مدیر و تفکیک وظایف ضروری و غیر ضروری

منابعی که در دنیا در اختیار ما قرار دارد محدودیت دارد. در واقع منابع هر یک از ما محدود است و این محدودیت در فعالیت های مختلف از جمله فعالیت های هر مدیر نیز صدق می کند. محدودیت هر مدیر ممکن است شامل محدودیت های مالی، محدویت های توانی و محدودیت های زمانی شود. منابع مدیر برای این منظور در اختیار او قرار می گیرد تا بتواند با تعادل ایجاد کردن بین عرضه منابع و نیاز های پیش روی سازمان یا شرکت؛ رضایت اعضای سازمان و شرکت و همچنین رضایت مشتریان را برآورده کند.

جنبه های مثبت و منفی…

به همین منظور مدیر باید بتواند در انجام هر وظیفه ایی به ضروریت آن توجه نموده و جنبه های مثبت و منفی کار را در نظر بگیرد و برای پیشرفت راه کار های جدیدی را پیش بینی کند. معمولا مدیران از بین راهکار های مختلف بهترین گزینه را انتخاب می کنند و البته در برخی مواقع نیز در گذر زمان می توان بهترین راهکار را انتخاب کرد.

یک مدیر موفق باید به این نکته توجه کند که، در تفکیک وظایف ضروری و غیر ضروری به درستی عمل نماید و برای استفاده درست از منابع وظایف ضروری را در اولویت کاری خود قرار دهد. البته مدیر به غیر از رعایت این موارد در انجام وظایف خود  باید این نکته را هم در نظر داشته باشد که، اشتباه های خود را به حداقل ممکن رساند تا اتلاف منابع کمتری را داشته باشد. در برخی مواقع مدیر با انجام وظایف غیر ضروری منابع خود را هدر می دهد.

به همین منظور ابتدا باید بتوان اولویت را تعیین کرد. هدر رفت منابع تنها مختص مدیر نیست و این موضوع در بین کارمندان نیز رخ می دهد. در بیشتر مواقع کارمندان با انجام فعالیت های غیر ضروری مانند گپ زدن با یکدیگر یا غیبت کردن و یا کش دادن زمان نهاری خود؛ منابع شرکت را هدر می دهند. در هر سازمان یا شرکتی باید هدف این باشد که از انجام کارهای غیر ضروری خودداری شود و در عوض تلاش شود تا بر انجام کار های مهم و کسب مهارت تمرکز نمایند.

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی: Mrvisitor.ir

موسسه تحقیقات بازاریابی ایده = تحقیقات بازاریابی: Mrioi.com

آدرس: تجریش، غلام جعفری، پلاک 37، موسسه تحقیقات بازاریابی ایده.

Social Media