وب سایت
۷ خرداد, ۱۳۹۵

هر آن چيزی كه برای طراحی يك وب سایت لازم است

یکی از اصلی ترین مواردی که در تهیه وب­ سایت ، قبل از ساخت آن باید مورد توجه قرار گیرد، مسئله ی تعیین اهداف وب سایت می باشد. چون  قرار است محصول­ ها و خدمات در بازار های هدف ارائه شوند، لازم است که برای هریک از بازار های هدف نیاز ها و تقاضا ها و انتظار های بازار را مشخص کنیم، همچنین باید مشخص کنیم که قرار است چه چیزی در وب سایت خود قرار دهیم تا توجه مشتری را جلب کنیم.

هر آن چيزی كه برای طراحی يك وب سایت لازم است

 

از نکته های بسیار مهمی که در هنگام انجام امور تجاری در اینترنت باید به آن توجه داشت، تعریفی درست و واضح از محصول­ ها و خدماتی است که قرار است به فروش برسند، زیرا محصول­ هايي که در یک فروشگاه واقعی به فروش می رسد با محصول­ هايي که به صورت آنلاین فروخته می شوند و یا خدمتی که ارائه می شود، مشابه یکدیگر هستند، با این تفاوت که نحوه ی انجام کار ها با یکدیگر کاملا متفاوت است.

راهکار های بازاریابی اینترنتی در هر سایتی با توجه با محصولی که ارائه میگردد متفاوت است و توجه به مسائل مربوط به نوع محصول و خدمات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تا دلیلی برای بازگشت مجدد مشتری به سایت وجود داشته باشد.

بسیاری از تاجر ها تصور می کنند که فروش محصول ­ها به صورت اینترنتی نیز، به همان صورت فروش سنتی در فروشگاه می باشد و این در حالی است که بعضی مواقع در فروشگاه های آنلاین امکان ارائه محصول­ های کمتری وجود دارد. برای برآوردن انتظار های  مشتری ها و عدم شکست در بازار رقابت آنلاین، باید خدمات مرتبط با تجارت خود را به مشتری ها ارائه کنید. به طور مثال اگر در زمینه کتاب فروشی آنلاین کار می کنید، باید امکان ارسال کتاب به نقاط دور دست یا هدیه دادن آن به شخص دیگری در شهر دیگر وجود داشته باشد.

مثال دیگر اینکه یک وب سایت آژانس مسافرتی باید دارای خصوصیاتی از قبیل ارسال ایمیل ( که شامل اطلاعات درباره تعطیلات ویژه است )، سیستم رزرو بلیط، اجاره ماشین و … باشد. راهکار دیگر، ذخیره اطلاعات شخصی مشتری ها و کسب اطلاعاتی مانند شماره صندلی و محل مورد علاقه مشتری در هواپیما، نوع اتاق هتلی که معمولا رزرو می کند و … می باشد که مطابق با سلیقه مشتری بايد باشد. از طریق اطلاع از این خدمات در سایت، می توان مشتری های بیشتری بدست آورد. وقتی که قصد بازاریابی یک سرویس را به صورت آنلاین دارید، قطعاً نمی توانید همه چیز را بر روی کاغذ ترسیم کنید.

 

جلب اعتماد مشتری مسئله ای می باشد  که باید در نظر بگیرید تا برای مشتری ها قابل اعتماد شوید، بنابراین بهتر است در سایت خود صفحه ای قرار دهید و در آن اظهار نظر مشتری های معروف را ذکر کنید و اعتماد مشتری های آینده را نسبت به خرید از سایت جلب کنید. با اقدام به انتشار نظر مشتري­ هاي ديگر باعث افزايش شناخت مشتري های جديد نسبت به خدمت هاي ارائه شده در پايگاه اينترنتی مي­شويد و این عمل در نتيجه منجر به گسترش بازار هدف شما  خواهد شد.

