معیارهای بازاریابی اینترنتی

معیارهای بازاریابی اینترنتی

آیا می دانید از بین میلیون ها وب سایت رقیب، چگونه بینندگان سایت خود را افزایش دهید؟

داشتن وب سایت و بازاریابی در اینترنت دو مقوله ی به طور كامل متفاوت هستند. وب سایت مجموعه ای از سندها، تصویرها و فایل های گرافیكی است كه عموم مردم می توانند به وسیله ی اینترنت از آن استفاده كنند. این در حالی است كه برای بازاریابی در اینترنت، طراحی سایت باید به گونه ای باشد كه هدف های برخط(online) را تامین نموده و با در نظر گرفتن بازار هدف راه اندازی شود. علاوه بر این، بازاریابی در اینترنت، مشتمل بر تلاش برای دست یابی به بازار هدف برخط(online) جهت جلب توجه بینندگان به وب سایت، ترغیب آن ها به خرید محصولات و خدمات و ایجاد انگیزه در آنان برای بازگشت مجدد است.

وجود وب سایت به خودی خود پسندیده است. اما اگر كسی از وجود چنین سایتی باخبر نباشد، وجود آن بی مفهوم خواهد بود. مثل این است كه بروشور محصولات، كه به طرز عالی طراحی و چاپ شده، در كشوی میز مدیر فروش قرار داشته باشد. در طول سال های گذشته در مسئله ی طراحی وب سایت و شیوه های معرفی سایت تغییرات زیادی ایجاد شده است. در روزهای نخستین، بازاریابی در اینترنت بدین صورت بود كه شركت ها و سازمان ها، تمامی بروشورها، آگهی های تبلیغاتی، پست الكترونیك، بیانیه ی خبری و سایر موردهای مربوط به بازاریابی را جمع آوری كرده و در اختیار طراحان سایت قرار می دادند و پس از مدتی انتظار داشتند از این كار نتیجه ی مطلوب را به دست آورند.

با ادامه ی این روند، سازمان ها دچار نوعی بروشورگرایی شدند. آنها متوجه این امر شدند که برای موفقیت در عرصه ی بازاریابی اینترنتی، دیگر روش بروشورگرایی مورد قبول و با صرفه نیست. بلکه اگر یک سایت می خواهد در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشد باید طراحی سایتش را بر اساس یكی از معیارهای زیر شکل دهد:

معیارهای بازاریابی اینترنتی

  • هدف، چشم انداز و راهبرد سازمان از راه اندازی سایت چه بوده؟
  • تعیین نیازها، خواسته ها و انتظارات از بازارهای هدف چگونه انجام خواهد شد؟
  • چه محصولات و خدماتی در این بستر ارائه خواهد شد؟
  • محصولات و خدماتی چگونه عرضه می شوند؟
  • و البته معیار های اختصاصی دیگر که برای هر سایت می تواند متفاوت باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده

دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

0 دیدگاه روشن معیارهای بازاریابی اینترنتی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 36 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و مشاور همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره بازاریابی ایده: Mrioi.com

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

سوالات خود را آنلاین بپرسید!