Skip to main content

چگونه مشتریان وفادار داشته باشیم؟

سایت خبری آقای بازاریاب به نقل از کلوببهترین راهکار برای رشد سریع و پایدار در هر کسب و کار پیدا کردن مشتریان ثابت و وفادار است، مشتریانی که حتی در زمان مشکل و سختی ها شما را ترک نکنند! اما چگونه؟

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ جذب مشتریان وفادار برای کسب و کار شما چگونه باید انجام شود تا فروش مطمئن و باثباتی داشته باشید. در این مقاله در خصوص جذب مشتریان وفادار برای کسب و کار تان بحث می شود.

ممکن است فرد در کسب و کار آنقدر بر سود و زیان متمرکز شود که این حقیقت را کم‌رنگ جلوه دهد که بهترین روش سنجش موفقیت یک کار، مشتریان آن است. اگر می‌خواهید یک ارزیابی واقعی از کار شرکت خود داشته‌ باشید، از مشتری بعدی که وارد شرکت شما می‌شود یا با شما تماس می‌گیرد، سوال کنید.

جذب مشتریان وفادار برای کسب و کار :

بسیاری از صاحبان مشاغل آن‌قدر درگیر انجام امور روزمره می‌شوند که فراموش می‌کنند، تماماً کسب و کارشان به مشتریان‌ آنها بستگی دارد. بدون مشتری، کسب و کاری هم وجود نخواهد داشت- مشتریان افرادی هستند که نه تنها بر مبنای محصولات و قیمت آنها بلکه بر مبنای کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنند، به شرکت‌ها اعتماد می‌کنند. پس تعجبی ندارد که در کسب و کارها باید بسیار تلاش شود تا اعتماد مشتری جلب و حفظ شود.

پس برای جلب نظر مشتری باید دقیقا چه کنیم؟

مشتری را بشناسید. مهم نیست که شرکت شما چه محصولات یا خدماتی را ارائه کند. چون کلید موفقیت شما، شناخت مشتری است. هر چه بهتر مشتریان خود را بشناسید، شانس‌های رشد شرکت‌تان افزایش می‌یابد. این روزها حتی شرکت‌های متخصص وجود دارند که پایگاه داده‌های مشتریان‌ هدف‌گذاری شده یا مورد نظر را به صورت برخط برای انواع کسب و کار ارائه می‌کنند. با توجه به وجود منابع این‌چنینی، دسترسی صاحبان مشاغل به علایق، نفرت‌ها، شخصیت‌ها، و عادات خرید و خرج کردن مشتریان‌ در بازار مورد نظر بسیار آسان‌تر شده است.

مشتری می‌تواند بهترین مشوق‌تان باشد

در جهان امروزی، بازاریابی “شفاهی” یا “دهان به دهان” ارزش بسیاری دارد و می‌تواند کمک شایانی به یک شرکت برای ازدیاد تعداد مشتریانش بکند.بسیاری از بازاریابی‌های مثبت توسط باارزش‌ترین و وفادارترین مشتریان‌ شما صورت می‌گیرد. تلاش‌کنید تا به خواست مشتریان‌ خود گوش فرادهید و مشتریان‌ وفادار و دائمی را برای خود پرورش دهید.

مشتریان‌ خوب پرورش یافته، از بسیاری جهات تاثیر مثبتی بر کسب و کار دارند: آنان مجددا و این بار بیشتر از شما خرید خواهند کرد، به دوستان و همکاران خود در مورد شرکت شما خواهند گفت، بازخورد سازنده‌ای برای شما خواهند داشت، برای کمک به شما در جهت بهبود شرکت وقت خواهند گذاشت و اگر مرتکب اشتباه شوید، شما را آسان‌تر خواهند بخشید.

چگونگی رفتار با مشتری شما را از دیگران متمایز می‌کند

نه قیمت و نه طیف وسیع خدمات موجب جذب و حفظ مشتریان نمی‌شود. آنچه در مسیر طولانیِ ایجاد اعتماد میان مصرف‌کنندگان و فروشنده لازم است، تجربه‌ی مشتری برتر است. با توجه به این‌که بسیاری از شرکت‌ها محصولات باکیفیت مشابه را با قیمت‌های رقابتی عرضه می‌کنند، آنچه موجب تمایز در سبک کسب و کار شما می‌شود، توانایی شما در ارائه‌ی خدمات به مشتریان‌ باثبات و باکیفیت و انجام معاملات شخصی با آنها است. برای این کار، باید نیازهای مشتری خود را بشناسید و سپس در هر زمانی راهی را برای پاسخگویی به آنها بیابید. جا خوردید؟ بله اگر شما تجربه‌ی بزرگ را برای مشتری فراهم نکنید، بازار مورد نظر شما، کسب و کار را در جاهای دیگری خواهد یافت.

از بازخورد مشتریان به نفع خود بهره‌مند شوید

بازخورد مشتری – مثبت یا منفی – می‌تواند به شما کمک کند تا روابط مصرف‌کنندگان با شرکت را تقویت کنید. بازخورد منفی به شما کمک می‌کند تا حوزه‌هایی را که در آن ضعف دارید، شناسایی کنید. بازخورد مثبت کارهای درست‌تان را به شما نشان می‌دهد.

با مشتریان غیرفعال یا قدیمی‌تان تماس بگیرید

آیا شما تا به حال تلاش کرده‌اید تا با مشتریان‌ سابق یا غیرفعال خود تماس بگیرید؟ به سخنان آنان گوش کنید و دیدگاه‌های آنان را درباره‌ی این‌که چرا کسب‌وکار با شما را متوقف کرده‌اند، جویا شوید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا به نیازهای مشتریان‌ پس از انتخاب یک محصول یا درخواست وی برای ارائه‌ی خدمات پی ببرید. این می‌تواند فرصتی برای بازگرداندن مشتریان‌ سابق به چرخه‌ی تجارت باشد و در عین حال استراتژی‌ای را به شما برای جذب مشتریان‌ بالقوه ارائه کند.

هرگز فراموش نکنید: مشتری، ارزشمندترین دارایی هر کسب و کار و شرکتی است، و ارائه‌ی خدمات شخصی به مشتریان‌ نه تنها آنها را به مشتریانی وفادار و خوب بلکه به مبلغان و سفرایی برای معرفی نام تجاری محصولات و خدمات‌تان تبدیل می‌کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!