منبع:کتاب ۱۰۱ روش بازاریابی در اینترنت

تهیه کننده:تیم تولید محتوا


 ممکن است به مقالات زیر علاقمند باشید :

معیارهای طراحی سایت‌ های موفق بر چه اساسی است؟

 

 

 

51 دیدگاه

  1. ساختن وب سایت برای خرید و بازار یابی و کارهای دیگر خیلی خوب است اما یک مشکلی است که خیلی باید به آن توجه شود واین است که امروز اکسر بیماریهایی که در جامعه زیاد شده تن پروری و تنبلی است مردم برای خرید وسایل خود مجبور بودن که خود به بازار مراجعه کنند و همین باعث سلامتی افراد جامعه بود

    1. درود بر شما،
      همان طور كه مي دانيم هر فن آوري در كنار مزيت هاي خود عيب هايي نيز به دنبال دارد در نتيجه بايد همان طور كه از مزيت هاي آن استفاده مي كنيم راه حل هاي مناسب براي مقابله با عيب هاي آن را نيز در نظر بگيريم.
      با سپاس

    2. درود بر شما،
      همان طور كه مي دانيم هر فن آوري در كنار مزيت هاي خود عيب هايي نيز به دنبال دارد در نتيجه بايد همان طور كه از مزيت هاي آن استفاده مي كنيم راه حل هاي مناسب براي مقابله با عيب هاي آن را نيز در نظر بگيريم.
      با سپاس

  2. محمدحسین صدیقی

    با سلام
    با تشکر از سایت بسیار کارآمد و همچنین با تشکر از آقای جعفری بابت مطالب خوب ارائه شده.

    1. درود بر شما،
      از اين كه وقت خود را به خواندن اين مطلب اختصاص داديد بسيار سپاس گزارم.

  3. نسرین نبی خانی

    سلام مطالب خوبی بود.با تشکر

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم، از اين كه مورد توجه شما واقع شد خوش حالم.
      با سپاس

  4. مینا جعفر صابونچی

    با سلام و ادب خدمت آقای جعفری ….
    از خواندن مطلب شما لذت بردیم
    توفیقات روز افزون شما را از خداوند متعال خواستارم
    موفق باشید

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم، بنده نيز به نوبه ي خودم براي شما آرزوي موفقيت دارم.
      با سپاس

  5. روح الله رفعتی

    سلام
    بسیار بسیار عالی . فقط خیلی خیلی خلاصه بود.که البته این هم در وسع نوشته وبسایتی است.تشکر

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم، اميدوارم در آينده بيشتر بتوانم بنويسم.
      با سپاس

  6. محمدرضا علی نژاد

    با سلام و عرض ادب
    امروزه همه دوستانی که می خواهند برای دیده شدن محصول و یا خدماتی که آن را ارائه می دهند باید از این فضا استفاده کنند که ممکنه معضلاتی همچون ترافیک و هوای آلوده را از بین ببرد . در وقت صرفه جویی شود و ممکنه ایجاد تنبلی هم کند که به نظرم دوستان نباید از این راه برای از بین بردن تنبلی استفاده کنند و راه زیاد است
    با سپاس فراوان

    1. با سپاس از اين كه وقت خود را به خواندن اين مطلب اختصاص داديد.

  7. الهام سادات حسيني

    مهم ترين نكات:
    عیین اهداف وب سایت
    ايجاد دلیل برای بازگشت مجدد مشتری به سایت
    ارائه خدمات مرتبط با تجارت به مشتريان
    جلب اعتماد مشتری

    1. درود بر شما،
      از اين كه به نكته هاي مهم اشاره نموديد سپاس گزارم.

  8. الهام سادات حسيني

    مسلما براي ظاهر يك سايت هم مشخصاتي لازم است. كه مي توان فهرست وار عنوان نمود:
    ۱- انتخاب نام مناسب برای سایت خود و ثبت نام سایت (دامنه)
    ۲- گرفتن فضای کافی برای قرار دادن اطلاعات خود در شبکه جهانی اینترنت‌ (هاست)
    ۳- گرافیک سایت و طراحی قالب مورد نظر برای صفحات سایت خود
    ۴- طراحی انیمیشن و فایلهای متحرک برای بنر و صفحات داخلی
    ۵- برنامه نویسی صفحات
    ۶- طراحی بانک اطلاعاتی (در صورت نیاز)

    1. از اين كه مطلب را كامل نموده ايد سپاس گزارم.

  9. محمد رضا شریفی

    سلام دوست گرانقدر
    مطلب خوبی بود
    واقعا نوع طراحی سایت خیلی مهمه
    البته در قبالش امنیت سایت
    بازم ممنون

    1. درود بر شما،
      جناب اقاي شريفي همان طور كه شما هم بيان موده ايد امنيت نيز يكي از مشخثه هاي اصلي هر وب سايتي مي باشد. از يادآوري به موقع شما بسيار سپاس گزارم.

  10. بسيار عالي و مفيد با ارزوي موفقيت بيشتر برأي شما آقاي جعفري

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم، بنده نيز براي شما بهترين ها را آرزومندم.
      با سپاس

  11. نیلوفر بخشی
    سلام مرسی از مطالبتون خسته نباشید

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم، شاد باشيد.

  12. نیلوفر بخشی
    سلام ممنون از مطالبتون

  13. با عرض سلام و خسته نباشید
    مطالبتون بسیار عالی و مفید هستند.

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم، موفق باشيد.

  14. با عرض سلام و ادب ، خیلی مطلب قشنگی بود .با تشکر

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم.
      با سپاس

  15. با سلام ممنون از مطالب و راهنمایی ها راجع به وب سایت ای کاش اموزشهای لازم همراه با یک پروژه کوچک در اختیار قرارد دهید

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم، اميدوارم كه در آينده اين كار صورت بپذيرد.
      با سپاس

  16. محسن ابباریکی

    واقعا خسته نباشید
    ممنون از زحمات شما دوست عزیز

    1. درود بر شما،
      شاد باشيد، خواهش مي كنم،

  17. محمدرضاانصاری

    سلام جالب بود

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم،
      با سپاس

  18. شهرام عزیزیان صومعه

    با عرض سلام و خسته نباشید
    مطالبتون بسیار عالی و مفید هستند.

    1. درود بر شما،
      از اين كه مطلب به دردتان خورد خوش حالم.
      با سپاس

  19. محمدحسین صدیقی

    بسمه تعالی
    با سلام
    ضمن تشکر از سایت خوب و بروز و همچینین با تشکر از
    آقای جعفری بابت مطالب ارائه شده.

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم، از اين كه وقت خود را به خواندن اين مطلب اختصاص داديد بسيار سپاس گزارم.

  20. با سلام خدمت شما
    واقعا مطالب آموزنده و کاربردی بود
    با تشکر از مطالب مفیدتون.

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم، از اين كه مطلب به در شما خورده است بسيار سپاس گزارم.

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم،
      موفق باشيد.

  21. با سلام، مطلب بسیار خوب و مفیدی بود، موفق باشید.

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم.
      شاد باشيد.

  22. با سلام، مطلب بسیر خوب و مفیدی بود، موفق باشید.

  23. عليرضا شامي پور

    با سلام ممنون

  24. با سلام
    مطالب ارائه شده بسیار آموزنده، منسجم و کامل بود.
    با تشکر

    1. درود بر شما،
      خواهش مي كنم،
      با سپاس

  25. محمود کزازی گودرزی

    با سلام
    مطالب شما بسیار آموزنده می باشد فقط چند نکته که بایستی اضافه شود، یکی بحث تبلیغات خود سایت می باشد که امروزه بسیار مورد اهمیت مخصوصا در ایران است.. که باتوجه محدود بودن تبلیغاتیک وبسایت فقط رسانه های صدا و سیما و شبکه های اجتماعی موثر واقع می شود..
    دوم اینکه جدا ارائه خدمات بایستی آینده نگری و پشتیبانی های لازم در مورد خدمات دهی سایت مورد نظر نیز بایستی از قبل برنامه ریزی شود چون یک وبسایت بازاریابی یا خدماتی به مرور با پیشرفت کاری و توصعه و افزایش مشتریان احتیاج به پشتیبانی و پاسخگویی ۲۴ ساعته دارد موردی که در اغلب وبسایت های این چنینی وجود ندارد.

  26. ابوطالب كفايتي

    با سلام
    مطالب بسيار كامل و مفيدي ارائه نموديد از شما تشكر ميكنم.موفق باشيد

  27. با سلام و خسته نباشید
    مطلب بسیار آموزنده و مفیدی بود.
    با تشکر

دیدگاه خود را ارسال کنید

نام خود را وارد کنید
دیدگاه خود را وارد نمایید.

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.