از مهمترین اصول مورد تاکید در ارتباط با مشتری ، توجه به حمایت از او می باشد. بسیاری از کسب و کار ها واژه حمایت را به شکل های گوناگون تعریف می کنند. اما به راستی منظور از حمایت از مشتری چیست؟

حمایت از مشتری…

حمایت از مشتری به معنای تامین کردن منافع آنان و پشتیبانی کردن از آنان در تصمیم گیری خرید، لحظه خرید و خدمات پس از خرید است. اگر هر کسب و کاری به این جمله توجه کند می تواند رابطه بلند مدت خوبی با مشتریان خود داشته باشد. این جمله به معنای این است که در همه مراحل در کنار مشتری قرار بگیریم و بدون اینکه در کار او مداخله نماییم به او راهنمایی های لازم را ارایه کنیم.

  • مشتری این حق را دارد که، از بدون عیب و نقص بودن محصول یا خدمات ارایه شده اطمینان حاصل کند.
  • مشتری باید بتواند به محتوای تبلیغات شرکت ها و سازمان ها اعتماد کند. بنابر این در راستای حمایت از آن در تبلیغات باید واقعیت را منعکس کرد و از اغراق جلوگیری نمود.
  • قیمت گذاری ها باید اصولی و متعادل باشد. زمانی می توانیم ادعا کنیم از مشتری حمایت می کنیم که در همه جنبه ها حتی قیمت گذاری منافع او را نیز در نظر بگیریم. برخی از کسب و کار ها در مرحله قیمت گذاری تنها سود خود را در نظر می گیرند و این موضوع سرآغاز کم رنگ شدن رابطه آن ها با مشتری است.
  • اگر قصد حمایت از مشتریان خود را دارید اطلاعات مرتبط با نگهداری از محصول را در اختیار مشتریان خودتان قرار دهید. این کار شما حس اعتماد آنان را نسبت به شما بیشتر خواهد کرد.
  • سیستم رسیدگی به شکایت را در کسب و کار خود فعال کنید. یادتان باشد یک مشتری ناراضی می تواند مانند یک بمب شیمیایی کل کسب و کار شما را نابود کند. او تنها با خرید نکردن، شما را تنبیه نمی کند زیرا این تنبیه بسیار پیش و پا افتاده است اما، او با تبلیغات دهان به دهانی که از نارضایتی خود انجام می دهد این زمینه را ایجاد می کند که افراد بسیاری از محصول و خدمات شما خرید نکنند. با ایجاد یک سیستم رسیدگی به شکایت از مشتریان ناراضی خود نیز می توانید سود کسب کنید. زمانی که به شکایت های آنان رسیدگی می کنید و مشکل های آنان را مرتفع می نمایید توانسته اید با آنان وارد بازاریابی رابطه ایی شوید.

بنابر این شرایط بد را خوب کنید نه اینکه یک شرایط بد را بدتر نمایید!

 

ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

اگر با این شرایط موافقید، لطفا here کلیک کنید.