همه ما ویزیتوریم!!!

بعضی وقتا فکر می کنم این بحث بازار و بازاریابی به زندگی همه ما گره خورده. حتما می پرسید چطور؟ به نظر من، آدمها هر کدومشون یه ویزیتورن. اونا از بازار و گوهر درونی خودشون با آدم های دور و برشون ارتباط برقرار می کنند و میشه گفت خودشون رو دونسته یا ندونسته، خواه یا نا خواه، خوب یا بد، زشت یا زیبا، به اطرافیانشون معرفی می کنند و جالب اینکه از اونا بجای پول، محبت طلب می کنند!!!

همه ما ویزیتوریم!!!

چند سالیه، دوستی دارم که یه مغازه لباس فروشی داره. همیشه وقتی توی مغازش می رفتم احساس می کردم بیشتر لباس هایی که می آورد ، جوری بود که خودش حاضر نبود اونا رو بپوشه! یه بار بهش گفتم: چرا میری جنسی از بازار میخری که (از نظر من یا خودت) مدل قشنگی نداره؟ بهم حرفی زد که توی زندگی خیلی به دردم خورد. گفت: اگه می خواستم به دل خودم جنس بیارم که مشتریم فقط خودم بودم!! بیشتر مشتریای من اینطوری می پسندن. وقتی میری جنس می خری نباید به سلیقه خودت تکیه کنی. بعضی وقتا باید لباسایی رو بخری که به نظرت خیلی هم قشنگ نیست.

یه لحظه به فکر فرو رفتم. راست می گفت..

آدما توی زندگیشون بیشتر به خودشون و علایق خودشون فکر می کنن.توی ارتباطشون با دیگران، حتی وقتی که دارن به خیال خودشون به دیگران انرژی میدن هم به فکر خواسته ها و تعلقات خودشون هستن.

ببینید دیل کارنگی چه مثال جالبی در این زمینه زده:

“هر تابستان، من برای ماهیگیری به کنار دریاچه می روم. من شخصا علاقه فراوانی به توت فرنگی با خامه دارم. اما به عللی فهمیده ام که ماهی ها، خوردن کرم را ترجیح می دهند!! بنابراین هرگاه که برای صید ماهی می روم، راجع به آنچه که خودم دوست دارم فکر نمی کنم، بلکه متوجه چیزی هستم که ماهی ها دوست دارند. من هرگز توت فرنگی آغشته به خامه بر سر قلاب نمی گذارم، بلکه کرمی فربه یا ملخی درشت را در مقابل ماهی ها گرفته و می گویم: “آیا میل نمی فرمایید؟”

چرا همین شیوه را برای جلب قلوب مردم بکار نبریم؟

چشم هرکس به خواسته های خویش دوخته شده است. بدین سبب تنها رمز نفوذ در دیگران، گفتگو کردن درباره ی چیزیست که به آن میل دارند و نشان دادن راهیست که آنها را به آرمانهایشان نزدیک می کند. کسی که چنین هنری دارد، می تواند محبت و کمک دیگران را به خود جلب کند و جهانی با او خواهد بود. و آن کس که قادر نیست تنها در راهی متروک گام برمی دارد…”

کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده

ما در کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده با بیش از ۷ سال فعالیت در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و توزیعی در سراسر کشور به تجارب خوبی دست پیدا کرده ایم. بدون شک تلفیق علم و تجربه می تواند همچون دو بالِ پرواز برای ایده های نو و بدیع باشد. در این راستا بخش مشاوره بازاریابی صنعتی و همچنین بازاریابی صادراتی موسسه ایده توسط دکتر بزاززاده مدیریت می شود. ایشان در طول این سال ها در حکم مدیر بازرگانی بین الملل، مدیر فروش، مدیر بازاریابی و همچنین مشاور بازاریابی و فروش، مشاور تبلیغات و برندینگ و همچنین مشاور بازاریابی صادراتی در واحدهای صنعتی مختلف سراسر کشور فعالیت کرده است. ما در شرکت ایده به دنبال شومن بازی نیستیم؛ سعی می کنیم به شما یک برنامه عملیاتی برای بخش های مختلف تحقیقات بازاریابی، بازاریابی داخلی و همچنین بازاریابی صادراتی، برندینگ، بازاریابی دیجیتال، تبلیغات و در نهایت چگونگی راه اندازی سامانه امور مشتریان بدهیم. بدون شک اگر یک واحد صنعتی به این برنامه طراحی شده عمل کند به جواب های جالب و عملیاتی خواهد رسید.

