به گزارش شرکت تحقیقات بازاریابی ایده به عنوان نماینده رسمی و کارگزاری صندوق ضمانت صادرات ایران به نقل از خبرگزاری فارس؛ علیرضا پیمان پاک امروز در «همایش نقش و اهمیت قراردادهای تجاری در بازرگانی بینالمللی» که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت قراردادهای تجاری در بحث توسعه تجرات مساله مهمی است که نیازی به بیان آن نیست اما نکته حائز اهمیت آن است که عموما اکثریت تجار ایرانی نقش و اهمیت خاصی برای قراردادهای بینالمللی قائل نیستند و معمولا در کار تجارت به شیوه اعتماد متقابل بسنده میکنند و لذا تجار کوچک و متوسط ما جایگاه ویژهای برای اینکه از قراردادهای بینالمللی و وکلای بینالمللی استفاده کنند قائل نیستند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: این در حالی است که در شرایط تحریم و در شرایطی که ارتباط بانکی ما با کشورهای چندان خوب نیست و نمی توانیم ال سی گشایش کنیم نقش قراردادهای بینالمللی دو چندان میشود. ارتباط ما با کشورهایی که در در حال توسعه تجارت هستیم بعضا ارتباطی پرریسک است و کشورهایی که در تعامل با ما هستند دارای ریسکهای تجاری هستند.
وی با بیان اینکه برای توسعه تجارت لازم است که تجار قراردادهای جدید منعقد کنند و روابط تجاری خود را گسترش دهند، گفت: لذا با گسترش تجارت، تجار دیگر نمیتوانند براساس روشهای قدیمی اعتباری و اعتماد متقابل عمل کنند و با روشهای قراردادهای بینالمللی قطعا می تواند در توسعه روابط تجاری موثر باشد.
پیمان پاک اظهار داشت: قوانین کشورها با یکدیگر در خصوص تجارت خارجی متفاوت است، هم از نظر قوانین سرمایهگذاری، تجاری و حقوقی و قضایی متفاوت است. پس واقعا مساله مهم و ابتدایی این است که قوانین و مقررات را در کشور هدف صادراتی به صورت تخصصی بشناسیم و بر اساس آن قراردادهای تجاری خود را منعقد کنیم و این کار نیازمند آن است که با کمک رایزنها و مراکز تجاری ما در کشورهای همسایه قوانین بازرگانی را برای تجار و بازرگانان تعریف کنیم یکی از وظایف اصلی مراکز تجاری ما در کشورهای هدف صادراتی که رو به گسترش نیز است بحث مستندسازی، انتشار و ترجمه دقیق اسناد و قوانین است تا در گام اول تاجری که قرار است وارد بازار شود این قوانین را بداند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: لذا گام ابتدایی این است که با استفاده از رایزنان بازرگانی و سفارتخانهها و مراکز تجاری یک بسته دقیقی از قوانین، قواعد و مقررات به روز کشورهای مقصد برای تجار ترجمه و تهیه کنیم و این بستهرا در اختیار را قرار دهیم.
وی افزود: مساله دوم این است که این کار را در کشورهای اطراف بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام دادهایم اما کانال درستی که اطلاع رسانی به تجار صورت بگیرد نداریم که در اینجا نقش اتاق مهم است و باید به ما کمک کند.
معاون وزیر صمت اظهار داشت: در مرحله بعد باید بتوان با مراکز تجاری و اتاق های مشترک خدمات حقوقی را به تجار دهیم. زیرا واقعا مشاورهای حقوقی باید اعتبار سنجی شوند تا در یک قالب درست و نظاممند خدماتی را به تجار بدهند و لذا لازم است سفارتخانهها و اتاقهای بازرگانی این وکلا را تایید کنند.
وی در رابطه با بیمههای صادراتی بیان داشت: صندوق ضمانت صادرات ایران بخشی از این کارها را قبول کرده است و یک سری قراردادهای با بیمههای صادراتی کشورهای هدف بسته است. و لذا صندوق ضمانت صادرات در یک سری از کشورهای هدف با صندوقها و بیمههای کشورهای مقصد قرارداد منعقد کرده است و براساس آن قرارداد لذا تاجر ایرانی تاجر خارجی در کشور مقصد را به صندوق ضمانت صادرات معرفی میکند و صندوق از صندوق متقابل تاییدیه و تضمین میگیرد و بیمهنامه صادر میکند.
