آقای بازاریاب، حامی کالای ایرانی
?>

در شرایطی که رقابت های فشرده ایی در بازار صورت می گیرد اهمیت مشاوره برندینگ بیش از پیش می باشد زیرا شرکت ها و یا تولید کنندگان زیادی برای حفظ موقعیت رقابتی خود باید بتوانند بر موانع روبروی خود فائق آیند. یکی از این موانع نداشتن برند مناسب است و این مشکل می تواند با مشاوره برندینگ به خوبی مرتفع گردد.

درست همزمان با وقوع انقلاب صنعتی در دنیا، مسئله مالکیت شکل گرفت. البته در آن زمان مالکیت برند ها آنچنان اهمیت نداشت و آن چه اهمیت داشت مالکیت ابزار تولید بود. اما همین مسئله شروعی بر رشد حوزه برندینگ و به موازات آن مشاوره برندینگ بود. به مرور زمان شرکت ها علاقمند شدند که مالکیت بیشتری بر دارایی های خود داشته باشند و برای نام های تجاری خود اهمیت بیشتری قائل شدند.

در مشاوره برندینگ ابتدا باید دانست برند چیست؟ در حقیقت برند یک پیام تبلیغاتی یا چیزی مشابه آن نیست، برند یک نشان یا یک نام است، برند همان چیزی است که محصول شما را برای مصرف کننده منحصر به فرد می کند و بدون شک می توان گفت این مصرف گنندگان هستند که به برند ها جان می دهند. درست بر عکس تبلیغات؛ زیرا در تبلیغات شرکت ها هستند که به پیام تبلیغاتی روح می دهند…

چرا مشاوره برندینگ…؟

در واقع یکی از دلایل اهمیت مشاوره برندینگ در سازمان ها، شرکت ها و کارخانه ها در این است که شرکت ها دریافته اند که امروزه اگر بتوانند نام تجاری خود را در ذهن مشتری جاودانه کنند بهتر می توانند با سایر رقبای خود در صنعت رقابت کنند.

زیرا هنگامی که بازار پُر از محصول ها و خدمات مشابه است با ارائه مشاوره برندینگِ به موقع می توان محصول یا خدمت خودتان را با داشتن یک نام تجاری مناسب از سایر رقبایتان متمایز کنید و این کار سبب می شود که در بین تمام محصولاتی که در شرایط کنونی بازار وجود دارد یا در بین تمام خدمات مشابه ایی که در بازار ارائه می شود مشتری نام تجاری یا برند شما را به خاطر آورد و در نهایت از شما خرید کند؛ مشاوره برندینگ به شما کمک می کند تا در شلوغی بازار محصول و خدمت شما گم نشود…


ممکن است به خواندن مقاله های زیر علاقمند باشید:

 

مطلب قبلیمطلب بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *