پرسونای مخاطب در بازاریابی محتوا

در دنیای پر هیاهوی بازاریابی دیجیتال زیاد می بینید افرادی را که ادعای تخصص در بازاریابی محتوا را دارد؛ و بعد از جلسه اول برای شما چک لیستی از  تمپلیت‌ها، درختچه سئو  و جدول‌ها رنگارنگ را ارائه می دهد؛ متاسفانه به جای عمیق شدن در مفاهیم و تفکر در مورد استراتژی بازاریابی محتوا با ارائه برنامه های سطحی و سخیف از جوهره اصلی بازاریابی محتوا فاصله می گیرند.

پرسونای مخاطب در بازاریابی محتوا

کم نیستند اساتید محتوا نویسی که در کسب و کارهای مختلف فعال هستند و غافلند از اینکه دچار توهم تخصصی در بازاریابی محتوا شده اند! و احتمالا زیاد دیده اید افرادی را که با پر کردن یک فایل اکسل به هدف تدوین استراتژی بازاریابی محتوا، تخصص خود را به رخ شما می کشند و یا با داشتن یک برگه از مشخصات مخاطب به عنوان پرسونای او در بازاریابی محتوایش صحبت می کنند!

غافل از اینکه متخصصین حوزه بازاریابی محتوا جهت تبیین استراتژی بازاریابی خویش با استفاده از مفهوم پرسونای مخاطب تلاش می کنند تا رفتارها و انتخاب های مشتری خودشان را پیش بینی کرده و سنگ بنای محتوای خود را بر اساس پرسونای مخاطب های خود بگذارند.

پرسونای مخاطب در بازاریابی محتوا چیست؟ پرسونا، از نظر لغوی نزدیک به لغت Personality است که به معنی شخصیت بوده و در ادبیات بازاریابی محتوا اگر مجموعه ای از ویژگی های فردی، نظامات فکری و خلقی مشتری خود را گردآوری کنیم به آن پرسونای مخاطب گفته می شود.

توهم در بازاریابی محتوا فقط یک عملکرد اشتباه لحظه‌ای و کوتاه مدت نیست، بلکه می تواند عملکرد موضوعی مهم مثل بازاریابی محتوایی را  برای یک مجموعه زیر سوال برده و حتی  می تواند منابع زیادی را از آن مجموعه از بین ببرد و ویرانگری وسیعی رو در کسب و کار آنها ایجاد کند و مسئول این کار، منِ به ظاهر متخصصِ بازاریابی محتوا هستم!

آموزش بازاریابی در کلینیک مشاوره بازاریابی ایده

ما در کلینیک مشاوره بازاریابی ایده با بیش از ۷ سال فعالیت در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و توزیعی در سراسر کشور به تجارب خوبی دست پیدا کرده ایم. بدون شک تلفیق علم و تجربه می تواند همچون دو بالِ پرواز برای ایده های نو و بدیع باشد. در این راستا بخش مشاوره بازاریابی صنعتی و همچنین بازاریابی صادراتی موسسه ایده توسط اینجانب مدیریت می شود. در طول این سال ها در حکم مدیر بازرگانی بین الملل، مدیر فروش، مدیر بازاریابی و همچنین مشاور بازاریابی در واحدهای صنعتی مختلف سراسر کشور فعالیت کرده ام. به لطف خدا و همچنین اعتماد صاحبین صنایع به تجارب عملیاتی خوبی دست پیدا کردم که امیدوارم برای علاقه مندان عرصه تولید و کارآفرینی جذاب و عملیاتی باشد.

ما به دنبال شومن بازی نیستیم؛ سعی می کنیم به شما یک برنامه عملیاتی برای بخش های تحقیقات بازاریابی، بازاریابی بین الملل، برندینگ، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی میدانی، پلن فروش و در نهایت طرح ریزی برنامه جامع امور مشتریان بدهیم. بدون شک اگر یک واحد صنعتی، خدماتی و یا توزیعی به این برنامه طراحی شده عمل کند به جواب های جالبی خواهد رسید. تیم مشاوره ما به حدی از کار خود مطمئن است که بعد از جلسه مشاوره در صورتی که شما یک بیزنس پلن قوی داشته باشید حاضر خواهد بود در برنامه بازاریابی شما مشارکت کند و از مقام طرح ریزی به مرحله نظارت و اجرا نیز گام بردارد.

فرم در خواست مشاوره بازاریابی صنعتی رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی مشاور(روی عکس کلیک کنید)





شما می توانید به جای فرم بالا پیام صوتی خود را از طریق شماره زیر برای ما ارسال کنید؛ دوستان ما با شما تماس خواهند گرفت (:

۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده

رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی:  سید حجت بزاززاده  | فرم درخواست مشاوره بازاریابی صنعتی

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media