محصولات مورد علاقه‌ی هر مشتری فرآیند فروش محصولات خود و خرید مشتری را لذت بخش‌تر کنید.

آنچه که گفته شد تنها اشاره‌ی کوچکی به نقش الگوریتم‌های هوش مصنوعی در فرآیند فروش، بازاریابی و طراحی محصول است. به عنوان یک کسب و کار مدرن لازم است که با افزایش آگاهی خود در زمینه‌ی تحلیل اطلاعات و بزرگ داده‌ها سعی کنید به پیش‌بینی نیازهای مشتریان و بازار بپردازید. این امر به شما کمک خواهد کرد که همواره از پیشگامان بازار باقی بمانید.

منبع: دارکوب

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!