پیمان پاک اظهار داشت: فعالیت دیگر بحث اتاق های داوری است و در برخی کشورها این موضوع را دنبال میکنیم و حتی تلاش میکنیم که اتاقهای داروی در کمیسیونهای مشترک در قالب موافقتنامه بین وزارتخانههای دادگستری دو کشور به عنوان مرجع رسمی داوری شناخته شود و آن داوری صورت گرفته به عنوان یک نظریه کارشناسی مقبول توسط دستگاههای قضایی دو کشور دنبال شود. برای اعتبار سنجی صادرات محصولات خود می تواند از خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران استفاده کنید.
شرکت ایده سازان بازار فردا به عنوان کارگزر
………………………………………………………………………………………………………………………………
درباره موسسه تحقیقات بازاریابی ایده
شرکت ایده سازان بازار فردا به شماره ثبت ۵۹۴۸۶۴، فعالیت خود را به صورت غیر رسمی از سال ۱۳۹۴ با نام تجاری “موسسه تحقیقات بازاریابی ایده” آغاز نمود. در ابتدا، تمامی فعالیت های این شرکت معطوف به اجرای پروژه های تحقیقات بازاریابی مختص واحدهای صنعتی در حوزه داخلی بود اما در ادامه با تلاش های بی وقفه موسس و مدیر عامل این مجموعه، جناب آقای دکتر بزاززاده، این شرکت توانست در عرصه بین الملل نیز فعالیت های خود را توسعه دهد. تمرکز اصلی شرکت تحقیقات بازاریابی ایده در طی سالهای گذشته بیشتر به مباحث صادراتی معطوف بوده است لذا بخش عمدهای از رزومه عملیاتی این شرکت به فعالیتهای صادراتی خلاصه شده است و از اینرو شرکت ایده سازان بازار فردا رسالت اصلی خود را توسعه بازار محصولات ایرانی در کلاس جهانی تعریف کرده است.
شرکت های تحقیقاتی و تبلیغاتی زیادی در ایران فعال هستند؛ اما تعداد بسیار اندکی از آنها را می توان یافت که در عرصه بین المللی نیز فعالیت داشته باشند؛ شرکت ایده سازان بازار فردا که به اختصار “موسسه تحقیقات بازاریابی ایده” شناخته می شود در طی سال های گذشته تجارب بسیار ارزنده ای را عرصه داخلی و برون مرزی در رزومه کاری خود دارد. با توجه به اینکه در اساسنامه این شرکت بر دو ستون اصلی تحقیقات بازاریابی و اجرای پروژه های تبلیغاتی تاکید شده است لذا تعداد زیادی از پروژه های اجرا شده حول همین دو محور اساسی بوده است. موسسه تحقیقات بازاریابی ایده با در اختیار داشتن شبکه تحقیقاتی قوی در کشورهای عراق، ازبکستان، ساحل عاج، عمان، امارات متحده عربی و سایر کشورهای جهان، این توانایی را دارد تا در اجرای انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی و یا تبلیغاتی به شرکت های ایرانی که علاقه مند به صادرات کالا و خدمات خود در عرصه های مختلف صنعتی، تولیدی، خدماتی و یا بازرگانی هستند، کمک نماید.
شرکت تحقیقات بازاریابی ایده سازان بازار فردا به عنوان کارگزار و نماینده رسمی صندوق ضمانت صادرات ایران توانایی اجرای انواع پروژه های تامین منابع مالی صادراتی و همچنین اعتبار سنجی مشتریان خارجی صادرکنندگان ایرانی را دارد. شایان ذکر است صندوق ضمانت صادرات ایران با همکاری سازمان جهانی آنکتاد، به عنوان تنها شرکت دولتی بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۵۲ تاسیس گردید و این صندوق به پشتوانه حمایتهای مالی دولت و همچنین مجلس شورای اسلامی، علاوه بر پوشش ریسک های سیاسی و تجاری حاصل از صادرات، با صدور انواع ضمانت نامه اعتباری، به تامین منابع مالی مورد نیاز صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی فعالیت دارد. ما در شرکت تحقیقات بازاریابی ایده از بازار داخلی غافل نبوده ایم و به لطف همکاری و همراهی دوستان خوبمان در طی سال های گذشته توانسته ایم در عرصه های مختلف تحقیقاتی و همچنین تبلیغاتی به عنوان مشاور و یا مجری، پروژههای متعددی را برای واحدهای صنعتی، خدماتی و بازرگانی در داخل کشور اجرا نماییم.
