Skip to main content

معیارهای بازاریابی اینترنتی

آیا می دانید از بین میلیون ها وب سایت رقیب، چگونه بینندگان سایت خود را افزایش دهید؟

داشتن وب سایت و بازاریابی در اینترنت دو مقوله ی به طور کامل متفاوت هستند. وب سایت مجموعه ای از سندها، تصویرها و فایل های گرافیکی است که عموم مردم می توانند به وسیله ی اینترنت از آن استفاده کنند. این در حالی است که برای بازاریابی در اینترنت، طراحی سایت باید به گونه ای باشد که هدف های برخط(online) را تامین نموده و با در نظر گرفتن بازار هدف راه اندازی شود. علاوه بر این، بازاریابی در اینترنت، مشتمل بر تلاش برای دست یابی به بازار هدف برخط(online) جهت جلب توجه بینندگان به وب سایت، ترغیب آن ها به خرید محصولات و خدمات و ایجاد انگیزه در آنان برای بازگشت مجدد است.

وجود وب سایت به خودی خود پسندیده است. اما اگر کسی از وجود چنین سایتی باخبر نباشد، وجود آن بی مفهوم خواهد بود. مثل این است که بروشور محصولات، که به طرز عالی طراحی و چاپ شده، در کشوی میز مدیر فروش قرار داشته باشد. در طول سال های گذشته در مسئله ی طراحی وب سایت و شیوه های معرفی سایت تغییرات زیادی ایجاد شده است. در روزهای نخستین، بازاریابی در اینترنت بدین صورت بود که شرکت ها و سازمان ها، تمامی بروشورها، آگهی های تبلیغاتی، پست الکترونیک، بیانیه ی خبری و سایر موردهای مربوط به بازاریابی را جمع آوری کرده و در اختیار طراحان سایت قرار می دادند و پس از مدتی انتظار داشتند از این کار نتیجه ی مطلوب را به دست آورند.

با ادامه ی این روند، سازمان ها دچار نوعی بروشورگرایی شدند. آنها متوجه این امر شدند که برای موفقیت در عرصه ی بازاریابی اینترنتی، دیگر روش بروشورگرایی مورد قبول و با صرفه نیست. بلکه اگر یک سایت می خواهد در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشد باید طراحی سایتش را بر اساس یکی از معیارهای زیر شکل دهد:

معیارهای بازاریابی اینترنتی

  • هدف، چشم انداز و راهبرد سازمان از راه اندازی سایت چه بوده؟
  • تعیین نیازها، خواسته ها و انتظارات از بازارهای هدف چگونه انجام خواهد شد؟
  • چه محصولات و خدماتی در این بستر ارائه خواهد شد؟
  • محصولات و خدماتی چگونه عرضه می شوند؟
  • و البته معیار های اختصاصی دیگر که برای هر سایت می تواند متفاوت باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!