بیشتر بازاریابان دوست دارند بازاریابی موفقی را تجربه کنند. اما، در بسیار مواقع با شکست روبرو می شوند. اگر علاقه دارید بازاریابی سوددهی داشته باشید؛ یاد بگیرید که پیام های خود را به شکل دقیق برای مشتریان هدف خود ارسال کنید.

در شغل مشاورین املاک جمله جالبی وجود دارد. آن ها معتقدند که سه عامل مهم در موفقیتشان وجود دارد و آن عوامل: مکان و مکان و مکان است!!!

در بازاریابی نیز عوامل متعددی منجر به موفقیت در این حرفه می شود. اما اگر بخواهیم به شما تجویزی راهبردی ارائه کنیم باید بگوییم برای موفقیت در این حرفه سه عامل مهم است:

هدف گیری، هدف گیری و هدف گیری!!!

شما به عنوان یک بازاریاب تا بازار هدف خودتان را نشناسید نمی توانید موفق شوید. اگر شما ندانید مشتری هدف شما چه شخصی است بدون شک در حرفه خود شکست می خورید. برای ارسال پیام هایی که به فروش ختم شود باید بدانید که مشتری هدفتان کیست؟ به همین علت در بازاریابی قبل از هر کاری باید بازار هدف خود را بخش بندی کنید.

به عنوان مثال: بازار هدف بر اساس ویژگی های شخصیتی، بازار هدف بر اساس ویژگی های رفتاری، بازار هدف بر اساس ویژگی های تحصیلی و… بخش بندی هایی متعدد که در نهایت بتواند دست یابی به فروشی موفق را برای شما فراهم کند. هدف گیری نشان می دهد که برای هر مشتری چه عواملی مهم است. شما با شناخت از مشتری خودتان یاد خواهید گرفت که چه پیامی متناسب با خواسته و نیاز او رسال کنید.

فرض کنید مشتری شما قشر سالخورده هستند و شما قصد دارید برای این قشر بازاریابی پوشاک را انجام دهید اما، باید شناخت کافی از مشتری خودتان داشته باشید و هدف گیری خود را متناسب با نیاز مشتریاتان انجام دهید.

  • به همین منظور ابتدا باید بدانید که بازار هدف شما از چه مشتریانی تشکیل شده است.
  • تشابه بین بخش های مختلف بازار هدف را در نظر بگیرید.
  • تفاوت های مشتریان خود را در بازار هدف مد نظر قرار دهید.
  • روش های دسترسی به مشتریان هدف خود را بررسی کنید.

با هدف گیری مناسب می توانید تمرکز بهتری بر بازاریابی خود داشته باشید و تاثیر فعالیت های خودتان را دو چندان خواهید کرد.

بعلاوه هدف گیری مناسب می تواند سبب شود شما با تعابیری روشن تر به مشتریان خود پیام ارسال کنید. درک مناسب از مشتریان و هدف گیری متناسب با آنان سبب انتخاب شیوه های مناسب بازاریابی در ارتباط با مشتری می شود.

 

ممن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.