خدمات موسسه تحقیقات بازاریابی ایده
تمامی فعالیت های گروهی و انفرادی برای بازاریابی یک محصول باید حساب شده و در قالب های مشخص تدوین شود و فعالیت های بدون مطالعه و برنامه ریزی باید حذف گردد. طرح یا برنامه بازاریابی یکی از بخش های مهم طرح کسب و کار به شمار می آید. از این جهت طراحی برنامه جامع بازاریابی بخش مهمی از فرآیند مدیریتی و بودجه بندی سازمان ها تلقی می شود. برنامه بازاریابی، سند یا طرحی است که برنامه ها و فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی شرکت را برای سال های آتی مشخص می کند. مارکتینگ پلن توضیح می دهد چه فعالیت هایی در چه زمانی و توسط چه افرادی باید انجام شود تا اهداف استراتژیک شرکت در حوزه داخلی و صادراتی تحقق یابد. کلینیک مشاوره موسسه تحقیقات بازاریابی ایده در راستای مبانی نظری بیان شده جهت طراحی برنامه جامع بازاریابی(Marketing Plan) با ارائه خدمات زیر در کنار کارفرمایان عزیز خواهد بود:
- اجرای انواع روش های تحقیقات بازاریابی به جهت شناخت دقیق تر از شرایط موجود بازار در عرصه داخلی و صادراتی
- تعیین چشم انداز و ماموریت بازاریابی و فروش شرکت کارفرما در حوزه داخلی و صادراتی
- تعیین اهداف مالی شرکت کارفرما در جهت تحقق بهتر برنامه جامع بازاریابی
- تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهدیدها با استفاده از مدل SWOT
- تعیین اهداف عملیاتی و در عین حال استراتژیک در حوزه بازاریابی داخلی و بین الملل
- تعیین بودجه تبلیغاتی(Promotion) شرکت کارفرما در حوزه داخلی و صادراتی
- اجرای انواع پروژههای تبلیغاتی در حوزه داخلی و برون مرزی
- طراحی گردش کار(Work Flow) بخش بازاریابی و فروش بر اساس شرایط موجود شرکت کارفرما
- اتوماسیون سازی واحد بازاریابی و فروش شرکت کارفرما در دو حوزه داخلی و صادراتی
- آموزش، مشاوره و نظارت بر تمامی ارکان برنامه جامع بازاریابی ترسیم شده
……………………………………………………………………………………………………………………………………
شرکت تحقیقات بازاریابی، ایده سازان بازار فردا: مجری انواع پروژه های تحقیقات بازاریابی و تبلیغاتی در حوزه داخلی و صادراتی
کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: ارائه انواع خدمات مشاوره ای در حوزه های تبلیغاتی، بازاریابی و فروش، برندینگ و صادرات به کشورهای مختلف عربی، آفریقایی و …
آدرس دفتر شرکت: تهران، میدان تجریش، خیابان غلام جعفری، پلاک ۳۷
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
تلفن ثابت: ۰۲۱۲۲۷۳۳۰۸۶
واتس آپ شرکت ایده: ۰۹۳۰۲۷۹۱۲۳۰
…………………………………………………………………………………………………………………………………..
سایت کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: www.mrioi.com
سایت مقالات تخصصی بازاریابی صادراتی: www.mrvisitor.ir
سایت رسمی شرکت تحقیقات بازاریابی، ایده سازان بازار فردا: www.mrioi.co
در صورت تمایل با پر کردن فرم زیر کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت
…………………………………………………………………………………………………………………………………