مکتب اصالت مشتری در فعالیت های بازاریابی یعنی چه؟

در فعالیت های بازاریابی مکتبی رو به گسترش است که به مکتب اصالت مشتری معروف است. در این مکتب مشتریان یک کسب و کار یا یک شرکت که به هواخواهان شرکت نیز شهرت دارند تمایل پیدا می کنند که، نقش و نفوذ خود را در فعالیت های بازاریابی شرکت تثبیت نمایند. این هواخاهان این گونه فعالیت ها را در قالب تشکیل اتحادیه ها یا تشکیل انجمن های صنفی و NGO های مختلف انجام می دهند.

مکتب اصالت مشتری و تاثیر آن بر فعالیت های بازاریابی

اقدام هایی که در مکتب اصالت مشتری انجام می شود متعدد و گوناگون است و در نهایت هدف آن ها شکل گیری زمینه و بستری است که بتوانند پیام خود را به عرضه کننده و تولید کنندگان برسانند. در همین راستا؛  هواخاهان معمولا جنبش هایی را در راستای ملاقات با مقام های قانون گذار و یا انجام مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی و مطبوعاتی، یا ثبت طومارهای مختلف انجام می دهند. به همین دلیل ناخود آگاه فعالیت های بازاریابی تحت تاثیر قرار می گیرد زیرا، هدف جنبش اصالت مشتری این است که، با راه اندازی فعالیت هایی که مد نطر دارد تولید و عرضه و تمام فعالیت های بازاریابی را در راستای رفاه مشتریان تنظیم نماید. در بسیاری مواقع شرکت های مختلف با این جنبش هماهنگ می شوند و تلاش می کنند تمام فعالیت های خود از جمله فعالیت های بازاریابی را در جهت منافع مشتریان خود منعقد کنند. هدف شرکت هایی که چنین کاری انجام می دهند روشن است زیرا؛

  • آن ها با هماهنگ شدن با جنبش اصالت مشتری خود را از درگیری های قانونی که ممکن است از جانب جنبش برای آن ها به وجود آید می رهانند. در نتیجه این کار منجر به حفظ وجه ایی معتبر برای شرکت در فعالیت های بازاریابی می شود.
  • رابطه بلند مدتی را در بازاریابی با مشتریان خود ایجاد می کنند. زیرا مشتریان به آنان اعتماد می کنند.
  • شرکت ها و سازمان ها با استفاده از این روش می توانند به مشتری وفادار دست یابند. به هر حال طرفداری از چنین جنبش هایی آثار مثبت در ذهن مشتری ایجاد می کند.
  • رضایت مشتریان و چرخه سود آوری خود را تامین می کنند. این گزینه از مهمترین گزینه ها در فعالیت های بازاریابی شرکت است.
  • کسب و کار ها با کمک مکتب اصالت مشتری، به حفظ و ارتقای برند خود در ذهن مشتری دست می یابند زیرا، زمانی که مشتری متوجه هم راستا بودن فعالیت های تولید و بازاریابی شرکت با جنبش مد نظر شود ناخود آگاه برند شرکت را به عنوان یک برند معتبر و طرفدار مشتری در ذهن خود ثبت می کند. به وجود آمدن این شرایط به حفظ و ارتقای برند مد نظر در ذهن مشتری کمک خواهد کرد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!