چه چیزی بازاریابی می شود؟

معمولا بازاریاب ها  ۱۰ مورد زیر را بازرایابی می کنند:

  • کالا ها: می توان گفت قسمت اعظم فعالیت هایی بازاریابی مربوط به همین بخش است. به نحوی که بازرایابان برای فروش بهتر محصولات و اقلام ملموس از تکنیک های متنوع بازاریابی استفاده می کنند.
  • خدمات: با رشد اقتصاد، بخش رو به رشدی از فعالیت آن ها به تولید خدمات متمرکز می شود. امروزه ۷۰ درصد اقتصاد آمریکا را بخش خدمات تشکیل می دهد. خدماتی همچون، کار خطوط هوایی، هتل ها، موسسات اجارة خودرو، شرکت های فعال در زمینه تعمیرات و نگهداری، و نیز خدماتی که افراد حرفه ای از قبیل حسابداران و وکلا به مشتریان خود می دهند.
  • رویداد ها: بازاریاب ها به تبلیغ رویداد های زمانی خاص می پردازند. بازرایابی و تبلیغ امور مربوط به بازی های المپیک مثال خوبی برای این نوع از بازاریابی است.

 

 

  • تجربه: یک شرکت بازاریابی می تواند با ایجاد هماهنگی بین مجموعه ای از کالا و خدمات، برای ایجاد یک تجربه جدید در مشتری فعالیت کند. به عنوان مثال پادشاهی جادویی دنیای والت دیسنی (Walt Disney World’s Magic Kingdom) با فراهم کردن شرایطی مجازی، به مشتریانش اجازه می دهد احساس کنند یک پادشاه قدرتمند هستند و  می توانند با تصمیم گیری خود از شر حمله دزدان دریایی و یا خانه ارواح خلاص شوند. و یا فراهم کردن یک بازی نمادین و دوستانه با بزرگان فوتبال دو دهه قبل که برای مشتریان شما تجربه این بازی یک افتخار است.
  • افرد: بازاریابی ستاره ها و افراد مهم از دیگر روش ها است. به عنوان مثال، هنرمندان، موسیقی دانها، فیزیک دانها، حقوق دانها و ستاره های ورزشی و دیگر افراد حرفه ای برای برند کردن خود از بازاریابان کمک می گیرند.

 

 

  • مکان ها: کشورها، استان ها، شهرها و حتی روستا ها نیز برای جذب توریست بیشتر با یکدیگر رقابت می کنند. به عنوان مثال در سال ۲۰۰۹ شهر لاس و گاس (Las vegas) برای دست یابی به جذب ۴۳ میلیون توریست، رقمی بالغ بر ۸۰ میلیون دلار صرف کارهای تبلیغاتی و بازاریابی مکان خود کرد.
  • اموال: عبارتند از حقوق محسوس مالکیت یا دارایی حقوقی(مستغلات) و یا داریی مالی(سهام و اوراق قرضه). اموال از طریق تلاش های کارگزاری های مستغلات، شرکت های سرمایه گذاری و بانک ها خرید و فروش می شوند.

 

 

  • سازمان ها: سازمان ها به شکلی فعال تلاش می کنند تصویر قوی، مطلوب و منحصر به فرد را در اذهان مخاطبان هدف خود ایجاد کنند. دانشگاه ها، موزه ها، سازمان های غیر انتفاعی و یا هنری برای جذب بیشتر مشتریان خود از تکنیک های بازاریابی استفاده می کنند. به عنوان مثال شرکت تسکو (Tesco) با اجرای برنامه های بازاریابی خود توانست در رأس سوپر مارکت های انگلستان قرار گیرد و شعارش را « هر چیز کوچکی کمک خواهد کرد» قرار داد.
  • اطلاعات: مدارس، دانشگاه ها و یا کتاب ها، مجلات و روزنامه ها به بازاریابی اطلاعات مشغول هستند. آن ها در ازای دریافت پول اطلاعات تولیدی خود را می فروشند.
  • ایده ها: یک بازاریاب اجتماعی با تبلیغ یک ایده در تبدیل شدن آن به یک محصول کمک شایانی می کند. با کمی دقت متوجه می شویم که هر محصول یا خدمتی که ما در حال حاضر از آن استفاده می کنیم روزی فقط یک ایده خام بوده است.

آموزش بازاریابی در کلینیک مشاوره بازاریابی ایده

ما در کلینیک مشاوره بازاریابی ایده با بیش از ۷ سال فعالیت در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و توزیعی در سراسر کشور به تجارب خوبی دست پیدا کرده ایم. بدون شک تلفیق علم و تجربه می تواند همچون دو بالِ پرواز برای ایده های نو و بدیع باشد. در این راستا بخش مشاوره بازاریابی صنعتی و همچنین بازاریابی صادراتی موسسه ایده توسط اینجانب مدیریت می شود. در طول این سال ها در حکم مدیر بازرگانی بین الملل، مدیر فروش، مدیر بازاریابی و همچنین مشاور بازاریابی در واحدهای صنعتی مختلف سراسر کشور فعالیت کرده ام. به لطف خدا و همچنین اعتماد صاحبین صنایع به تجارب عملیاتی خوبی دست پیدا کردم که امیدوارم برای علاقه مندان عرصه تولید و کارآفرینی جذاب و عملیاتی باشد.

ما به دنبال شومن بازی نیستیم؛ سعی می کنیم به شما یک برنامه عملیاتی برای بخش های تحقیقات بازاریابی، بازاریابی بین الملل، برندینگ، بازاریابی میدانی، پلن فروش و در نهایت طرح ریزی برنامه جامع امور مشتریان بدهیم. بدون شک اگر یک واحد صنعتی، خدماتی و یا توزیعی به این برنامه طراحی شده عمل کند به جواب های جالبی خواهد رسید. تیم مشاوره ما به حدی از کار خود مطمئن است که بعد از جلسه مشاوره در صورتی که شما یک بیزنس پلن قوی داشته باشید حاضر خواهد بود در برنامه بازاریابی شما مشارکت کند و از مقام طرح ریزی به مرحله نظارت و اجرا نیز گام بردارد.

فرم در خواست مشاوره بازاریابی صنعتی رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی مشاور(روی عکس کلیک کنید)





شما می توانید به جای فرم بالا پیام صوتی خود را از طریق شماره زیر برای ما ارسال کنید؛ دوستان ما با شما تماس خواهند گرفت (:

۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده

رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی:  سید حجت بزاززاده  | فرم درخواست مشاوره بازاریابی صنعتی

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

1 دیدگاه روشن چه چیزی بازاریابی می شود؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!