آیا می دانید از بین میلیون ها وب سایت رقیب، چگونه بینندگان سایت خود را افزایش دهید؟
داشتن وب سایت و بازاریابی در اینترنت دو مقوله ی به طور كامل متفاوت هستند. وب سایت مجموعه ای از سندها، تصویرها و فایل های گرافیكی است كه عموم مردم می توانند به وسیله ی اینترنت از آن استفاده كنند. این در حالی است كه برای بازاریابی در اینترنت، طراحی سایت باید به گونه ای باشد كه هدف های برخط(online) را تامین نموده و با در نظر گرفتن بازار هدف راه اندازی شود. علاوه بر این، بازاریابی در اینترنت، مشتمل بر تلاش برای دست یابی به بازار هدف برخط(online) جهت جلب توجه بینندگان به وب سایت، ترغیب آن ها به خرید محصولات و خدمات و ایجاد انگیزه در آنان برای بازگشت مجدد است.
وجود وب سایت به خودی خود پسندیده است. اما اگر كسی از وجود چنین سایتی باخبر نباشد، وجود آن بی مفهوم خواهد بود. مثل این است كه بروشور محصولات، كه به طرز عالی طراحی و چاپ شده، در كشوی میز مدیر فروش قرار داشته باشد. در طول سال های گذشته در مسئله ی طراحی وب سایت و شیوه های معرفی سایت تغییرات زیادی ایجاد شده است. در روزهای نخستین، بازاریابی در اینترنت بدین صورت بود كه شركت ها و سازمان ها، تمامی بروشورها، آگهی های تبلیغاتی، پست الكترونیك، بیانیه ی خبری و سایر موردهای مربوط به بازاریابی را جمع آوری كرده و در اختیار طراحان سایت قرار می دادند و پس از مدتی انتظار داشتند از این كار نتیجه ی مطلوب را به دست آورند.
با ادامه ی این روند، سازمان ها دچار نوعی بروشورگرایی شدند. آنها متوجه این امر شدند که برای موفقیت در عرصه ی بازاریابی اینترنتی، دیگر روش بروشورگرایی مورد قبول و با صرفه نیست. بلکه اگر یک سایت می خواهد در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشد باید طراحی سایتش را بر اساس یكی از معیارهای زیر شکل دهد:
معیارهای بازاریابی اینترنتی
- هدف، چشم انداز و راهبرد سازمان از راه اندازی سایت چه بوده؟
- تعیین نیازها، خواسته ها و انتظارات از بازارهای هدف چگونه انجام خواهد شد؟
- چه محصولات و خدماتی در این بستر ارائه خواهد شد؟
- محصولات و خدماتی چگونه عرضه می شوند؟
- و البته معیار های اختصاصی دیگر که برای هر سایت می تواند متفاوت باشد.
-
- آقای بازاریاب = بازاریابی صنعتی
- موسسه تحقیقاتی ایده = تحقیقات بازار
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید: کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام بزاززاده
0 دیدگاه روشن معیارهای بازاریابی اینترنتی
با سلام و ادب
متن جالب و جدیدی است.
سپاس
سلام
سپاس از سایت خوبتون
خواهش مي كنم.
متن خوبی بود دوست دارم در مورد بازاریابی اینترنتی بیشتر اطلاعات کسب کنم به نظرم نیاز دنیای امروزه
با سلام و تشکر
سعي مي كنم كه هفتگي مطلب بگذارم.
سلام.
در دنیای علم و تکنولوژی امروز ، رقابت در دنیای مجازی برای معرفی و فروش کالا،یک امر ضروریه..
ممنون از مطلب جالب و کاربردیتون..
موفق باشید
بله، همين طور است كه شما مي فرماييد.
برای اینکه از رقبا عقب نمونیم، نیاز هست که در دنیای مجازی هم فعالیت داشته باشیم.
سپاس از انتخاب موضوع شما
با سلام
بله با شما موافقم.
سپاس از وقتی که برای افزایش اطلاعات خوانندگان می گذارید.
با سلام
خواهش مي كنم.
بازاريابي آن لاين خيلي كاربرديه. لطفا مطالب بيشتري برامون بزارين. سپاس از زحمات شما
با سلام
هفتگي سعي مي كنم كه مطلب بگذارم.
خواهش مي كنم.
بسیار عالی، اهمیت طراحی وب سایت همانطور که فرمودین بسیار بالاست و امروزه این طراحی دقیقاً مشابه طراحی ویترین مغازه می باشد، هر چند شما ویترین جالب و تمیزی برای مغازه تدارک دیده اید و کالاهای باکیفیتی نیز می فروشید، ولی اکثر قریب به اتفاق افرادی که از جلو مغازه رد می شوند، پس از مکثی کوتاه، با بی اعتنایی به سراغ کار خود می روند و حتی زحمت ورود به مغازه را به خود نمی دهند!