وجود نوآوری در بازاریابی الزامی است!

نوآوری در بخش های مختلف زندگی مورد نیاز است. زیرا بدون نوآوری تمام فعالیت های ما بر روی این کره خاکی تکراری خواهد بود. در ارتباط با بازاریابی نیز نوآوری الزامی است. زیرا بدون نوآوری بازاریابی نیز کاری تکراری است.

برای ایجاد نوآوری در بازاریابی نیز به سه عامل نیاز است؛

  • افرادی که نوآوری می کنند.
  • روش به کار گرفته شده برای نوآوری.
  • سازمانی که مشوقی برای نوآوری و ایده های نو باشد.

در بازاریابی افراد نقش مهمی را در نوآوری دارند. این افراد همان بازاریاب ها هستند. هر بازاریاب می تواند با رویکرد های مبتنی بر فرآیند و گام به گام نوآوری را ایجاد کند یا رویکرد های مبتنی بر فرهنگ را در نوآوری اعمال کند. البته به غیر از این دو روش، روش های دیگری هم برای ایجاد کردن نوآوری در بازاریابی وجود دارد. زمانی می توان نوآوری را به خوبی ایجاد کرد که از نیروی انسانی متبحر استفاده نماییم. با کمک نوآوری می توان در مقیاس های بسیار وسیع محصول ایجاد کرد، خدمات ارائه داد، رقبای مختلف را پشت سر گذاشت، پیشرو و رهبر بازار شد.

به عنوان نمونه: برای بازاریابی بهتر در تولید محصول های ماشین یک کارخانه ماشین سازی می توان در خط تولید یک کارخانه نوآوری ایجاد کرد. نوآوری می تواند به خوبی پیش رود و سود سرشاری را ایجاد کند البته به شرطی که نیروی انسانی ایی که نوآوری را اجرا می کند با انگیزه باشد و توان اجرایی کافی را داشته باشد. در نوآوری در بازاریابی باید به این نکته هم توجه کرد که نوآوری الزاما نباید بسیار بزرگ باشد در بیشتر اوقات ایجاد یک نوآوری کوچک نیز می تواند نتایج دلخواه و ملموسی را برای مخاطبان خود ایجاد کند.

نوآوری در بازاریابی مزایای دیگری هم دارد از جمله این که با ایجاد نوآوری می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد. صرفه جویی در هزینه ها می تواند به مرور سبب افزایش سود کسب و کار شود. در کل می توان گفت که؛ مزایای نوآوری بسیار زیاد است و از مهم ترین مزایای نوآوری افزایش سود است.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media