همانطور که در مطالب گذشته اشاره کردیم داشتن سایت به خودی خود پسندیده است اما اگر کسی از وجود چنین سایتی باخبر نباشد هستی آن بیمفهوم خواهد بود. مثل این است که بروشور محصولاتی به طرز عالی طراحی و چاپ شدهاند اما آنها در درون کشوی میز مدیر فروش قرار گرفتهاند. هدف ما در اینجا این است که به شما کمک کنیم تا وب سایت خود را از کشوی میز بیرون آورده و آن را در معرض دید مشتریان و بازار هدف قرار دهید.
در طول سالهای گذشته در مسئله طراحی وب سایت و شیوه معرفی سایت تغییرات زیادی ایجاد شده است. در روزهای اولیه یعنی دو سال پیش بازاریابی در اینترنت بدین صورت بود که شرکتها و سازمانها، تمامی بروشورها، آگهیهای تبلیغاتی، پست الکترونیک، بیانیه خبری و سایر موارد مربوط به بازاریابی را جمع آوری کرده و در اختیار طراحان سایت قرار میدادند و پس از مدتی انتظار داشتند از این کار نتیجه مطلوب را بدست آورند.
با ادامه این روند سازمانها دچار نوعی بروشورگرایی شدند اما باید گفت برای موفقیت در عرصه بازاریابی در اینترنت دیگر روش بروشورگرایی مورد قبول و با صرفه نیست. سایتهای موفقی که امروزه شاهد آن هستید طراحی آنها براساس یکی از معیارهای زیر بوده است:
- هدف سازمانی از راه اندازی سایت
- تعیین نیازها، خواستها و انتظارات از بازارهای هدف
- محصولات و خدماتی که عرضه میشوند
در قسمت آتی به شیوه بکارگیری اینگونه سایتها از روشهای فوق خواهیم پرداخت. بنابراین با ما در ادامه همراه باشید.
تهیه و تدوین: تیم تولید محتوا