Skip to main content

مفاهیم بازاریابی؛ درد پرداخت!!!

یکی از جدیدترین موارد در مفاهیم بازاریابی درد ناشی از پرداخت است. طبق مفاهیم بازاریابی زمانی که مشتری پرداختی را انجام می دهد حتی وقتی که از خرید خود بسیار راضی هست هم، دچار درد ناشی از پرداخت می شود. در واقع پرداخت پول دردناک است چه شما از خرید خود راضی باشید و چه این که از خرید خود ناراضی باشید.

مفاهیم بازاریابی پرداخت به مثابه زنگ خطر

درد پرداخت مانند یک زنگ خطر است و باعث می شود مشتری در خرید های بعدی خود دقیق تر و حساس تر شود. در مفاهیم بازاریابی به این درد مانند سایر درد ها نوعی بازخورد می گویند. اما درد پرداخت گاهی ممکن است بیش از حد باشد و گاهی مواقع کامل کار نمی کند!

مفاهیم بازاریابی درد پرداخت در تعارض با اقتصاد عقلانی

پرداخت های فیشی، پرداخت های نقدی، پرداخت دو یا تعداد بیشتری فیش با هم از جمله مواردی هستند که برای مشتریان بسیار دردناک می باشند. واقعیت این است که طبق یافته های جدید در مفاهیم بازاریابی مشتریان در قبال پرداخت های ناشی از کارت های اعتباری درد کمتری را حس می کنند اما پرداخت نقدی برای آنان دردناک تر است! جالب است که بدانید این نوع پرداخت در منطق عقلانی در اقتصاد اصلا قابل قبول نیست زیرا، نحوه پرداخت نباید بتواند بر سبد خرید مشتریان اثر بگذارد اما در دنیای واقعی و حوزه مفاهیم بازاریابی این اتفاق صادق است.

راهکار ها:

  • با داشتن آگاهی از چنین موضوعاتی، می توان درد ناشی از پرداخت را تا حدود زیادی کاهش داد.
  • اگر یک بازاریاب یا فروشنده هستید طبقِ مفاهیم بازاریابی که در بالا بیان شد تلاش کنید که درد پرداخت را برای مشتریان کاهش دهید. مثلا پیشنهاد پرداخت با کارت اعتباری یا پرداخت های نسیه، در کاهش درد های پرداخت موثر است.

در هر حال درد پرداخت مانند فرو کردن سوزن در دست است! و همه ی ما تا کنون این درد را به شکل های مختلف تجربه کرده ایم ولی با شکل گیری کارت های اعتباری این درد ها تعدیل شده است هر چند که پرداخت پول حتی در ایده آل ترین حالت خرید هم کمی سخت است و این هنر بازاریاب و فروشنده است که بتواند مشتری را با کمتری درد ممکن به خرید علاقمند کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!