مشتری مداری ویژگی های تجارت های موفق

مشتری مداری ویژگی های تجارت های موفق

مشتری مداری یکی از مهمترین خصیصه های پیش روی یک تجارت است. توجه به این که مشتری چه می خواهد و این که چگونه مطابق با سلیقه و خواسته او پیش برویم یکی از چالش های بزرگِ پیش روی کسب و کارهاست.

مشتری مداری آن چنان مهم است که افراد زیادی راجع به آن سخن گفته اند به عنوان نمونه گاندی رهبر مردم هند در مبارزه های خود این چنین به مشتری مداری نگاه می کرد؛

  • مشتری سزاوار بالاترین توجهات و احترامات است. مشتری آب حیات هر داد و ستد است.

بسیاری از تجارت ها تلاش می کنند با توجه به این که مشتری برای آنان یک دارایی ناملموس است توجه ویژه ایی به آن نمایند. با این وجود برای این که سازمان یا تجارتی مشتری مدار شود باید چند ویژگی را در خود پرورش دهد:

  • برای مشتری مدار شدن کسب و کارتان باید توانایی شنیدن انتقاد را در خود پرورش دهید.
  • با تامین کنندگان محصول صحبت کنید و آنان را از آن چه که مورد تقاضای مشتریان است مطلع کنید.
  • برای ارتقا مشتری مداری هرز چندگاهی سمینار هایی را برای تعامل بهتر با مشتریان خود در نظر بگیرید.
  • تلاش کنید تا به ایده آل های مشتریان خود نزدیک شوید.
  • یادتان باشد شما مشتریان درونی هم دارید. مشتریان درونی همان کارمندان شما هستند. برای رشد مشتری مداری باید به کارمندان خود هم توجه کنید، به درد و دل هایشان گوش کنید و به آن ها ارزش دهید.
  • به صورت دایم خود را با رقبایتان مقایسه کنید. بهترین کار برای این منظور، این است که از دوره های زمانی مشخص استفاده کنید.
  • برای رشد ویژگیِ ِمشتری مداری، خدمات به مشتریان را به عنوان یک اولویت بنگرید.
  • اگر قرار است خدمتی به مشتری ارایه کنید از او هم نظرسنجی نمایید تا مطابق با سلیقه او پیش روید.
  • بخشی را به عنوان صدای مشتری راه اندازی کنید. این گونه توانسته اید گامی سازنده در جهت مشتری مداری بردارید.

با توجه به ویژگی های بالا باید متوجه شده باشید که مشتری مداری یک فرهنگ سازمانی است. در واقع زمانی می توانید در این حوزه موفق باشید که این رویکرد را به یک فرهنگ سازمانی برای تجارت خود بدل کنید. بنابر این اگر بخواهیم  خلاصه ایی ازآن چه را که گفتیم بیان کنیم می توانیم بگوییم که مشتری مداری به معنای:

اعتماد به مشتری، رعایت حقوق مشتری، احترام عمیق به او و ارتباط دایم با مشتری است.

اگر بتوانید به این نکته ها توجه کنید پس شما کاملا مشتری مدار شده اید!

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

 

فوتر سایت

سایدبار کشویی

درباره من و دوستانم

درباره من و دوستانم

سید حجت بزاززاده؛ دکتری بازرگانی گرایش بازاریابی؛ تخصص اصلی من تحقیقات بازاریابی و مشاوره در خصوص بازاریابی صنعتی است؛ البته در حوزه بازاریابی بین الملل هم به طور جدی در حال فعالیت هستم. ارتباط با صنعت را همیشه دوست داشته ام و در کنار کارهای روزمره ام، سعی می کنم بهترین تئوری ها و مقالات تخصصی در حوزه بازاریابی صادراتی و صنعتی را در قالب سایت بازاریابی آقای بازاریاب در اختیار علاقه مندان قرار دهم. شایان ذکر است که در طول 7 سال فعالیت صنعتی خود تا به حال در بیش از 150 شرکت و واحد صنعتی به عنوان مدیر بازاریابی، بازرگانی بین الملل و اکثرا مشاور بازاریابی صادراتی همکاری داشته ام؛ بر این باورم راه موفقیت صنعت ایران در حوزه فروش و بازاریابی داخلی و بین الملل مجهز شدن به ابزار بازاریابی صنعتی و تحقیقات بازاریابی است!

تلفن: 02122733086 

ایمیل:  Info@mrioi.com

سایت آقای بازاریاب: Mrvisitor.ir

کلینیک مشاوره کسب و کار ایده: Mrioi.com

موسسه تحقیقات بازار ایده سازان بازار فردا: Mrioi.co

آدرس: تهران، تجریش، غلام جعفری، پلاک 37.

Social Media

Call Now Buttonجهت مشاوره رایگان کلیک کنید