نکات طلایی برای موفقیت در بازاریابی

 

به نظر شما اگر هیچ مانعی بر سر راه موفقیت در بازاریابی وجود نداشت، رسیدن به اهداف چقدر ساده می شد؟ قطعاً خیلی ساده هدف گذاری می کردیم و با کمی تلاش و پشتکار به اهداف خود می رسیدیم. اما در واقعیت چنین نیست، موانع موفقیت در بازاریابی بسیار زیاد هستند؛ این موانع سبب می شوند فرآیند نوآوری در بازاریابی با مشکلات جدی مواجه شود که در این میان دو مانع بیش از همه مطرح هستند:

۱ـ مورد بی اعتنایی قرار گرفتن؛ که قدم اول برای گذر از این مانع، شناخت است. ما در مورد توانمندی های خودمان تردید داریم؛ ما دائماً خود را با دیگران مقایسه می کنیم؛ به این نتیجه می رسیم که دیگران از ما بهتر، با صلاحیت تر و با هوش تر هستند؛ در نهایت به این نتیجه می رسیم که به اندازه کافی خوب نیستیم!

۲ـ ترس از شکست؛ این عامل رابطه مستقیمی با هراس دارد. یعنی احساس ترس از عدم موفقیت در بازاریابی مانع رسیدن ما به هدف خواهد شد. ترس از رد شدن، ریشه در این موضوع دارد که خریدار به ما جواب “نه” بگوید. اگر ما در کار بازاریابی و فروش هستیم و ترس از شنیدن جواب “نه” را داریم، راه اشتباهی را برای کسب معیشت خود انتخاب کرده ایم. پس یا باید شغل خود را مورد بازنگری قرار دهیم یا با تصویر ذهنی خود که باعث می شود احساس بدی نسبت به خودمان داشته باشیم مقابله کنیم. ما باید باور داشته باشیم که هیچ چیز به اندازه خودِ ترس، ترسناک نیست. ترس از تنبیه یا رد شدن دلیلی است که اکثر افراد را از درخواست آنچه که می خواهند دور می کند. آنها می ترسند اگر درخواستشان رد شود باعث تحقیر آنها خواهد شد. پس بهتر است خود را برای مواجه شدن با مخالفت آماده کنیم، حتی اگر همه چیز را به درستی انجام بدهیم باز هم احتمال دارد با مخالفت طرف مقابل روبرو شویم.

برای موفقیت در بازاریابی هرگز تسلیم نشویم!

شاید بتوان گفت دو مولفه مهم برای موفقیت در بازاریابی، داشتن جسارت(Impertinence) و پشتکار(Perseverance) در آن است؛ باید باور داشته باشیم که شجاعت یک عادت است! هر چه شجاعت را بیشتر تمرین  کنیم قوی تر و قدرتمند تر خواهیم شد. می توان با داشتن حس شجاعت تسلیم مشکلات نشد. ما همیشه باید گفته زیگ زیگلار(Zig Ziglar) را به خاطر داشته باشیم:

آسانسور موفقیت خراب است، باید از پله ها بالا برویم!

 

۸ نکته اساسی برای موفقیت در بازاریابی به زبان برایان تریسی

بنابراین باید صبور باشیم و اهدافی واقع بینانه را در نظر بگیریم و مطمئن باشیم که موفقیت قدم به قدم بدست می آید. برایان تریسی(Brian Tracy) یک شخصیت موفق و برجسته در زمینه بازاریابی، فروش و تعلیم فروشندگان است. وی در غالب ۹ نکته اساسی، مهمترین راهکارهای غلبه بر موانع موفقیت در بازاریابی را در قالب چک لیست زیر بیان می کند که ما به هشت مورد آن اشاره می کنیم:

۱ـ شما به عنوان یک فروشنده حرفه ای زمانی به موفقیت در بازاریابی نائل خواهید شد که به سمت اهداف مورد علاقه خود حرکت کنید.

۲ـ سعی کنید مطابق با همان اهداف تصمیم گیری کنید.

۳ـ بدون مکث و با تلاش مستمر، این اهداف تعریف شده را را جلو ببرید.

۴ـ به این باور داشته باشید که فرایند یادگیری یک پروسه مادام العمر است.

۵ـ به رهبران خود باور داشته باشید و از آنها تبعیت کنید!

۶ـ این را در خود تلقین کنید که واژه “شخصیت” برای شما فقط یک کلمه بی روح نیست.

۷ـ باور داشته باشید که با استفاده از خلاقیت ذاتی خود می توانید حرکت کنید.

