مشکلات برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک در شهر ها….

برنامه ریزی شهری به سرعت در حال رشد است. طبق تخمین ها تا سال ۲۰۳۰ دو بیلیون نفر به جمعیت شهری افزوده خواهد شد و بیشترین تاثیر های این افزایش در کشور های جهان سوم احساس خواهد شد. مناطق کوچک و متوسط مراکز شهری بیش از ۵۰% جمعیت جهان را تشکیل داده است.

بنابر این مطابق نیاز ها و منابع شهری استفاده از مدیریت و برنامه ریزی شهری ضروری است. در شهر های بزرگ، تشخیص و یافتن راه حلی برای مشکلات شهری ضروری به نظر می رسد. به عبارت دیگر پیچیدگی و سرعت تغییر در جامعه جهانی، ضرورت تنظیم سیاست ها و برنامه هایی که برای موقعیت های موقتی مناسب است را می طلبد. برای این منظور استفاده از برنامه ریزی استراتژیک به عنوان یک ضرورت برای دولت ها، سازمان ها و جوامع مورد بحث قرار گرفته است.

مشکلات برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک در شهر ها….

به طور استراتژیکی

  • مدیریت تغییرات سریع محیط درونی و بیرونی سازمان
  • تغییر ساختار های سنتی سیستم های اجتماعی
  • اقتصادی و سیاسی
  • تغییرات غیرقابل پیش بینی و ناگهانی مناطق شهری
  • بحران انرژی
  • آلودگی محیطی و کمبود منابع اولیه است، که این ابزار کلیدی در ارتباط با مشکلات شهری و دستیابی به آینده بهتر در اصلاحات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیطی است.

مطابق با HOP 2006 این گونه از برنامه ریزی نوعی از مدیریت است که زمان حال سازمان را به آینده سازمان مرتبط می کند. شهر های

  • استانبول
  • تورنتو
  • بارسلون
  • لندن و
  • لیسبون از این فرم جدید برنامه ریزی استفاده می کنند.

برنامه ریزی استراتژیک می تواند به عنوان ابزار کلیدی در ارتباط با مشکلات شهری و دستیابی به آینده بهتر در اصطلاح اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، محیطی و غیره باشد.

شهردار لندن در سال ۲۰۰۰ از یک برنامه ریزی استرتژیک استفاده کرد که شامل بهبود توسعه اقتصادی و خلق ثروت در لندن بود. ارتقای کیفیت های محیطی در لندن، تساوی مردم در برابر موقعیت ها و مختصات طرح با چارچوب هایی برای مناطق برون مرزی، ملی و محلی است. برنامه ای در سال ۱۹۹۸ در استانبول اجرا شد که اهدافی مثل ارتقای استانبول به شهر جهانی و با حمایت از شخصیت های تاریخی و فرهنگی و حمایت از ارزش های طبیعی و فرهنگی، کاهش فشار بر مناطق شهری استانبول در مقابل مناطق قدیمی تر و حمایت از بافت این مناطق و توسعه مراکز علمی، بین المللی، هنری و سرگرمی است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

فیسبوک
تویتر
لینکدین
تلگرام
واتساپ
آخرین مقالات
صادرات به نیجریه فرصتی طلایی برای توسعه بین‌المللی بازار روغن موتور

صادرات به نیجریه: فرصتی طلایی برای توسعه بین‌المللی بازار روغن موتور

صادرات روغن موتور به کامرون: راهنمای جامع موفقیت در بازار آفریقا

صادرات روغن موتور به بورکینافاسو: نکات کلیدی و راهنمای موفقیت

صادرات روغن موتور به غنا

صادرات روغن موتور به ساحل عاج

صادرات فرش به افریقا 

صادرات روغن موتور به دبی

تحقیقات بازار صادرات در دبی 

 تحقیقات بازاریابی در چاد

صادرات روغن موتور به دبی

فهرست مطالب