وایرال مارکتینگ

همیشه قانون هفتایی جواب نخواهد داد! کمی خلاقیت به خرج بدهیم و از چارچوب ها بیرون بزنیم!

همیشه دنبال روش های علمی نباشیم! بعضی وقت ها موفقیت در چارچوب شکنی است! در اینکه کمی هم غیر علمی باشیم! مخصوصاً اگر قرار است یک کمپین تبلیغاتی راه بیندازیم. بر خلاف “قانون هفتایی” که بر این باور است برای معرفی محصول و یا خدمت خود باید بیش از ۷ مرتبه مشتری را در معرض انواع کمپین های تبلیغاتی خود قرار دهیم، روش های دیگری هم هست!

وایرال مارکتینگ

وایرال مارکتینگ یا همان بازاریابی ویروسی(Viral marketing) یکی از همین تکنیک های سنت شکنانه است. اینکه دست از قانون هفتایی بر داریی! و چماق تبلیغات را مدام بر ذهن و روان مخاطب، نکوبی! اساساً دکترین “قانون هفتایی” برای دهه ۳۰ میلادی بوده و دیگر نمی توان همچون گذشته مشتری را در چمبره رسانه ای خود گرفت. چراکه او آزاد است و می تواند به راحتی انتخاب کند که شما را ببیند و یا نه! بهتان توجه کند و یا حذفتان کند!

یکی از نمونه های که اخیراً با استفاده از تکنیک وایرال مارکتینگ به معرفی برند خود پرداخت، شرکت رایتل بود. مجری دل به دریا می زند و احساسات افراد را برای لحظه ای بر می انگیزد. حس کنجکاوی بیننده گُل می کند و تا انتها کلیپ را دنبال می کند و در نهایت با صدای ربنای آخرین فرد مصاحبه شونده کار تمام میشود.

لحظاتی کوتاه اما مهیج که در نهایت باعث بر انگیختن احساسات بیننده خواهد شد و به احتمال زیاد کلیپ را به دوستانش فروارد کند. آنچیزی که در این سرایتِ اپیدمی وار صورت می گیرد دست به دست شدن برند رایتل است که به دور از تکنیک های کلیشه ای خود را در حافظه ها حک می کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!