مقالات تخصصی

باید و نباید های بازاریابی اسلامی

زمانی که از بازاریابی اسلامی سخن به میان می آید می توان با تعاریف متعددی از این بازاریابی یاد کرد. در برخی مواقع بازاریابی اسلامی به معنای بازاریابی مبتنی بر دین معنا می شود در برخی مواقع دیگر هم این نوع از بازاریابی به بازاریابی های درون بازار های اسلامی اشاره دارد. در مواقع دیگر […]

جزم اندیشی در بازاریابی به چه معناست؟

در بازاریابی فوت و فن های کوزه گری زیاد است! در بسیاری مواقع بازاریابان تلاش می کنند محصولی جدید را با ویژگی های کاملا نا آشنا به مشتری معرفی کنند. این محصولات بیشتر از نوع محصولاتی هستندکه تکنولوژی بالایی در ساخت خود دارند. در این بین ممکن است مشتریان با محصول جدید ارتباط خوبی برقرار […]

استفاده مناسب از رنگ های مبالغه آمیز در فروش و بازاریابی…

استفاده مناسب از رنگ ها در فروش و بازاریابی یکی از مباحث جذاب در این دو حوزه است که می تواند سبب شود مشتریان بهتری را جذب کرد. رنگ های شاد، رنگ های تیره، رنگ های سالم، رنگ های مبالغه آمیز و انواع و اقسامی از دنیای بزرگ رنگ ها همگی می توانند دنیای فروش […]

برای ساخت تبلیغ خوب باید مشتری را بشناسید…

تبلیغ خوب تبلیغی است که بتواند مشتری را جذب کند. چنین تبلیغی می تواند بر ذهن مشتری تاثیر گذار باشد تا در نهایت سبب شود محصول و خدمات توسط مشتری خریده شود. برای ساخت تبلیغی مطلوب راه های متعددی وجود دارد. کسب اطلاعات یکی از روش های مناسب در ساخت تبلیغ توجه به مشتری یا […]

چگونه در تبلیغات یک شعار خوب بسازیم؟

برای موفقیت در تبلیغات راهکار های متعددی وجود دارد. به عنوان نمونه: توجه به رنگ هایی که در تبلیغات استفاده می شود. یا توجه به مکان هایی که قرار است تبلیغات در آن مکان ها به نمایش گذاشته شود، نمونه ایی از راهکار های مورد استفاده است. اما تمام این راهکار ها زمانی می توانند […]

زمانی که فروش سخت است واکنش نشان دهید…

زمانی که فروش برایتان سخت می شود باید بتوانید بهترین راه حل را انتخاب کنید و بر شرایط سخت پیش رویتان غلبه کنید. بسیاری از فروشندگان زمانی که با بحران روبرو می شوند نمی دانند چه کاری انجام دهند.؟ زیرا آن ها تنها یاد گرفته اند که یک نوع محصول را بفروشند و روش های […]

بازاریابی با متمایز سازی محصول ها

هر بازاریاب برای رونق بازاریابی خود از روش های مختلفی بهره می برد. از روش های خوب و جالب توجه برای موفقیت در بازاریابی استفاده از روش متمایز سازی است. اما متمایز سازی به چه معناست؟ و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟ متمایز سازی… متمایز سازی روشی است که شما محصول خود را […]

کارآفرین ها بالاخره موفق می شوند؟!

ممکن است در ابتدای راه کارآفرینی، شخص کارآفرین با مشکل های مختلفی دست و پنجه نرم کند. مثلا ممکن است از نظر مالی در مضیغه باشد، حمایت های دولتی کافی را دریافت نکند، منابع و داده های خود را از دست بدهد و یا مشکل های دیگری بر سر راه او قرار گیرد. معمولا کارآفرینی […]

بازاریابی توریسم تحت تاثیر تحولات مختلف قرار می گیرد…

بازاریابی توریسم را می توان شاخه ایی از بازاریابی دانست که بر اساس آن برای مقاصد توریستی بازاریابی انجام می شود تا گردشگران بیشتری جذب مقاصد توریستی شوند. امروزه بازاریابی توریسم یکی از رایج ترین نوع بازاریابی است که بسیاری از کشور ها با توجه به مقاصد و ویژگی های توریستی خود در ابعاد مختلف […]

مشتری را از طریق خودارزیابی بشناسیم…

شناخت مشتری یکی از مهم ترین بخش ها در فعالیت بازاریابی است. بدون شناخت مشتری نمی توان در بازاریابی به موفقیت دست یافت. مشتریان را باید از ابعاد گوناگونی شناخت. به عنوان نمونه: شناخت مشتری بر اساس ویژگی های جمعیت شناسی، روان شناختی، جغرافیایی و رفتاری سبب خواهد شد که تعامل بازاریاب با مشتری بیشتر […]