صفحه اصلی

بازار های ایرانی از بخش های مختلفی شکل گرفته است که هر کدام این بخش ها، فلسفه وجودی خاص خود را دارند. به عنوان نمونه؛ دالان ها، چهارسو ها، جلوخان، حجره ها، کاروانسراها، تیمچه ها و انواع مختلفی از بنا هایی به نام قیصریه می توانند این بخش های متعدد را تشکیل دهند. میدان یکی […]

رنگ ها تاثیر بالایی بر بازاریابی محصول ها دارند. در بازاریابی هر محصولی رنگ خاصی می تواند کاربرد داشته باشد. به همین دلیل آشنایی با روانشناسی رنگ ها می تواند تاثیر بالایی بر فروش و بازاریابی محصول ها داشته باشد. محصول های بهداشتی و شوینده ها محصول های بهداشتی امروزه کاربرد زیادی در بین مردم […]

بشر امروز در عصر تکنولوژی و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی غرق شده اما همچنان تبلیغات بیلبوردی و محیطی زیادی در گوشه و کنار شهرها می‌بینیم. آیا واقعا این تبلیغات می‌توانند مفید باشند؟ باید بگوییم در بسیاری از موارد خیر! حتی می‌توانیم بگوییم رفتن به سمت این تبلیغ ها هم به کلی اشتباه است. اما چرا؟ […]

فروش خدمات با فروش کالا متفاوت است. این تفاوت ناشی از ماهیت متفاوت خدمات با کالا است. البته یادتان باشد که از طریق فروش خدمات می توان سود خوبی را متناسب با فروش کالا کسب کرد. بسیاری از شرکت ها در زمانی که با بحران فروش کالا های خود روبرو می شوند تلاش می کنند […]

چیدمان فروشگاهی یکی از مباحث مهم در ارتقا فروش محسوب می شود. در گذشته های نه چندان دور به چیدمان فروشگاهی اهمیت چندانی داده نمی شد. به مرور زمان فروشندگان متوجه شدند که چیدمان فروشگاهی به کار گرفته شده در فروشگاه می تواند بر پیشبرد فروش آن ها اثرگذار باشد. البته زمانی که این تفکر […]

اصول بازاریابی مدرن تا به امروز جایگاه چندان مهمی در ایران نداشته‌اند. معمولاً بازاریابان به استفاده از روش‌های قدیمی و غیر علمی تبلیغات اکتفا می‌کنند و سعی چندانی در استفاده از دانش فعلی در این زمینه ندارد. یک نمونه از این اصول بازاریابی، که سال‌ها از مطرح شدن آن در جهان می‌گذرد و تاثیر مثبت […]

بازاریابی سبز چیست؟ در دنیا موسسات زیادی در حوزه محیط زیست و بازاریابی فعالیت می‌کنند و تعاریف مختلفی را از بازاریابی سبز (بازاریابی محیط زیستی یا اکو – بازاریابی) ارائه داده‌اند. اما خب، وجه مشترک تمامی تعاریف این است: بازاریابی سبز یعنی بازاریابی محصولات و خدماتی که بصورت پایدار، به بهبود محیط زیست کمک می‌کنند و […]

بازاریابی یک هنر است به خصوص اگر بازاریابی برای محصولی معمولی مد نظر باشد این هنر بیشتر به چشم می آید. در مطلب قبلی به مواردی اشاره کردیم که با رعایت آن ها می توانید بازاریابی یک محصول به ظاهر کم اهیمت را خاص تر نمایید. در این مطلب نیز به ادامه این مبحث خواهیم […]

بسیاری از شرکت ها در مواجه با جهت یابی بازاریابی با موانع مختلفی روبرو می شوند. یکی از این موانع که در مطلب قبلی به آن اشاره کردیم مقاومت سازمانی بود. اما به غیر از مانع مقاومت سازمانی می توان به آموزش کند و سرعت فراموشی هم اشاره کرد. در واقع سه عامل می تواند […]

اینفلوئنسر و اینفلونسر مارکتینگ بخشی از دیجیتال مارکتینگ است، یکی از دلایلی که این نام بین مردم پر رنگ شد، گسترش آن در شبکه های اجتماعی ست . این روزها رسانه های اجتماعی در بین مردم و زندگی آن ها به قدری نفوذ کرده که زندگی کردن بدون شبکه های اجتماعی برای مردم به گونه […]