Skip to main content

نوآوری و بازاریابی

از آنجا که مشتری رکن اصلی و محور تمام فعالیت های سازمان می باشد، بقا و تداوم حیات سازمانها در گرو شناسایی، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود است. از طرفی پیشرفت ارتباطات و تکامل عصر اطلاعات، سازمانها را با انبوهی از مشتریان متفاوت و گزینه های انتخابی بسیاری مواجه ساخته است که نتیجه آن بی ثباتی بازار است. گسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و ترکیب جمعیت، باعث شده تا سازمان ها اهمیت نوآوری در بازاریابی در حوزه های رقابتی را به درستی درک نموده و تلاش کنند از این ابزار جهت دستیابی به اهداف رقابتی خود استفاده نمایند. پیتر دراکر در کتاب «تمرین مدیریت» خود چنین بیان میکند که مهم ترین هدف هر کسب و کار، ساختن مشتری است و برای رسیدن به این مقصود سازمان دو وظیفه مهم برعهده دارد: نوآوری و بازاریابی . ارتباط میان نوآوری و بازاریابی را می توان یک تعامل و اثرگذاری دوطرفه نامید و با ایجاد ارتباط میان نوآوری و بازاریابی می توان به یک مزیت رقابتی پایدار رسید.

به عنوان مثال شرکت هاینز برای بیش تر از یک قرن، توانسته با ‌نوآوری در محصول و بسته بندی بر اساس درک کاملی از آنچه که مصرف کنندگان می خواهند، موفقیت های بزرگی را نصیب خود کند. هاینز برند مشهور و محبوبی است که دارای طیف بسیار زیادی از محصولات و چاشنی های مختلف (‌از جمله سس کچاپ، انواع سس سالاد با طعمهای مختلف، سس مایونز، سس باربیکیو، لوبیا و …) در سراسر دنیا می باشد. بسته بندی های ارائه شده توسط این برند خوشمزه، همواره مورد توجه مصرف کنندگان و خریداران بوده است. یکپارچگی در نوع طراحی لیبل محصولات و ساختار بسته بندی ها در موفقیت و جایگاه سازی برای این برند بسیار موثر و کارآمد بوده است. این شرکت توانسته با توجه به خواسته ها و انتظارات مصرف کننده باعث خلق و تولید یک محصول متفاوت، جذاب و محبوب در میان خریداران شود.

بسته بندی جدید سس کچاپ هاینز آخرین نوآوری در زمینه ارائه بسته بندیهای جدید و متفاوت به بازار است. این بسته بندی جدید تابع دو خواسته دوستداران سس کچاپ است و به آنها ۲ راه برای لذت بردن از سس هاینز پیشنهاد می دهد. با برداشتن و پاره کردن نوک بسته و فشردن آن می توان به میزان کم بر روی هر ماده غذایی سس مورد نیاز خود را بریزید و یا با برداشتن پوشش قسمت تحتانی بسته بندی می توانید غذای مورد علاقه خود را در آن غوطه ور کنید . بسته بندی جدید دارای ۳ برابر سس هاینز بیشتر از بسته های قبلی است و این بدان معناست که: “کچاپ بیشتر زمانی که مورد نیاز است و جایی که موردنیاز است” معاون رئیس شرکت ( Dave Sierpinski ) می گوید : فرو بردن قطعات سیب زمینی های سرخ شده درون سس کچاپ و ریختن آن بر روی همبرگر و تخم مرغ،‌ به مصرف کنندگان انعطاف پذیری بیشتری می دهد به طوری که آنها در هر کجا و در هر حالی می توانند از خوردن سس هاینز لذت برده و سرگرم شوند . بر اساس گفته رئیس هیات مدیره این شرکت، هاینز همچنان به رهبری این صنعت در نوآوری برای بسته بندی کچاپ ادامه خواهد داد .

شماره تماس جهت مشاوره!