هفت-جمله-ای-که-یک-بازاریاب-چریکی-باید-بداند, بزاززاده

هفت جمله ای که یک بازاریاب چریکی باید بداند

هفت جمله ای که یک بازاریاب چریکی باید بداند

اگر قصد دارید که یک بازاریاب چریکی باشید، جزئیات بی شماری وجود دارند که باید به آنها رسیدگی کنید. از استراتژی بازاریابی چریکی خود برای هدایت و سازماندهی تلاشهایتان برای همیشه استفاده کنید و هر ۶ ماه به استراتژی خودنگاهی بیندازید تا آیا اصلاح لازم دارد یا باید کنار گذاشته شود. بازاریاب خوب استراتژی خود را به طور منظم اصلاح و بهبود می بخشد. بازاریاب های چریک بزرگ هرگز استراتژی خود را عوض نمی کنند. زیرا آنها به اندازه کافی زیرک هستند تا در اولین مرحله آنرا درست انتخاب کنند.

  • طرح ۷ جمله ایی بازاریابی چریکی

این هفت جمله تمام چیزی است که شما برای ورود به کار به عنوان یک بازاریاب چریکی نیاز دارید:

  • اولین جمله مقصود بازاریابی شما را بیان می کند. افراد پس از اینکه در معرض بازاریابی شما قرار گرفتند چه عمل فیزیکی می خواهید تا انجام دهند؟ آیا از آنها می خواهید تا در یک وب سایت کلیک کنند، فکس یا ایمیل بفرستند، در خرید بعدی به دنبال محصولات شما بگردند؟ به دوستان خود اطلاع دهند؟ چه عمل فیزیکی از آنها می خواهید تا انجام دهند؟ این اقدامی است که از آنجا نیروی فزاینده آغاز می شود. شما چطور این نیروی فزاینده را بوجود می اورید؟ پاسخ این است که باتشویق و ترغیبی که درجمله اول به افراد ابراز می کنید.
  • دومین جمله بهترین مزیت رقابتی واحد را که شما برای انگیزه دادن به افرادی که به انجام دادن جمله اول تشویق کردید بیان  می کند. فرض کنیم که شما چندین مزیت به خریداران ارائه می کنید و در صورتی که مزیتی را که رقبای شما عرضه نمی کنند را عرضه کنید آن مزیت ها جزء مزیت های رقابتی شما محسوب می شوند.
  • سومین جمله جایی است که از بازار هدف لیست تهیه می کنید. هرچه لیست کوچکتر باشد بهتر می توانید بر آن تمرکز کنید. به اعضای بازار هدف خود اطمینان دهید که شما مستقیما با آنها در ارتباط خواهید بود و کس دیگری مراقب آنها نخواهد بود.
  • جمله چهارم در حقیقت یک جمله نیست بلکه یک لیست است. لیست ترفندهای بازاریابی است که شما استفاده خواهید کرد. شما به جای یک جمله از چندین جمله استفاده خواهید کرد شما باید آنها را در قالب یک لیست درآورید.
  • پنجمین جمله از استراتژی شما چیزی را که به آن باور دارید و به آن تکیه می کنید، بیان می کند و آن موقعیت یابی مناسب شماست.
  • ششمین جمله هویت شرکت شما را بیان می کند. یک تصویر به عنوان نما و ظاهر معین می شود و باعث سوءبرداشت از حقیقت می شود ولی هویت واقعی از حقیقت سرچشمه می گیرد.
  • هفتمین جمله بودجه بازاریابی شما را به عنوان درصدی ازفروش خالص پیش بینی شده شما در نظر می گیرد. از ابتدای قرن حاضر، تعداد متوسطی از شرکت ها و کسب و کارها در آمریکا، اروپا و آسیا ۴% از فروش خالص خود را به بازاریابی اختصاص می دهند.

