چرا تحقیقات بازاریابی ؟

چیستی و چرایی تحقیقات بازاریابی؟

یکی از خطاهای استراتژیک واحدهای صنعتی این است که در تدوین برنامه جامع بازاریابی خود بخش تحقیقات بازاریابی(Marketing Research) را حذف می کنند و به آن کمتر توجه می کنند؛ به بیان دیگر تصور مدیران این واحدهای صنعتی این است که مشتری، همان گونه که آنها جهان را می بینند است. غافل از اینکه امکان دارد محاسباتشان به بیراه برود و بعد از کلی هزینه در بخش های مختلف طراحی محصول، تولید، فروش و توزیع و …. متوجه بشوند که بر مسیر هدایت نبوده اند و راه را اشتباه رفته اند.

تحقیقات بازاریابی بخش جدایی ناپذیر تدوین برنامه جامع بازاریابی(Marketing plan) است؛ بدون تحقیقات بازاریابی به مانند آن است که تیری را در تاریکی پرتاب کنیم و امید آن را داشته باشیم به هدف بخورد و موفق شویم. هدایت در نور است و تحقیقات بازاریابی حکم نور چراغ ماشینی را دارد که ما را از پیچ و خم تاریکی بازارهای نا شناخته رد می کند.

به امید روزی که هیچ کسب و کاری بدون انجام فعالیت های تحقیقاتی کار خود را شروع نکند؛ به امید روزی که صنعت ما دست از سبک دیمی کار کردن بر دارد! و به امید روزی که شرکت های تحقیقات بازاریابی اطلاعات معتبر و با ارزش را در اختیار مشتریان خود قرار دهند تا طمعِ شیرین کار تحقیقاتی را درک کنند و احساس نکند این کار، عبث و بیهوده است!

میدون جامع ترین سامانه هدایت، آموزش و پشتیبانی کسب و کار از شبکه سه سیما

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media