آقای بازاریاب، حامی کالای ایرانی
?>

مشاوره تبلیغات حرفه ایی است که باید بتوانی با تحلیل های درست نسبت به بازار، به مشتری مشاوره تبلیغات دهید.

یکی از مهمترین مسائل در مشاوره تبلیغات این است که در بین رسانه های محتلف یا به عبارتی انفجار رسانه ایی موجود در دنیا، چه میزان احتمال دارد پیام تبلیغاتی شما ناپدید شود؟؟

مشاوره تبلیغات و انفجار رسانه ایی

در مشاوره های تبلیغاتی باید ابتدا بدانید که تعداد رسانه های مختلفی که برای برطرف کردن نیاز ما شکل گرفته اند بسیار زیاد است. به عنوان مثال:

  • تلویزیون(کابلی/ پولی)
  • رادیو(موج اف ام یا ای ام)
  • روزنامه ها(روزنامه عصر، صبح یا هفت نامه ها)
  • مجله ها(هفتگی، حزبی، بازرگانی، سرگرمی)
  • تابلو و پوستر های تبلیغاتی
  • و تبلیغات مترو، اتوبوس ها، کامیون و تاکسی و الا ماشاالله…

خلاصه این که مشاوره تبلیغات با این حجم رسانه، کار دشواری است زیرا شما به عنوان یک مشاور باید بدانید که کدام رسانه بهتر می تواند برای تبلیغ محصول شما مفید باشد؟ امروزه حتی انسان ها هم به تبلیغات متحرکی تبدیل شدند، مثلا کفش آدیداسی که به پا می کنید و در خیابان راه می روید، نمونه ایی از تبلیغ برند آدیداس است. کیف گوچی که به دست می گیرید و به مجلس عروسی یا عزا می روید نمونه ایی از یک تابلوی متحرک تبلیغ برند گوچی است! با این فرض مشاوره تبلیغات وقتی می تواند کارساز باشد که مشاور بداند با توجه به شرایط بازار، زمان، هزینه کدام رسانه می تواند برای تبلیغِ بهتر محصول مفید باشد.

جالب است بدانید که بعد از پایان جنگ جهانی دوم و درست در زمانی که همه کشور های جهان به طریقی با بحران های مالی دست و پنجه نرم می کردند، مصرف سرانه تبلیغات در ایالات متحده امریکا ۲۵ دلار در سال بوده است! این رقم در شرایط کنونی بازار بسیار بالاتر است و می توان گفت گرچه تورم نیز همواره رشد صعودی داشته است اما، هزینه تبلیغات نیز به عنوان یک هزینه مهم در بودجه کسب و کار ها قرار گرفته است و به ندرت حذف گشته است.

یکی دیگر از مسائل مهم در مشاوره ی تبلیغات این است که یک انسان هر چه قدر در برابر حجم تبلیغات از رسانه های مختلف قرار گیرد تعداد محدود و مشخصی از تبلیغات را پذیرش می کند. ذهن انسان نمی تواند بیش از آن چه که عادت کرده است جذب داشته باشد. واقعیت این است که معمولا در حرفه مشاوره تبلیغات حد مجازی برای جذب وجود دارد و یکی از نکته های مهم در مشاوره تبلیغات این است که اگر یک تابلوی تبلیغاتی در یک خیابان به جای یک بار، بیست بار تکرار شود ذهن دیگر آن را جذب نخواهد کرد.

در مشاوره تبلیغات گاهی این ابهام برای کارفرما پیش می آید که من می توانم بودجه تبلیغات را به بهترین شکل ممکن تامین کنم ولی مشاور شرکت در زمینه مشاوره تبلیغات می گوید نیاز نیست بیش از حد مجاز تبلیغ کنیم. چرا؟ در پاسخ به این سوال مشاوره تبلیغات جواب قانع کننده ایی می دهد و آن این است که باید توانایی ذهن مشتریانمان را هم برای جذب در نظر بگیریم…

باید بدانید که مشاوره تبلیغات حرفه خشن و بی رحمی است که یک اشتباه کوچک در آن ممکن است کل کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار دهد. مشاوره تبلیغات با هوشیاری تمام باید بتواند از پَس جامعه ارتباط زده برآید!!!


ممکن است به مقاله های زیر علاقممد باشید:

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *