Skip to main content

نکته ای در مورد مشاوره بازاریابی و تبلیغات

چه نوع مشاوره بازاریابی و تبلیغاتی برای مدیران مناسب تر هستند. آیا مدیران نیازی به این خدمات مشاوره دارند؟

در سال اخیر هزینه های بازاریابی و بخصوص تبلیغات به نحوی افزایش یافته اند که اغلب مدیران قبل از انجام و اکران تبلیغات ، به بازخوردهای مثبت و منفی آن بیش از مبلغ آن می اندیشند. مشاوره بازاریابی و تبلیغات دارای از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول مشاوره بازاریابی و بخش دوم مشاوره تبلیغات .

مشاوره بازاریابی به بخش کلی از حوزه بازاریابی شرکت یعنی مواردی از قبیل امور مشتریان ، فروش ، روابط عمومی ، رضایت سنجی مشتریان و کارکنان شرکت ، مدیریت برند و برخی بخش های دیگر و همچنین تبلیغات مربوط می شوند. همان طور که گفته شد، تبلیغات بخشی از برنامه های بازاریابی شرکت است هر چند بیشترین بودجه را به سمت خود جذب می نماید. با توجه به نیاز به وجود آمده در بازار و در میان مدیران ، اغلب شرکت تبلیغاتی اقدام به اعلام خدمات مشاوره تبلیغات به منظور ارائه تبلیغات اثربخش نموده اند اما مشکل آنجایی بروز می نماید که اغلب شرکت های تبلیغاتی دارای رسانه های مشخصی می باشند و مدیران را ترغیب به حضور موثر تنها در آن رسانه های تبلیغاتی می نمایند. این موضوع در حالی است که در سایر کشورها ، مسئولیت مشاوره تبلیغات و بازاریابی در اغلب موارد بر عهده یک شرکت بوده و آن شرکت هیچ رسانه تبلیغاتی برای خود ندارد.

وقتی این موضوع را با شرکت های مشاوره تبلیغاتی موضوع را در میان گذاشتیم ، تنها توجیه مدیران این شرکت ها، ارائه خدمات مشاوره جهت بهره برداری صحیح از رسانه معرفی شده آن ها بود و نظرشان این بود که این مشاوره بر اساس تجربه آن ها به مدیران منتقل می گردد. آنچه مهم است اینکه مدیران شرکت هایی قصد دارند تبلیغی را اجرا کنند، به دنبال یک مشاوره بازاریابی و تبلیغات هستند که علاوه بر راهنمایی در حوزه تبلیغات ، خدمات مشاوره فروش هم ارائه کنند. و همچنین تبلیغاتی را پیشنهاد کنند که منجربه نیل به اهداف آن ها در بخش بازاریابی ، فروش ، برندینگ و سایر اهداف آن شود.

مشاوره بازاریابی در پارک بازاریابی ایران با انجام تحقیقات بازاریابی و بررسی نتایج حاصل از آن ، بهترین و جامع ترین برنامه تبلیغات ( کمپین تبلیغاتی ) را برای شرکت ها و برند ها تدوین نموده و تا زمان اجرای کمپین و ارزیابی اثربخشی تبلیغات در جایگاه مشاوره بازاریابی و تبلیغات در کنار مدیران هستند.

منبع: کارزار

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!