هنگامی که این سوال مطرح می شود گه چگونه یک نام تجاری را جهانی کنیم اغلب با این پرسش از سوی مخاطبان مواجه می شویم که نام تجاری جهانی چیست و چه خصوصیتی دارد؟ یا آیا اصلا نام تجاری جهانی فرقی با نام تجاری دارد یا خیر؟

نام تجاری می تواند جهانی شود به شرط این که دارای سه ویژگی گردد:

نام های تجاری جهانی نام هایی هستند که نشان کیفیت قلمداد می شوند. در واقع زمانی یک برند جهانی می شود که مصرف کننده این احساس را داشته باشد که با استفاده از آن کیفیت قابل قبول تری را دریافت کرده است. در چنین شرایطی مصرف کنندگان معتقدند چنین نام هایی بهتر از رقبایشان می تواند محصول یا خدمات عرضه کنند.

دومین ویژگی که سبب جهانی شدن نام تجاری می گردد اسطوره جهانی شدن است. مصرف کنندگان به برند های جهانی به عنوان برند هایی می نگرند که ایده آل های جهانی دارن به گونه ایی که مصرف کنندگان با خرید این نام ها و استفاده از آن ها خود را یک شهروند جهانی می دانند. شهروندی جهانی با هویت جهانی…! در واقع یک نام تجاری آن چیزی را نشان می دهد که هستیم اما، یک نام جهانی آن چیزی را نشان می دهد که می خواهیم باشیم…

ویژگی سوم برای جهانی شدن توجه به این مسئله است که؛ یک نام جهانی مسئولیت اجتماعی دارد. چنین نام هایی مسئولیت عملکرد بد خدمات یا ناکارآمدی محصول خود را می پذیرند.

اگر نامی بتوند این سه ویژگی را در خود تقویت کند از حالت محلی گذر کرده و به نامی جهانی تبدیل می شود. امروزه شرکت های زیادی هستند که به یک برند جهانی تبدیل شده اند. به عنوان نمونه: آدیداس یک برند جهانی است. زیرا استفاده از این نام، کیفیت عالی محصول هایش را تضمین می کند. همچنین این نام به مصرف کنندگان خود هویت جهانی بخشیده است تا جایی که مصرف کنندگان با استفاده از آن اطمینان می یابند که به ایده آل های خود نزدیک شده اند. این نام مسئولیت اجتماعی بالایی نیز دارد.

نام های تجاری جهانی می توانند بسیار موفقیت های بیشتری نسبت به نام های تجاری معمولی کسب کند. چنین نام هایی سود های کلان تری نیز از بازار دریافت می کنند.

به هر میزان به نام تجاری جهانی نزدیک تر شوید چرخه برگشت سرمایه و سود آوری را سریع تر نموده اید.

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.