نشان گذاری کنید و به بازاریابی خود رونق دهید!

ممکن است با مشاهده عنوان مطلب، این سوال برای شما پیش آید که نشان گذاری یعنی چه؟ و این مسئله چه ارتباطی با بازاریابی دارد؟

نشان گذاری یعنی…

نشان گذاری یک هنر است، هنری که به کمک آن دیده می شوید. بسیاری از شرکت ها و کسب و کار های بزرگ از نشان گذاری استفاده می کنند. حرفه بازاریابان نیز از این قاعده مستثنی نیست. احتمالا شما شرکت های مشهوری را دیده اید که محصول های آن ها از نظر سطح کیفی با شرکت های مشابه فرق دارد. این شرکت ها با بالا بردن سطح کیفی محصولاتشان برای خود مزیت رقابتی ایجاد کرده اند و به عبارتی نشان گذاری کرده اند.

در بازاریابی نیز می توان از نشان گذاری استفاده کرد. اگر شرکتی بتواند با استاندارد های بالایی که دارد برای خود نشان گذاری نماید می تواند به مزیت رقابتی نسبت به شرکت های رقیب دست یابد.

بررسی چند نمونه

برای آشنایی بیشتر با این مقوله می توان گفت که، به عنوان نمونه: زمانی که جنگ جهانی دوم تمام شد، صنایع مختلف ژاپن با بحران های شدیدی دست و پنجه نرم می کردند. با این وجود شرکت های ژاپنی آنچنان از محصول های آمریکایی تقلید ماهرانه ایی کردند که پس از مدتی کیفیت محصول هایشان از مشابه آمریکایی آن پیشی گرفت.

در کشور آمریکا نیز، نشان گذاری در شرکت فورد صورت گرفت و بازاریابی محصول های این شرکت را متحول کرد. مسئولین شرکت فورد سال ها به دنبال این موضوع بودند که پی ببرند که چگونه می توان اتومبیل هایی به مراتب بهتر از اروپاییان و ژاپنی ها بسازند؟ پس از تحقیق متوجه شدند که، اتومبیل های اروپایی و ژاپنی به این علت بیشتر فروش می کنند که صندلی های راحت و بزرگ دارند. مسئولین فورد نیز تصمیم به تقلید گرفتند . پس از مدتی از این روند تقلیدی فراتر رفتند و به قول خودشان ویژگی های دیگری نیز به محصول خود اضافه کردند و “بهتر را بهترین کردند!” امروزه شرکت فورد نمادی از نشان گذاری موفق است که توانست فروش رکود گرفته محصول های خود را رونق بخشد.

برای نشان گذاری در بازاریابی به شش گام نیاز دارید:

  • ابتدا باید مشخص کنید قصد دارید کدام بخش از بازاریابی را نشان گذاری نمایید.
  • متغیر های اصلی را مشخص نموده و به سنجش کارایی هر کدام بپردازید.
  • بازاریابی موفق شرکت های رقیب را جستجو کنید.
  • کارایی بازاریابی آن ها را بسنجید.
  • کارایی داخلی بازاریابی شرکت خود را اندازه بگیرید.
  • وظایف لازم را برای رفع کاستی ها انجام دهید و نتایج را بررسی کنید.

با نشان گذاری موفق می توانید، در حرفه بازاریابی موفق تر از پیش باشید به شرطی که بتوانید این مزیت رقابتی ایجاد شده را حفظ و نگهداری نمایید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیتم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشتم و در کنار کارهای روزمره ام، روایت قهرمانان تولید و کارآفرینی کشورم را به نگارش در می آورم؛ چراکه به این اعتقاد دارم در کنار علم باید تجربه را نیز کسب کرد و چه بسا تجربه بالاتر از علم باشد!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

آمار بالای 85 هزار واحد صنعتی در کشور که بخش عمده ای از تولید ناخالص ملی کشور عزیزمان را تشکیل می دهند از یک طرف و واحدهای صنعتی تعطیل شده از طرف دیگر، ضرورت بحث بازاریابی صنعتی را بیش از پیش نمایان می کند. من و دوستانم در راستای حمایت واقعی از کالا و خدمات ایرانی در امر تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی همت گماشتیم. شاید بتونیم کمکتون کنیم تا بدانید اندازه بازار شما چقدر است؟ سهم بازار رقبا چقدر است و تا چه اندازه شانس موفقیت دارید؟ البته در کنار این کار به معرفی واحدهای صنعتی موفق هم پرداختیم تا شاید برایتان خط فکری جدیدی رقم بزنن.

ایمیل:  Info@bazazzade.ir

تلفن: 02122733086 

سایت شخصی: Bazazzade.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، واحد 305، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media