آقای بازاریاب، حامی کالای ایرانی
?>

مشاوره برندینگ یکی از مشاوره های مهم محسوب می شود. در واقع شما باید بدانید که چگونه باید به شکل حرفه ایی مشاوره مناسبی ارائه دهید.

مشاوره برندینگ از منظر مشتری

برای این که بتوانید مشاوره برندینگ ارائه دهید باید بتوانید، از دیدگاه مشتریان در این حرفه فعالیت کنید. شاید از نظر شما داشتن رنگ قرمز در پس زمینه برندی در صنعتی بسیار معقول باشد اما مشتری مردد باشد یا کلا از رنگ قرمز خوشش نیاید. شما به عنوان کسی که می خواهید مشاوره برندینگ ارائه دهید باید علاوه بر اینکه از منظر حرفه ایی به این قضیه نگاه می کنید. به این قضیه هم توجه کنید که نظر مشتریان نیز بسیار شرط است. آن ها در موارد مختلف ممکن است با شما موافق نباشند شاید نظر آن ها متضاد با شما باشد. اگر شما بتوانید در مشاوره برندینگ قابلیت دیدن چارچوب های مختلف یک برند را از منظر مشتری، در خود توسعه دهید می توانید به بهترین شکل ممکن به نیاز های مشتری پاسخ مثبت دهید. زمانی که شما از قاب چشم های مشتری مشاوره برندینگ دهید و در واقع نیاز او را در کنار حرفه ایی بودن درک کنید بدون شک مشتریان راضی تری خواهید داشت که در واقع این رضایت به نفع شما خواهد بود. زیرا مشتری در اینصورت به این نتیجه می رسد که ما به عنوان یک مشاور دقیقا او را می فهمیم…

در مشاوره برندینگ به دیدگاه مشتریان احترام بگذارید سعی کنید به جای او باشید اما، او را قضاوت نکنید. در چنین حالتی باید به این فکر کنید که او چه احساسی نسبت به این مشاوره دارد و در واقع به صورت خودآگاه، نقش یک شخص ثالث را به خود می گیرید. در چنین حالتی به عنوان یک شخص بی طرف احساس مشتری را درک می کنید. در مشاوره برندینگ دایم به مشتری خود توصیه ندهید؛ بگذارید بر روی پیشنهاد های شما فکر کند به او فرصت تفکر دهید و شما در این بازه تمام حواس خود را به حس مشتری نسبت به پیشنهاد های خود معطوف کنید زیرا، شما به عنوان یک متخصص در زمینه مشاوره باید همه ی هم و غم خود را بر خواسته های مشتریانتان متمرکز کنید.

گرچه مشاوره کار زمان بری است اما، اگر بدانید چگونه به حس مشتری خود پی ببرید بدون شک موفق تر خواهید بود.


ممکن است به مقاله های زیر علاقمند باشید:

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *