۱ آبان, ۱۳۹۷

چه زمانی باید در فعالیت های بازاریابی خود تغییر ایجاد کنیم؟

بسیاری از شرکت ها، نمی خواهند مفهوم واقعی بازاریابی را بپذیرند یا بسیاری از آن ها بازاریابی را در حد یک فعالیت ویزیتوری می دانند! شرکت های اندکی هستند که مفهوم حقیقی بازاریابی را درک کرده اند و پذیرفته اند که با عمل به آن می توانند موفق شوند. شرکت هایی که به مشتری واقعا احترام می گذارند و خواسته های او را مرتبا تعقیب می کنند اندک هستند و در مقابل شرکت هایی هستند که با درک اشتباه از موارد بالا تا مرز ورشکستگی پیش می روند…

با این وجود زمانی که شرکت ها با موارد زیر روبرو می شوند به این نتیجه می رسند که باید در فعالیت های فعلی بازاریابی خود تغییر ایجاد کنند:

  • زمانی که فروش شرکت افت می کند؛ مدیر عامل ها متوجه یک هشدار جدی می شوند. افت فروش برای هر کسب و کاری می تواند سر آغاز شروع یک فاجعه باشد. درست در همین زمان است که مدیران متوجه می شوند باید شیوه ایی جدید را برای فروش اتخاذ کنند و به روشی بهتر مشتری جذب نمایند.
  • اگر رشد شرکتی کند باشد به معنای این است که روش بازاریابی باید تغییر کند. به عنوان نمونه اگر شرکتی فرصت های جدیدی را پیدا نمی کند یا پیشنهاد های جدیدی به آن داده نمی شود به معنای این است که باید روش خود را تغییر دهد.
  • هنگامی که الگو های خرید مردم تغییر می کند باید بازاریابی را منطبق با الگو های جدید پیش برد.
  • زمانی که رقابت بین شرکت ها زیاد می شود و شرکت های قوی بقیه رقبای صنعت را به چالش می کشند می توان متوجه شد که زمان تغییر فرا رسیده است.
  • اگر هزینه های بازاریابی فعلی شرکت دائما در حال افزایش باشد مشخص است که روش فعلی اثربخش نیست و کارایی فعالیت ها را پایین آورده است.

 

هر شرکتی باید بداند برای رسیدن به بازاریابی مطلوب نیازمند این است که بداند؛

  • بدون مشتری ، تمام دارایی های شرکت بی ارزش است! و مشتری مهمترین دارایی هر شرکتی است.
  • شرکت وظیفه دارد رضایت مشتریان را جلب کند و تلاش کند تا آنان را حفظ نماید.
  • شرکت باید بتواند محصولاتی برتر را تولید کند.
  • هر شرکتی باید برای رسیدن به موفقیت به کار تیمی باور داشته باشد.

 

به قول ری کوری(مدیریت بازاریابی، فلیپ کاتلر):

بازاریابی شامل تمام فعالیت هایی است که یک شرکت با انجام آن خود را با محیط تطبیق می دهد؛ آن هم به صورتی خلاق و سودآور.

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.