ًً

سایت آقای بازاریاب: مجری پروژه بازاریابی صنعتی

سایت کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده: مشاور پروژه های بازاریابی، تبلیغات و برندینگ

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام ایده

رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی:  سید حجت بزاززاده

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

0 دیدگاه روشن همه ما ویزیتوریم!!!

  • با سلام
    مطلب خیلی جذاب ومفیدی بود.با تشکر

  • سلام
    ممنون از مطلب بسیار جالبتون ، خیلی خوب می شد اگه همه آدما این طور بودن . به نظر من هرکس باید از خودش شروع کنه و این حس رو توی خودش تقویت کنه . اینطوری یه روز همه چند قدمی به هم نزدیکترند .

  • نه تنها مطلبتون عالی بود عکستون هم فوق العاده بود!

    • سلام.ممنون از لطفتون.در مورد عکس باید از مدیر خوش سلیقه سایت و همکاران گرامی تشکر کنم..

  • مطلبتون خیلی مفید و عالی بود . متشکرم

  • مطلب خيلي خوب بود

  • با تشکر از مطلب جالب شما.
    زاویه نگاه جالبی بود. مثال مطرح شده در مورد فروشنده لباس هم جالب بود. لطفا بفرمائید آیا دیالوگ با این فروشنده واقعی بود یا صرفا جهت تبیین بحث مطرح شد.
    با تشکر

    • سلام و ممنون از لطفتون.
      بله دیالوگ واقعی بود،البته به جهت رعایت اختصار در نوشته،چکیده و مفهوم اصلی دیالوگ مطرح شده..
      موفق باشید..

  • خیلی جالب بود. رمز موفقیت تو روابط اجتماعی همینه که شما گفتید.

  • بسیار ممنون از مطلب زیبا و کاربردی تون که خوب هم تدوین شده است. در مسیر قلم زدن و در مسیر جذب قلوب دیگران موفق باشید. چه خوب است این جاذبه در مسیر تعالی بکار گرفته شود.

    • سلام و خیلی ممنون از لطفتون..
      امیدوارم همه ما بتونیم در این مسیر قدم برداریم..
      در این زمینه فکر میکنم اگه دوستانی که این نوشته رو میخونن ،تجربه ای در این زمینه دارن،برامون بنویسن تا همه از تجربیات هم استفاده کنیم..

  • سلام.خیلی قشنگ بود.عکسش هم خیلی خوشمزه بود.

  • سلام
    ممنون بسیار زیبا بود مطلبتون و کاربردی

  • عالی بود عزیزم عالی
    مطلبی کاربردی و مفید

  • سلام
    نگاه شما به این موضوع خیلی جالب و قشنگ بود… با این تفکر انسانها میتوانند به هر چیزی که اراده کنند دست یابند…
    با تشکر از مطلب زیبایتان که نگاه جدیدی به من آموخت..

  • هم متن وهم عكس زيبا بودند از زحمت شما متشكرم.

  • سلام
    مطلب خیلی قشنگی بود و به نظرم در تعاملاتمون با دیگران خیلی به درد می خوره،اینکه بتونیم به علایق بقیه احترام بگذاریم و در رفتارمون اون رو هویدا کنیم،یک حس صمیمیتی بین ما وطرف مقابلمون ایجاد می کنه.
    با تشکر از شما

    • سلام و ممنون از لطفتون.
      واقعا به نکته خوبی اشاره کردید..خیلی وقتا اعتقاد داریم که باید به علایق دیگران احترام بگذاریم،اما پای عمل که میرسه،همه چیز رو فراموش میکنیم.و به نظرم بزرگترین تمرین زندگی عمل به دانسته هاست..
      باز هم ممنون…

  • مطلبتون فوق العاده بود. ممنون

  • با سلام و خدا قوت
    بازاریابی دقیقا همون چیزیه که فیلیپ کاتلر بیان میکنه که متوجه نیاز جامعه باشیم.
    وقتی که بدونیم جامعه دقیقا چی می خواد و نیازش چیه اون موقع است که بازاریاب هستیم.
    ممنونم از مطلب کاربردیتون
    شاد و پیروز باشید

  • سلام خسته نباشید
    مطالب جالب و مفیدی بود .انشالا موفق باشید.

  • با سلام و عرض ادب
    ممنون از مقاله جذاب و مفیدی که ارائه فرمودید موفق باشید

  • مجید ایرانپور

    سلام به نظرم مطلب جدید و جالبی بود.