پروکتر و گمبل یکی ازخبره ترین شرکت های بازاریابی در دنیا به حساب می آید. در ۹۷% از منازل آمریکا حداقل یکی از محصولات پروکتروگمبل وجود دارد. یکی از مواردیکه آنها به درستی انجام می دهند این است که برای هر برند واحد که به مردم عرضه می کنند یک برنامه و طرح بازاریابی خیلی مختصر دارند. شاید در حدود ۲۰۰ صفحه سند دارند اما آنها یک طرح بازاریابی خیلی خلاصه برای هر یک از برندهایشان به وجود آورده بودند. خلاصه کردن آن سندها آنها را مجبور کرده بود تا تمرکز کنند به طوری که تمام افرادی که با آن محصول کار می کردند را قادر ساخته بود تا بدانند که تلاش می کنند چه چیزی را به نتیجه برسانند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

54 دیدگاه روشن هفت جمله ای که یک بازاریاب چریکی باید بداند

  • فاطمه لطفی

    با سلام و خسته نباشید مطلبتون خوب بود این مبحث رو پارسال من درموردش تحقیق کردم ولی بازم مطلب جدیدی درموردش یاد گرفتم با تشکر از شما

  • مهدی جلایر

    به نظر من استفاده از این هفت جمله زمانی میسر است که هدف ما کاملا روشن باشد تا این هفت جمله جهت دار شوند

  • با سلام و احترام
    تشكر از مطالب بسيار مفيد و جالبتان

  • با تشكر لطفا بيشتر از اين مطالب بيشتر به اشتراك گذاشته شود .

  • محمدحسین صدیقی

    با سلام ،
    ضمن تشکر از مطالب مفید ارائه شده ، و همچنین سایت فوق العاده کارآرا، لذا خواهشمند است در خصوص بازار سرمایه گزارشات تحلیلی ارائه فرمائید.
    با تشکر

  • پریوش رحمانی

    سلام با تشکر از مطالب ارزشمند ومفیدتون

  • شهرام عزیزیان صومعه

    با سلام و عرض خسته نباشید
    ممنون و تشکر از مطلب خوب و مفیدتان. موفق باشید

  • روح الله رفعتی

    سلام
    دستتون درد نکنه ولی خیلی کلی بود

  • رسول عظیمی

    با سلام و عرض ادب ، خیلی خیلی جالب و جذاب بود ، ممنون از تلاش همگی تون ، استفاده کردم.

  • زینب سرداری

    با عرض سلام.
    مطلب جالبی بود. در کل شروع کار بازاریابی رو به طور خلاصه و مفید در قالب هفت جمله و هفت قدم بررسی کرده بود.
    بابت مطلبتون سپاس!

  • محمد رضا انصاری

    سلام مطلبتون جالب بود ممنون

  • سیدمحسن اینانلو

    باسلام
    مطالب کلی وخوبی بود.
    تشکر

  • با سلام و احترام.بازاریابی واقعاً که دنیای پیچیده ای است و میتوان گفت که میشود لحظه ای به روز و جدید شود.مطالبی که فرمودید را شنیده بودم و شما هم زحمت کشیدین آن را کامل بیان کردید.با تشکر

  • سلام و وقت بخیر.ممنونم از مطالبی که زحمت کشیده و بیان کردید.استفاده کردم چرا ک ه رشته کاردانی بنده بازاریابی بود .موفق باشید

  • با سلام خدمت شما دوست عزیز وبا تشکر از شما مرسی از مطلب شما و ارزوی موفقیت برای شما دارم

  • سمیرا نیکو

    با سلام و احترام
    ممنونم از مطالب خوبتون.، استفاده کردم . بازاریابی برای خودش دنیایی است و باید هر روز اطلاعاتمان را راجع به این امر مهم بروز کنیم .
    با تشکر
    سمیرا نیکو

  • بهناز کریان

    با سلام مطالب بسیار اموزنده و مفید میباشد من به شخصه استفاده کردم مرسی

  • محمدرضا علی نژاد

    عرض سلام و ادب
    بسیار بهره بردیم . سپاس

  • حسین رامین

    سلام خدا قوت با تشکر از اطلاعات مفید ارائه شده
    بدون بازاریابی مؤثر کسب وکارها به نتیجه مطلوب نمی رسند و درجا میزنند