۸ـ باید یاد بگیرید که بهای هر موفقیتی که به آن می رسید را پرداخت کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

0 دیدگاه روشن نکات طلایی برای موفقیت در بازاریابی

  • Avatar
    منیره صحرایی

    باسلام و خدا قوت به خانم خیزاب و استاد راهنمای محترم
    بسیار عالی و کاربردی…
    موفق و سربلند باشید.

  • Avatar
    عصمت سادات حسینی

    ا سلام و احترام مطلبتون خیلی جالب بود
    با آرزوی موفقیت شما

  • Avatar
    افسانه طبسی

    سلام واقعا برای بنده مطلب مفیدی بود ترس از شکست…..
    ممنون از مطلب زیبا و مفیدتون

  • Avatar
    محمد نوجوان

    ترس در بسیاری از مردم هست که بخواهند شغلی را پیش ببرند البته اول باید به عنوان کارگر در شغل مورد علاقه کار کرد تا چون وچرا کار رابلد شد این خود ضمینه ای است برای شجاعت که شخص بتواند به تنهایی اون حرفه را دنبال کند تا موفق باشد

  • Avatar
    سعید نجاران

    با سلام
    مراحل کسب موفقیت را میتوان به بکارگیری از قوانین ذیل دانست ،
    ۱ : به خودتان بگوئید که هیچ چیز به اندازه خود ترس ترسناک نیست
    ۲ : قبل از آنکه چیزی به دیگران بفروشید به خودتان بفروشید
    ۳ : افکار خود را سازماندهی کنید .
    ۴ : زمانی که چیزی میخواهید آن را از اعماق وجودتان طلب کنید .
    ۵ : خود را برای مواجه شدن با مخالفت آماده کنید .
    ۶ : هنر تشکر کردن را بیاموزید

  • Avatar
    مهرداد اسمعیلی ویری

    ترس از شکست در ذهن مشتری یکی از موانع مهم بر سر راه خرید کردن است.
    هر مشتری بارها و بارها مرتکب اشتباه شده است خدماتی را خریداری کرده که بعدا فهمیده پول بیش از اندازه برای آن پرداخت کرده است محصولاتی که خیلی زود خراب شده اند و نتوانسته آنها را تعمیر کند کالاهایی را خریداری کرده که در اصل به آنها نیازی نداشته است کالاهایی را خریده که نتوانسته از ان استفاده کند او به اندازه ای در تجربه کردن خرید با نا کامی مواجه شده که حد و اندازه ندارد.
    این ترس از شکست و ناکامی دلیل اصلی خرید نکردن مشتریان است بنا براین یکی از مهم ترین کارهایی که می کنیم این است که در مشتری ایجاد اعتماد کرده واز ترس وتردید او بکاهیم

  • Avatar
    مونا طالبی

    ما باید با ترس واینکه جواب نه بشنیدن مبارزه کنیم تا بدون مکث وتلاش این اهداف را پیش بریم وبرای اهداف خود ازایدهای جدید به بازار ومشتریان ارائه دهیم

  • Avatar
    محمدمهدی کرداحمدی

    بیش از ۸۰ درصد موفق بودن در فروش به نگرش شخص و تنها ۲۰ درصد به استعداد او وابسته است. اکثر مواقع عزت‌نفس پایین دلیل اصلی شکست در بازاریابی وپیرو آن فروش می باشد.بنابراین برای افزایش عزت‌نفس و غلبه بر ترس از طرد شدن، بایدشخص اقدامات موثری برای اصلاح تصویر ذهنی‌ش از خود انجام دهد .

  • Avatar
    مریم قهرمانی

    اگر در راهی و مسیری که در پیش رو داریم مشکلاتی وجود نداشته باشد پس راه را اشتباه رفته ایم
    در راه درست موانع و مشکلات بسیار است
    اگر از موقعیت و کار خود راضی نیستیم وقت ان رسیده افکار خود را تغییر دهیم و تصمیمات جدید بگیریم
    اول باید به خود ایمان داشته باشیم
    افکار منفی مانند ترس از شکست و موفق نشدن و…
    وجود دارد ولی ما باید بر ان ها غلبه کنیم
    برای انسان های با پشت کار و با امید هیچ بن بستی وجود ندارد یا راهی خواهند یافت یا راهی خواهند ساخت
    برای داشتن فروش بیشتر سعی کنیم از دید مشتری نگاه کنیم و ان ها را درک کنیم در این صورت دلیلی بر ترس وجود نخواهد داشت

