Skip to main content

مدیریت بازاریابی، یا تفسیری دیگر از مزیت رقابتی

در شرایط بازار های امروزی و رقابت هایی که حد و مرزی ندارند، مدیریت بازاریابی راز موفقیت شرکت های امروزی است و می توان گفت که مدیریت بازاریابی یک مزیت رقابتی محسوب می شود. یک شرکت بازرگانی، یا صنعتی برای موفقیت نیازمند بازارشناسی، بازارسازی و بازارداری است با این تفاسیر، تمام مفاهیم ذکر شده بدون مدیریت هدفمند نمی توانند یک شرکت را به سر منزل مقصود که همان موفقیت است، برسانند.

مدیریت بازاریابی و آموزش های آن

مدیریت بازاریابی رشته ایی است که از تلفیق مدیریت و بازاریابی حاصل می شود. این رشته به فعالان تجاری می آموزد که؛ چگونه از بازار و عوامل محیطی شناخت به دست آورند، مشتری و انتظار های او را درک کنند، قوت و ضعف ها و یا فرصت ها و تهدید ها را بشناسند، با چه راهبردی پیش روند و چه استراتژی را اتخاذ کنند. مدیریت بازاریابی یک مزیت رقابتی است زیرا؛ به فعالان تجاری آموزش می دهد که؛ چگونه به شیوه ایی درست محصولی را اداره کنند، چه سیاست قیمتی را پیش گیرند، ترویج و تبلیغ های خود را چگونه ارایه کنند و در نهایت به چه شکل تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

تعامل صنعت و دانشگاه با این رشته

مدیریت بازاریابی امروزه در بسیاری از دانشگاه ها به عنوان چند واحد درسی تدریس می شود و برای بسیاری از دانشجویان مدیریت واحد درسی جذابی محسوب می شود. واژه ی مدیریت بازاریابی در حالی که بسیار ساده است، اما محتوای بیشماری را از بازار تا محصول در خود جای می دهد. این واژه جذاب است و تمام مواردی را که بیان کردیم شامل می شود. به غیر از افراد دانشگاهی در این رشته، بسیاری از افراد فعال در حوزه ی صنعت و تجارت به یادگیری این مفاهیم  علاقه مند هستند چون معتقدند که می توانند رقابت بدون مرز را با مزیت رقابتی حاصل از این شیوه ی مدیریتی کسب نمایند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده 

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!