  • سلام ممنون از مطلبتون بسیار اموزنده بود

  • لیلا رفیعی

    سلام
    مطالب خوب وآموزنده ای بود سپاسگزارم

  • عاطفه سهیلی

    با سلام
    مطالب بسیار اموزنده و عالی بود.متشکرم

  • حميده محمدرضانژاد

    سلام
    با توجه به مطالب آرائه شده خيلي مفيد و خوب بود

  • حميده محمدرضانژاد

    با سلام
    مطالب بسيار ارزنده اي آرائه نموديد كه در ديدگاه بازاريابي قابل توجه مي باشد
    سپاس

  • رضا گلستانی پور

    با سلام
    خیلی مطالب جالبی بود استفاده کردیم

  • ممنون از مطالب جالب و پر انرژی تون استفاده کردیم

  • پريزاد ضياءآبادي

    خيلي خووووب بود متشكرم

  • محمدحسن لشکری

    سلام
    ممنون مطالب خیلی خوب بودم

  • محبوبه اصغری

    سلام
    مطالب آموزنده ای هست ممنون از زحمات شما

  • وحیده عباس حسینی

    باسلام و با تشکر از مطلب جالب و آموزندتون

  • الهام سادات حسینی

    سلام. مطلب جالب بود متشکرم ولی ای کاش جزئیات بیشتری داشت

  • الهام سادات حسینی

    با تشکر از مطلبتون. ای کاش کمی بیشتر روی سوالات تمرکز می کردید

  • نجمه مؤتمن کیا

    با سلام و ادب
    سپاسگزارم از مطالب مفید و جالبتان .

  • ریحانه علی زاده باقری قریه

    سلام . ممنون از مطالب خوبتون .

  • ریحانه علی زاده باقری قریه

    با سلام .بسیار آموزنده و مفید .

  • مطالبی که خوندم خیلی خوب بود

  • نرگس حیدریان

    باسلام مطالب عالیه

  • سیده زهرا میرسعید قاضی

    باتشکر از خانم فیضی مطالب بسیار خوبی بود

  • سیده زهرا میرسعید قاضی

    با تشکر از خانم فیضی مطالب خوبی بود

  • سیده فاطمه میرسعید قاضی

    با سلام ممنون از مطالب مفیدتان

  • مینا الماس زاده یاقوتی

    با سلام و تشکر خانم فیضی.
    من شخصا در زمینه کاری خودم از این مطالب استفاده خواهم کرد.

  • محبوبه اصغری

    با سلام و سپاس ما طلب بسیار آموزنده است سپاسگزارم

  • نیلوفر بخشی
    سلام خیلی ممنون از مطالبتون

  • با سلام
    ممنون از مطالب خوبتون

  • نداحفاری قاضیجهانی

    سلام
    عالی بود ، استفاده کردم واقعا

  • محمد حسن لشکری

    سلام ممنون ازمطالب خوب شما

  • شهرام عزیزیان صومعه

    با سلام
    متن شمارا مجدد مطالعه نمودم بسیار مفید و ارزشمند بود. ممنون خسته نباشید

  • سیدمحسن اینانلو

    باسلام
    متاسفانه درایران بازاریابی های جدید کمتر صورت میگیرد واغلب ازبازاریابی سنتی استفاده میگردد.

  • راضیه اژدری

    با سلام و تشکر
    مطلب جالب و آموزنده ای بود .

  • شهاب پناهی

    بادرود
    مطالب بسیار خوب وآموزنده میباشد.
    سپاسگزارم

  • الهام عمومی

    با سلام
    مطالب بسیار آموزنده بود . به طوری که در کار به راحتی میتوان از آن استفاده نمود . نکته مهم رعایت توالی موارد ارائه شده است.
    با تشکراز مطالب ارائه شده

  • سید مصطفی علوی

    با عرض سلام و خسته نباشید سپاس از مطالب زیبای شما

  • با سلام خيلي خوب بود موفق باشيد

  • امیر اعرابی

    با سلام
    واقعا مورد استفاده و عالی بود

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!