پیدا کردن یک مشتری جدید برای هر کسب و کاری حائز بسیار بالایی است اما واقعاً هر جذب مشتری جدید چقدر اهمیت دارد و چقدر هزینه میبرد؟

آیا تا به حال محاسبه کرده اید که در کسب و کار شما هر مشتری جدید چه مقدار هزینه برای شما در بر دارد؟ صاحبان کسب و کار بسیار تمایل دارند که در کمپین های گوگل ادوردز سرمایه گذاری کنند اما مدتی بعد، پس از مشخص شدن نتایج کار، با بی اعتنایی از کنار آن رد می شوند.

متاسفانه باید گفت که تعداد بی شماری از شرکت ها سرمایه خیلی بیشتری را به جذب مشتریان جدید به نسبت نگهداری و کسب و رضایت مشتریان فعلیشان اختصاص می دهند. هزینه کردن بر اساس کار انجام شده یا همان CPA یک آمار ارزشمند برای درک این مساله است که آیا شما واقعا طی صرف هزینه برای تبلیغات، به چیزی دست می یابید یا خیر؟

هزینه کسب هر مشتری (CPA)

هزینه کسب هر مشتری یک مقیاس اندازه گیری برای هزینه ای است که برای به دست آورن مشتری و فروش محصولاتمان صرف کرده ایم.

برای این منظور می بایست مقدار هزینه ای که در طول زمان مشخصی صرف کمپین تان کرده اید را تقسیم بر تعداد محصولات فروخته شده تان کنید. به طور ایده آل عدد بدست آمده باید کمتر از میزان متوسط خریداری شده باشد. برای مثال اگر CPA شما ۲۵ هزار تومان است اما میزان فروش شما تنها ۱۰ هزار می باشد، شما میزان ۱۵ هزار تومان را در هر معامله که از طریق کانال تبلیغاتی تان صورت گرفته را از دست داده اید.

ارزش طول عمر مشتری (CLV)

ساده ‌ترین تعریف برای ارزش طول عمر مشتری این است که یک مشتری در طول عمر خود، چه میزان سود برای کسب و کار شما ایجاد می‌کند. گاها ممکن است میزان سودی که مشتری در یک بازه زمانی به شرکت شما تزریق می کند، خیلی بیشتر از هزینه صرف شده برای کسب مشتری باشد ( CVL>CPA).

برای روشن تر شدن این موضوع می توانیم بگوییم که برای مثال شما ۲۵ هزار تومان صرف جذب یک مشتری که ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومان برای شما سود آوره است، کرده اید. می بینید؟ ارزشش را داشت. این موضوع قطعا در معاملات شما تغییرات مثبت ایجاد می کند. بنابراین می توان دریافت که ارزش طول عمر مشتری (CLV) تا چه میزان در کسب و کارتان اثر مهم و انکار نشدنی ای دارد.

هزینه به ازای عمل انجام شده (CPA)

هزینه به ازای عمل انجام شده یا هزینه بر کسب یعنی زمانی پول پرداخت می شود که تبلیغ کننده از این روش چیزی کسب کند. کسب ممکن است پر کردن یک فرم توسط کاربران، دانلود کردن یک فیلم و یا خرید یک محصول باشد. برای مثال فرض کنید که یک کمپین گوگل ادوردز برای افزایش مشترکین خبرنامه راه اندازی کرده اید. در این مثال CPA مقدار هزینه ای است که شما برای هر مشترک جدید پرداخته اید.

اما ارزش طول عمر مشتریان هنوز در این مثال اهمیت بسیار دارد، حتما می خواهید بدانید که ارزش طول عمر مشتریان در مشترکین خبرنامه چه مقدار است؟

  • چند نفر از مشترکین تا به حال از شما خرید کرده اند؟
  • آنها چه مقدار هزینه برای این خرید ها کرده اند؟
  • و چه مدت زمانی است که آنها مشتری شما هستند؟

با یافتن این پاسخ ها رفته رفته در می یابید که نگهداری مشتریان قبلی و به دست آوردن مشتریان جدید هر دو باهم بسیار مهم و ضروری است.

تهیه و تدوین : واحد تامین محتوا

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.