هدف گیری کنید و بازاریابی کنید!!!

بیشتر بازاریابان دوست دارند بازاریابی موفقی را تجربه کنند. اما، در بسیار مواقع با شکست روبرو می شوند. اگر علاقه دارید بازاریابی سوددهی داشته باشید؛ یاد بگیرید که پیام های خود را به شکل دقیق برای مشتریان هدف خود ارسال کنید.

در شغل مشاورین املاک جمله جالبی وجود دارد. آن ها معتقدند که سه عامل مهم در موفقیتشان وجود دارد و آن عوامل: مکان و مکان و مکان است!!!

در بازاریابی نیز عوامل متعددی منجر به موفقیت در این حرفه می شود. اما اگر بخواهیم به شما تجویزی راهبردی ارائه کنیم باید بگوییم برای موفقیت در این حرفه سه عامل مهم است:

هدف گیری، هدف گیری و هدف گیری!!!

شما به عنوان یک بازاریاب تا بازار هدف خودتان را نشناسید نمی توانید موفق شوید. اگر شما ندانید مشتری هدف شما چه شخصی است بدون شک در حرفه خود شکست می خورید. برای ارسال پیام هایی که به فروش ختم شود باید بدانید که مشتری هدفتان کیست؟ به همین علت در بازاریابی قبل از هر کاری باید بازار هدف خود را بخش بندی کنید.

به عنوان مثال: بازار هدف بر اساس ویژگی های شخصیتی، بازار هدف بر اساس ویژگی های رفتاری، بازار هدف بر اساس ویژگی های تحصیلی و… بخش بندی هایی متعدد که در نهایت بتواند دست یابی به فروشی موفق را برای شما فراهم کند. هدف گیری نشان می دهد که برای هر مشتری چه عواملی مهم است. شما با شناخت از مشتری خودتان یاد خواهید گرفت که چه پیامی متناسب با خواسته و نیاز او رسال کنید.

فرض کنید مشتری شما قشر سالخورده هستند و شما قصد دارید برای این قشر بازاریابی پوشاک را انجام دهید اما، باید شناخت کافی از مشتری خودتان داشته باشید و هدف گیری خود را متناسب با نیاز مشتریاتان انجام دهید.

  • به همین منظور ابتدا باید بدانید که بازار هدف شما از چه مشتریانی تشکیل شده است.
  • تشابه بین بخش های مختلف بازار هدف را در نظر بگیرید.
  • تفاوت های مشتریان خود را در بازار هدف مد نظر قرار دهید.
  • روش های دسترسی به مشتریان هدف خود را بررسی کنید.

با هدف گیری مناسب می توانید تمرکز بهتری بر بازاریابی خود داشته باشید و تاثیر فعالیت های خودتان را دو چندان خواهید کرد.

بعلاوه هدف گیری مناسب می تواند سبب شود شما با تعابیری روشن تر به مشتریان خود پیام ارسال کنید. درک مناسب از مشتریان و هدف گیری متناسب با آنان سبب انتخاب شیوه های مناسب بازاریابی در ارتباط با مشتری می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

 

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!