  • Avatar
    ملیحه موسوی

    در دنیای امروزی ، بدلیل تغییر مداوم شرایط محیطی جوامع و افزایش روزافزون رقابت میان تولیدکنندگان و همچنین تغیییر سلایق مصرف کنندگان، موانع زیادی در سر راه بازار یابی و فروش وجود دارد که صاحبان صنایع تولیدی و شرکتها جهت حفظ بازار خود و همچنین ارتقاء موقعیت خود باید جهت رفع این موانع تلاش نمایند. کلیه شرکتها و سازمانها جهت دست یابی به اهداف بازاریابی خود نیازمند تدوین و اجرای استراتهای کاربردی بوده و پیاده سازی و اجرای درست این برنامه ها ضامن موفقیت شرکتها در امر بازاریابی خواهد بود.برخی از موانع پیش روی اجرای استراتزیهای بازاریابی عبارتند از: رهبری ضعیف ، قفدان مهارتهای مدیریتی مدیران ارشد، ضعف بینش مدیران ، اختلافات داخلی مدیران ، کمبود دانش و مهارت کارکنان در اجرای استراتزیها، تاثیر رویدادها و فرآینده های خارج از شرکت بر کارکنان و ……. ، که با غلبه بر این موانع شرکتها در امر بازاریابی و فروش به موفقیت خواهند رسید.

  • Avatar
    سپیده خسروی

    بسیاری از فروشندگان با چالش ترس از نه شنیدن از مشتری رویرو هستند .این ترس از نه شنیدن از مشتری باعث می شود بسیاری از فرصت های بالقوه برای معامله را از دست بدهند و از تماس با مشتریان جدید طفره بروند.برای کاهش سطح ترس از نه شنیدن از مشتری به نکات زیر توجه کنید :
    شنیدن پاسخ منفی برای شما درآمد دارد.
    فرض كنید شما در روز باید ۲۰ تماس تلفنی بگیرید،از این ۲۰ تماس تلفنی به طور متوسط ۵ تماس به ملاقات حضوری منتهی می شود و شما در نهایت می توانید به یك نفر از آن پنج نفر ،محصول خود را بفروشید.حال فرض کنید شما بابت فروش هر محصول صد هزار تومان پورسانت دریافت می کنید.
    در حقیقت شما بابت هر تماس پنج هزار تومان دریافت می کنید.(شما بیست تماس می گیرید تا بتوانید یک محصول بفروشید که از بابت آن صد هزار تومان پورسانت می گیرید.صد هزار تومان تقسیم بر بیست تماس می شود پنج هزار تومان).این خیلی عالی است.هر جواب نه که از مشتری می شنوید برای شما درآمد دارد.از این به بعد دیدگاه خود را در رابطه با جواب نه تغییر بدهید.
    شنیدن پاسخ منفی بخشی از فرآیند فروش است.
    اعتماد به نفس فروشنده و ویزتور ها با شنیدن پاسخ منفی و نه شنیدن از مشتری کاهش می یابد.فروشندگان باید بدانند شنیدن پاسخ منفی بخشی از فرآیند فروش است.تنها یك راه برای نشنیدن پاسخ منفی در فروشندگی وجود دارد و آن این است كه هیچ تماسی نگیرید،با هیچ كسی ملاقاتی نكنید و در نهایت هیچ محصولی نفروشید.جالب است بدانید موفق ترین فروشندگان دنیا حداکثر در هفتاد درصد مذاکراتشان موفق هستند!
    هرگز پاسخ منفی شخص مقابل را شخصی تلقی نكنید.
    نكته دیگری كه باید بدانید این است كه هرگز پاسخ منفی شخص مقابل را شخصی تلقی نكنید.پاسخ منفی و (( نه )) گفتن فرد،(( نه )) به شخصیت شما نیست بلكه (( نه )) به معامله ای سات که در حال حاضر شما پیشنهاد می کنید..افراد به دلایل مختلفی ممكن است محصولی را خریداری نكنند، مثلا بودجه كافی ندارند،محصول مشابه را دارند یا اصلا با یكی از دوستان صمیمی خود معامله می كنند و ….

  • Avatar
    امیرحسین کحالی

    بازاریاب های موفق، از کوچک شروع می کنند. هدف خودشان را می دانند و البته و مهمتر از آن «کالا» و یا «خدماتی» را که عرضه می کنند بخوبی می شناسند. کار بازاریاب در واقع این است که «استفاده از آن کالا یا خدماتی که عرضه می کند را به مردمی که برای پاسخگویی به نیازهایشان به آن محصول یا خدمات احتیاج دارند توصیه می کند.» ببینید این قضیه خیلی مهم است: بازاریاب توصیه می کند … نمی فروشد! فروش با بخش و یا واحد فروش است. شما وقتی کالا یا خدماتی را به یکی از دوستانتان توصیه می کنید، مثلاً وقتی که می گویید که برو فلان فیلم را ببین یا فلان کاست موسیقی را بخر، در واقع دارید خرید بلیط فیلم یا آن کاست را توصیه می کنید. شما دارید برای آن فیلم یا کاست موسیقی بازاریابی می کنید – گاه بدون آنکه خودتان خبر داشته باشید. افرادی که چیزی را توصیه می کنند حتماً خودشان آن را مصرف کرده اند و از آن رضایت داشته اند پس بازاریاب های موفق کسانی هستند که خودشان مصرف کننده کالا و خدماتشان هستند و از آن واقعاً رضایت دارند. کالا و خدماتی را بازاریابی کنید که واقعاً آن را خودتان نیز استفاده می کنید و از اینکه آن را بکار می برید رضایت دارید.
    پس یکی از راهکار های موفقیت در باراریابی توجه به همین نکته است

  • Avatar
    امیرحسین کحالی

    بازاریاب های موفق، از کوچک شروع می کنند. هدف خودشان را می دانند و البته و مهمتر از آن «کالا» و یا «خدماتی» را که عرضه می کنند بخوبی می شناسند. کار بازاریاب در واقع این است که «استفاده از آن کالا یا خدماتی که عرضه می کند را به مردمی که برای پاسخگویی به نیازهایشان به آن محصول یا خدمات احتیاج دارند توصیه می کند.» ببینید این قضیه خیلی مهم است: بازاریاب توصیه می کند … نمی فروشد! فروش با بخش و یا واحد فروش است. شما وقتی کالا یا خدماتی را به یکی از دوستانتان توصیه می کنید، مثلاً وقتی که می گویید که برو فلان فیلم را ببین یا فلان کاست موسیقی را بخر، در واقع دارید خرید بلیط فیلم یا آن کاست را توصیه می کنید. شما دارید برای آن فیلم یا کاست موسیقی بازاریابی می کنید – گاه بدون آنکه خودتان خبر داشته باشید. افرادی که چیزی را توصیه می کنند حتماً خودشان آن را مصرف کرده اند و از آن رضایت داشته اند پس بازاریاب های موفق کسانی هستند که خودشان مصرف کننده کالا و خدماتشان هستند و از آن واقعاً رضایت دارند. کالا و خدماتی را بازاریابی کنید که واقعاً آن را خودتان نیز استفاده می کنید و از اینکه آن را بکار می برید رضایت دارید.
    پس یکی از راهکارهای موفقیت در بازاریابی، توجه له همین نکته است

  • Avatar
    امیرحسین کحالی

    بازاریاب های موفق، از کوچک شروع می کنند. هدف خودشان را می دانند و البته و مهمتر از آن «کالا» و یا «خدماتی» را که عرضه می کنند بخوبی می شناسند. کار بازاریاب در واقع این است که «استفاده از آن کالا یا خدماتی که عرضه می کند را به مردمی که برای پاسخگویی به نیازهایشان به آن محصول یا خدمات احتیاج دارند توصیه می کند.» ببینید این قضیه خیلی مهم است: بازاریاب توصیه می کند … نمی فروشد! فروش با بخش و یا واحد فروش است. شما وقتی کالا یا خدماتی را به یکی از دوستانتان توصیه می کنید، مثلاً وقتی که می گویید که برو فلان فیلم را ببین یا فلان کاست موسیقی را بخر، در واقع دارید خرید بلیط فیلم یا آن کاست را توصیه می کنید. شما دارید برای آن فیلم یا کاست موسیقی بازاریابی می کنید – گاه بدون آنکه خودتان خبر داشته باشید. افرادی که چیزی را توصیه می کنند حتماً خودشان آن را مصرف کرده اند و از آن رضایت داشته اند پس بازاریاب های موفق کسانی هستند که خودشان مصرف کننده کالا و خدماتشان هستند و از آن واقعاً رضایت دارند. کالا و خدماتی را بازاریابی کنید که واقعاً آن را خودتان نیز استفاده می کنید و از اینکه آن را بکار می برید رضایت دارید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media