۱۰ دلیل برای اینکه فروش اینترنتی شما رونق ندارد

۱۰ دلیل برای اینکه فروش اینترنتی…

شايد بارها اين سوال را از خود پرسيده باشيد که چرا مردم از سایت ما خريد نمي کنند. دلايل زير به شما کمک مي کنند تا در استراتژي بازاريابي و فروش اینترنتی خود بازنگري کنيد.

  1. عدم موفقيت در زمينه بازاريابي و فروش اینترنتی زماني حاصل مي شود که سايت قادر به ايجاد بستري امن و قابل اطمينان در هنگام سفارش خريداران، نباشد. براي ايجاد چنين اطميناني، سايت مي تواند به خريداران اين اطمينان را بدهد که کليه عمليات سفارش خريد از طريق سرورهای امن انجام خواهد گرفت و برای مشتری اطمینانی ايجاد کند که کلیه اطلاعاتی از قبیل آدرس الکترونیکی و شمار تماس به صورت کاملا محفوظ، نگه داري شده و به هيچ وجه فروخته نخواهند شد.
  2. تبليغات سايت از قابليت جذب بالايي برخوردار نباشند. یکي از عوامل عدم جذب مشتريان در فروش اینترنتی، پرداختن به بيان کليه جزييات خدمات بدون ذکر قابليت هاي اصلي محصولات و خدمات است. همچنين به دليل عدم وجود تيترها و يا خبرهاي اصلي، سايت قادر به جذب مشتريان نخواهد بود.
  3. عدم وجود سیستمي مناسب جهت ترقيب کاربران به بازديد مجدد از سايت. توجه به وجود چنين سيستمي به اين علت حايز اهميت است که، کليه افرادي که مايل به خريد جنس هستند در دفعات اولي که از هر سايت بازديد به عمل خواهند آورد، هرگز جنسي را خريداري نخواهند نمود. در اصل هر چقدر تعداد دفعات بازديد بيشتر شود، شانس و یااحتمال فروش اینترنتی شما نيز به ميزان قابل ملاحظه بالا خواهد رفت. موثرترين راه براي متمایل ساختن کاربران به بازديد مجدد، امکان عضويت رايگان در خبرنامه الکترونيکي وب سايت شما است.
  4. عدم آگاهي دادن به خريداران در مورد تجارت شما است. بدين معنا که چنانچه خريداران اطلاعات کافي در مورد طرف مقابل خود که قرار است از آنها محصول را خريداري نمايند داشته باشند، با اطمينان و اعتماد بيشتري در اين راه گام بر مي دارند. در سايت خود صفحه اي با نام “درباره ما” شامل اطلاعاتي از قبيل تاريخچه بنگاه اقتصادي خود، کارمندان، اطلاعات تماس و غيره قرار دهيد.
  5. نبود راه هاي متعدد جهت دريافت سفارش از طرف مشتريان. از انواع روشهاي پرداخت پول مي توان به کارتهاي اعتباري، چک، پول نقد و فرمهاي خاص الکترونيکي ديگر اشاره نمود. شما قادريد با گذاردن راههاي گرفتن سفارشات از طريق تلفن، آدرس پست الکترونيکي، سايت، فکس، آدرس پستي و غيره زمينه را براي خريداران مساعد سازيد.
  6. در فروش اینترنتی نداشتن ساختار و ظاهر حرفه اي وب سايت در میزان خرید مشتریان از شما موثر است. شما بايد نام دامنه اختصاصي براي وب سايت خود داشته باشيد که با تجارت شما مناسبت داشته باشد. ساختار طراحي صفحه بايستي به گونه اي شکل گرفته باشد که بازديد کنندگان قادر به پيمايشي ساده و سريع در آن باشند. و همچنين بايستي طراحي گرافيکي صفحات کاملا مرتبط با نوع فعاليت سايت باشد.
  7. در فروش اینترنتی قبل از دادن چيزهاي رايگان به مشتريان، آنها بايد تبليغات شما را ببينند و سپس به صفحات ديگر سايت هدايت شوند. اگر سايت از قابليت ارايه محصولات رايگان در جهت متمايل ساختن بازديدکننده به سايت استفاده مي کند، بايستي اين محصولات يا در زير تبليغات سايت و يا در صفحات ديگر سايت واقع شوند. چنانچه ليستي از محصولات رايگان در بالاي تبليغات گذارده شوند، بازديدکنندگان هرگز به تبليغات براي محصولاتي که جهت فروش هستند، توجه نخواهند کرد.
  8. سايت شما قادر به جذب مخاطبان هدف شما نيست. يکي از ساده ترين راههاي موجود، بررسي خريدهاي انجام شده توسط مشتريان و بررسي علل توجه آنها به اين محصولات مي باشد. اطلاعات بدست آمده در اين زمينه، به شما در اصلاح روشهاي بازاريابي و نوع تبليغات کمک خواهند کرد.
  9. يکي از مهمترين عوامل شکست يک سايت، نداشتن سيستمي منظم جهت بررسي سايت ، تبليغات آن و در نهايت اصلاح آن است. فروشندگان زيادي هستند که هيچگاه تبليغات طراحي شده خود را تغيير نمي دهند. شما بايد همواره وضعيت تبليغات سايت خود را کنترل و اصلاح کنيد تا حداکثر ميزان پاسخ از تبليلغات را بدست آوريد.
  10. هيچ اجباري را جهت خريد محصولات خود به بازديدکننده القاء نکنيد. ممکن است محصولات شما به دليل کيفيت هاي بالايي که دارند، مورد توجه افراد زيادي واقع شود اما همين افراد به محض خروج از سايت، به مرور زمان و به تعويق انداختن زمان خريد، محصولات شما را فراموش خواهند کرد. براي حل اين مشکل، به بازديدکنندگان يک سري محصولات و امکانات رايگان و همچنين تخفيف بدهيد و در ضمن براي هر تخفيف يک زمان پايان اعتبار در نظر بگيريد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید