نقش کارگزاران تورها در صنعت توریسم

برای این که یک شخص توریست باشد باید مسافرت کند و لازمه مسافرت وسیله نقلیه است. در کشور ایران ۶۰% سفر های تفریحی و بین شهری مردم توسط خودروهای شخصی صورت می گیرد خدمات اتوبوس های بین شهری هم یکی از عمده ترین روش سفر در کشورهای در حال توسعه و کمتر توسعه یافته است. راه آهن جزء ایمن ترین و عمده ترین روش سفر در دنیا است وهم اکنون بیش از ۴۰۰ فروند کشتی تفریحی اقیانوس پیما در سطح دنیا وجود دارد که تقاضا برای این نوع سفر در حال افزایش است. استفاده از خطوط هوایی یکی از روش های عمومی حمل ونقل توریست است سفرهای هوایی به واسطه سرعت از جذابیت خاصی برخوردارند .

در برخی از نظریه ها این گونه بحث می شود که در صنعت توریسم به جاذبه های توریستی باید به عنوان یک ساختار سیستمی نگریست جاذبه های طبیعی مانند مناظر خشکی /مناظر دریا مانند دریای خزر و دریای عمان و… مناطق حفاظت شده طبیعی /جنگل ها وپارک های ملی مانند پارک ملی سی سنگان و جنگل های عباس آباد در شمال کشور وپارک جنگلی آبیدر در کردستان ومناطقی با آب وهوای خاص مانند قله دماوند که در گرم ترین فصل سال هم دارای پوشش برفی وهوای خنک است وجاذبه های مصنوعی مانند تئاتر /کنسرت ها /قلعه ها و موزه ها و…می باشند. واسطه های هوایی نیز در امر فراهم آوردن صندلی به صورت حجمی برای کارگزاران تورها تخصص دارند. مراکز ثبت هتل هم که گاهی با عنوان “خدمات رزرواسیون مرکزی” نیز نامیده می شوند خدمات رزرو هتل را در سر تاسر جهان انجام می دهند. کارگزاران تورها در زمره عمده فروشان این صنعت به شمار می روند و وظیفه هماهنگی بین مراکز رزرو وهتل ها به عهده عمده فروشان است .

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتساپ
آخرین مقالات
صادرات به نیجریه فرصتی طلایی برای توسعه بین‌المللی بازار روغن موتور

صادرات به نیجریه: فرصتی طلایی برای توسعه بین‌المللی بازار روغن موتور

صادرات روغن موتور به کامرون: راهنمای جامع موفقیت در بازار آفریقا

صادرات روغن موتور به بورکینافاسو: نکات کلیدی و راهنمای موفقیت

صادرات روغن موتور به غنا

صادرات روغن موتور به ساحل عاج

صادرات فرش به افریقا 

صادرات روغن موتور به دبی

تحقیقات بازار صادرات در دبی 

 تحقیقات بازاریابی در چاد

صادرات روغن موتور به دبی

فهرست مطالب