  • سلام
    به نظرم این چیزیه که همه ی ما تو روابطمون با دیگران تجربش کردیم با این حال خیلی وقتا یادمون میره که به علایق افرادی که باهاشون درارتباطیم اهمیت بدیم. ممنون از این یاداوری و مقاله ی عالیتون.
    ان شاالله همیشه موفق باشید.

  • عالی بود…ممنون

  • درود بر شما
    بسیار درست و جالب بود
    گاهی انسان ها تنها از زاویه نگاه خودشان به قضاوت می نشینند

  • سلام
    ممنونم ازاین که تمام مطالبتون واضح ودلنشین بود…
    ممنون میشم ازتون که ماروبیشتربااین مضوع آشناکنید…
    باتشکرازشما

    • سلام.
      بسیار متشکرم از محبتتون..
      خوشحالم که این مطلب به دلتون نشست..
      چشم.انشالله در مطالب بعدی در مورد راهکارهای موفقیت بیشتر صحبت خواهیم کرد..

  • salam be shoma
    mibakhshid ke man fonte farsi nadaram ama mitonem ba hamin font ham tashakore khodam ro ebraz konam merci az matlabe zibaton agar mishod ke hameye adamha be khaste dele digaran tavajoh konan ve az khasteye khodeshon be rahati begzaran vaghean donya behesht mishod merci az matlabe besiyar zibaton

  • سلام
    تا کنون از این زاویه ننگریسته بودم. جالب بود.

  • دیدگاهتون خیلی جالب بود. موفق باشید

  • خوب است موفق باشی

  • سلام
    مطلب جالب و جدیدی بود موفق باشید

  • باسلام برایم جالب بودامیدوارم بتوانم به نظرات دیگران احترام بگذارم.

    • سلام و سپاسگزارم.
      احترام و ترجیح دادن نظر دیگران در روابط با اونها باعث ایجاد صمیمیت بیشتر و البته ماندگارتر خواهد شد.
      موفق باشید

  • مطلبتون خیلی خوب بود. اینکه آدم بتونه به علایق دیگران احترام بذاره و بتونه قلب اونا رو تسخیر بکنه، اینطوری ارتباط آدم با اطرافیانش پر از گرما و صمیمیت میشه. عکستون هم خیلی قشنگ بود:)

    • سلام..مچکر از لطفتون..
      و به نظرم، اینکه کسی بخاطر اطرافیانش از علایق خودش بگذره خیلی عالیه..
      اما بهتر از اون اینه که بخاطر اونا حاضر به انجام کارهایی باشه که شاید براش خوشایند هم نباشه..یا حتی براش سخت باشه…البته تا جایی که به اعتقادات انسان لطمه ای وارد نشه…
      این زندگی کردن برای دیگران و به دیگران انرژی دادن باعث شارژ شدن روح انسان میشه.

  • salam
    be tore khili etefaght be in website barkhord kardam matlebe zibaye shoma tavajoham ro jalb kard khili jaleb bod fotoe zibayi ham gozashtin bala

    • سلام.خیلی ممنون از لطفتون..
      جا داره یکبار دیگه از مدیر سایت و همکاران گرامی بابت عکس زیبایی که برای این مطلب انتخاب کردن که البته به دل همه هم نشسته یه تشکر ویژه بکنم .
      خدا قوت…

  • بسیارجالب بودیکی ازمهمترین رموزموفقیت انسانهادربعدارتباطات خصوصا ارتباطات اجتماعی گفتگوکردن ومذاکره است وآن هم یک مذاکره اصولی که بردبردنامیده میشود یعنی درمذاکره بایدخودراجادطرف مقابل گذاشته وادراکات طرف مقابل رادرک کنیم

    • ممنونم از دیدگاهتون..
      به نکات دقیقی اشاره کردید.در مذاکره برد برد هر دو طرف احساس رضایت دارن.و این یعنی موفقیت در ارتباط..
      باز هم ممنون از نظرتون
      موفق باشید

  • عااالی بود

  • merci az matlabe tekan dahandaton
    besiyar zibai
    very nice

  • ممنونم از مطلب پربارتان

  • خیلی بهش فکر کردم واقعا یه هنره که همه باید یاد بگیریم

  • سلام
    جمله ای که از دیل کارنگی گذاشته بودید منو به یاد استادم انداخت که دقیقا همین مطلب را سر کلاس گفته بود
    استادم هر جا که هست خدا سلامتش کند

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!