۲۲ خرداد, ۱۳۹۸

وجود نوآوری در بازاریابی الزامی است!

نوآوری در بخش های مختلف زندگی مورد نیاز است. زیرا بدون نوآوری تمام فعالیت های ما بر روی این کره خاکی تکراری خواهد بود. در ارتباط با بازاریابی نیز نوآوری الزامی است. زیرا بدون نوآوری بازاریابی نیز کاری تکراری است.

برای ایجاد نوآوری در بازاریابی نیز به سه عامل نیاز است؛

  • افرادی که نوآوری می کنند.
  • روش به کار گرفته شده برای نوآوری.
  • سازمانی که مشوقی برای نوآوری و ایده های نو باشد.

در بازاریابی افراد نقش مهمی را در نوآوری دارند. این افراد همان بازاریاب ها هستند. هر بازاریاب می تواند با رویکرد های مبتنی بر فرآیند و گام به گام نوآوری را ایجاد کند یا رویکرد های مبتنی بر فرهنگ را در نوآوری اعمال کند. البته به غیر از این دو روش، روش های دیگری هم برای ایجاد کردن نوآوری در بازاریابی وجود دارد.

زمانی می توان نوآوری را به خوبی ایجاد کرد که از نیروی انسانی متبحر استفاده نماییم. با کمک نوآوری می توان در مقیاس های بسیار وسیع محصول ایجاد کرد، خدمات ارائه داد، رقبای مختلف را پشت سر گذاشت، پیشرو و رهبر بازار شد. به عنوان نمونه: برای بازاریابی بهتر در تولید محصول های ماشین یک کارخانه ماشین سازی می توان در خط تولید یک کارخانه نوآوری ایجاد کرد. نوآوری می تواند به خوبی پیش رود و سود سرشاری را ایجاد کند البته به شرطی که نیروی انسانی ایی که نوآوری را اجرا می کند با انگیزه باشد و توان اجرایی کافی را داشته باشد.

در نوآوری در بازاریابی باید به این نکته هم توجه کرد که نوآوری الزاما نباید بسیار بزرگ باشد در بیشتر اوقات ایجاد یک نوآوری کوچک نیز می تواند نتایج دلخواه و ملموسی را برای مخاطبان خود ایجاد کند.

نوآوری در بازاریابی مزایای دیگری هم دارد از جمله این که با ایجاد نوآوری می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد. صرفه جویی در هزینه ها می تواند به مرور سبب افزایش سود کسب و کار شود.

در کل می توان گفت که؛ مزایای نوآوری بسیار زیاد است و از مهم ترین مزایای نوآوری افزایش سود است.

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.