۱۹ تیر, ۱۳۹۴

چه چیزی بازاریابی می شود؟

چه چیزی بازاریابی می شود؟

معمولا بازاریاب ها  ۱۰ مورد زیر را بازرایابی می کنند:

  • کالا ها: می توان گفت قسمت اعظم فعالیت هایی بازاریابی مربوط به همین بخش است. به نحوی که بازرایابان برای فروش بهتر محصولات و اقلام ملموس از تکنیک های متنوع بازاریابی استفاده می کنند.
  • خدمات: با رشد اقتصادها، بخش رو به رشدی از فعالیت آن ها به تولید خدمات متمرکز می شود. امروزه ۷۰ درصد اقتصاد آمریکا را بخش خدمات تشکیل می دهد. خدماتی همچون، کار خطوط هوایی، هتل ها، موسسات اجارة خودرو، شرکت های فعال در زمینه تعمیرات و نگهداری، و نیز خدماتی که افراد حرفه ای از قبیل حسابداران و وکلا به مشتریان خود می دهند.
  • رویداد ها: بازاریاب ها به تبلیغ رویداد های زمانی خاص می پردازند. بازرایابی و تبلیغ امور مربوط به بازی های المپیک مثال خوبی برای این نوع از بازاریابی است.
  • تجربه: یک شرکت بازاریابی می تواند با ایجاد هماهنگی بین مجموعه ای از کالا و خدمات، برای ایجاد یک تجربه جدید در مشتری فعالیت کند. به عنوان مثال پادشاهی جادویی دنیای والت دیسنی (Walt Disney World’s Magic Kingdom) با فراهم کردن شرایطی مجازی، به مشتریانش اجازه می دهد احساس کنند یک پادشاه قدرتمند هستند و  می توانند با تصمیم گیری خود از شر حمله دزدان دریایی و یا خانه ارواح خلاص شوند. و یا فراهم کردن یک بازی نمادین و دوستانه با بزرگان فوتبال دو دهه قبل که برای مشتریان شما تجربه این بازی یک افتخار است.
  • افرد: بازاریابی ستاره ها و افراد مهم در از دیگر روش های بازاریابی است. به عنوان مثال، هنرمندان، موسیقی دانها، فیزیک دانها، حقوق دانها و ستاره های ورزشی و دیگر افراد حرفه ای برای برند کردن خود از بازاریابان کمک می گیرند.
  • مکان ها: کشورها، استان ها، شهرها و حتی روستا ها نیز برای جذب توریست بیشتر با یکدیگر رقابت می کنند. به عنوان مثال در سال ۲۰۰۹ شهر لاس و گاس (Las vegas) برای دست یابی به جذب ۴۳ میلیون توریست، رقمی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار صرف کارهای تبلیغاتی و بازاریابی مکان خود کرد.
  • اموال: عبارتند از حقوق محسوس مالکیت یا دارایی حقوقی(مستغلات) و یا داریی مالی(سهام و اوراق قرضه). اموال از طریق تلاش های بازاریابی کارگزاری های مستغلات، شرکت های سرمایه گذاری و بانک ها خرید و فروش می شوند.
  • سازمان ها: سازمان ها به شکلی فعال تلاش می کنند تصویر قوی، مطلوب و منحصر به فرد را در اذهان مخاطبان هدف خود ایجاد کنند. دانشگاه ها، موزه ها، سازمان های غیر انتفاعی و یا هنری برای جذب بیشتر مشتریان خود از تکنیک های بازاریابی استفاده می کنند. به عنوان مثال شرکت تسکو (Tesco) با اجرای برنامه های بازاریابی خود توانست در رأس سوپر مارکت های انگلستان قرار گیرد و شعارش را « هر چیز کوچکی کمک خواهد کرد» قرار داد.

  • اطلاعات: مدارس، دانشگاه ها و یا کتاب ها، مجلات و روزنامه ها به بازاریابی اطلاعات مشغول هستند. آن ها در ازای دریافت پول اطلاعات تولیدی خود را می فروشند.
  • ایده ها: یک بازاریاب اجتماعی با تبلیغ یک ایده در تبدیل شدن آن به یک محصول کمک شایانیمی کند. با کمی دقت متوجه می شویم که هر محصول یا خدمتی که ما در حال حاضر از آن استفاده می کنیم روزی فقط یک ایده خام بوده است.

1 دیدگاه

  1. خیلی سایت جالبی است. مثال های جذابی آورده اید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.